Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Cereale sanatoase pe care ar trebui sa le consumi

Cereale sanatoase pe care ar trebui sa le consumi

Aceste cereale sanatoase contin fibre, proteine, vitamine, minerale, dar si carbohidrati. Si, bineinteles, nu e nevoie sa ai intoleranta la gluten ca sa consumi si alte cereale in afara de grau si porumb.

Exista o intreaga lume a cerealelor pe care multe persoane nici nu o cunosc. Fiecare cereala are propriile beneficii, iar unele nu contin gluten. Se recomanda sa consumi cereale de sase ori pe zi. Asa ca alege cereale sanatoase, care iti aduc cele mai multe beneficii.

Cereale sanatoase pe care ar trebui sa le consumi

Cereale sanatoase africane

Sunt cele mai mici cereale din lume (atat de mici, ca nu pot fi procesate sau rafinate). Datorita adaptabilitatii, au devenit din ce in ce mai populare. Cerealele africane contin cel mai mult calciu care ajuta la intarirea oaselor si diminueaza simptomele premenstruale. Cerealele africane te pot ajuta sa slabesti daca le folosesti pentru a inlocui ceilalti carbohidrati pe care ii consumi (painea alba, amidonul de porumb, dulciurile).

Cerealele africane pot fi albe sau inchise la culoare si se pot gasi in orice magazin bio. Se servesc cam 50 grame ce contin 160 calorii la o portie. Sunt mai dulci si mai gustoase decat graul si au gust de melasa. Cerealele africane se pot servi calde la micul dejun – o cana de cereale la doua cani de apa sau suc. Amestecul se acopera si se fierbe inabusit 20 minute pana se ingroasa sau pana se evapora lichidul. Se pot pune fructe deasupra. Cerealele africane se gasesc si sub forma de tortillas, care sunt perfecte pentru quesadillas (sunt mai bune decat tortillas din faina alba si decat cele fara gluten).

Mei

Meiul este cunoscut in toata lumea – in India este rasnit in paine, iar in Africa se foloseste la fabricarea berii si la terciuri. In multe tari de foloseste ca mancare pentru pasari. Meiul este o buna sursa de magneziu si vitamina B, doi nutrienti care au demonstrat ca reduc durerile musculare si de nervi, precum migrenele, tensiunea si crampele musculare.

Meiul este redescoperit de oameni datorita efectului pe care il poate avea asupra diabetului si a inflamatiilor din corp. Meiul este o cereala adaptabila si poate fi consumat ca mic dejun cald, poate fi zdrobit ca piureul de cartofi sau poate fi umflat ca orezul. Poate fi rasnit in faina si poate fi folosit pentru a face aluat, clatite, briose sau paine. Meiul se poate gasi in magazinele de produse alimentare sanatoase.

Graul dur

Aceasta cereala este cunoscuta drept „graul cu cea mai mare energie”, deoarece contine multi acizi grasi si mai multe proteine decat majoritatea cerealelor. Are cu 40% mai multe proteine decat graul obisnuit. 30 grame de grau dur gatit contine mai multe proteine decat un ou. Are vitamina B si contine Omega-3 care lupta cu inflamatiile corpului. Contine mai multa vitamina E decat celelalte forme de grau. Astfel, iti intareste sistemul imunitar. Se gaseste sub diverse forme la magazinele de produse bio sau la raioanele de produse organice din supermarketuri: paste, faina pentru copt, paine sau cereale pur si simplu. Cauta cereala propriu-zisa pentru a te bucura de beneficiile nutritive pe care ti le poate oferi.

Hrisca

Nu este o cereala sau grau propriu-zis, ci este mai mult un var al rubarbei. Hrisca  imbunatateste circulatia si scade colesterolul rau. O poti cumpara ca cereala simpla sau ca amestec pentru clatite, sub forma de taitei (populari in Japonia sub numele de „soba”). Poti gasi hrisca etichetata si precum „kasha”, ceea ce inseamna „hrisca prajita cu gust de nuci”. In loc sa consumi orez, poti fierbe inabusit o cana de kasha cu doua cani de apa timp de aproximativ zece minute; lasa sa se raceasca pentru cinci minute si soteaza amestecul cu ceapa (sau alte legume). Vei obtine un minunat pilaf de hrisca…

Save

Loading..