Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Cum avem grija de sanatate dupa 35 de ani

Cum avem grija de sanatate dupa 35 de ani

Iata de ce ai nevoie pentru a fi sanatoasa emotional si fizic dupa ce treci de varsta de 35 de ani. Cand ajungem la 35 de ani, incepem sa simtim ca trupurile noastre ne dau prea putin din ceea ce avem nevoie si prea mult din ceea ce nu vrem. Stres, grasime pe burta, riduri, scaderea libidoului… toate acestea fac parte din viata noastra dupa 35 ani. Iata cateva sfaturi pentru a trai mai bine, a arata mai bine si a ne simti mai bine ca niciodata.

Cum avem grija de sanatate dupa 35 de ani

Scapa de stres: balsam de lamaie

Stim cu totii cat de important este sa ne controlam stresul, mai ales dupa 35 ani. Pe masura ce inaintam in varsta, suntem mai predispuse la aparitia unor afectiuni din cauza stresului, precum obezitate, diabet tipul 2, atrofia creierului, boli de inima, presiune a sangelui ridicata etc.

Din fericire, balsamul natural de lamaie este un remediu eficient cand vrei sa scapi de povara stresului. Are acelasi efect ca medicamentele precum Valiumul, adica influenteaza receptorii creierului calmand astfel nervii si reducand anxietatea.
Balsamul de lamaie este disponibil in multe variante, dar pentru rezultate imediate incearca extractul lichid. Pune cateva picaturi in apa si bea-l de cate ori ai nevoie de un plus de energie. Il poti lua de pana la trei ori pe zi.

Scapa de balonare: suc de ananas

Odata cu inaintarea in varsta este important sa evitam alimentele sarate si grase. Dar modificarile hormonale fac dificila obtinerea unui abdomen plat chiar si daca suntem atente la ce mancam. Dupa 35 ani, hormonii sexuali oscileaza asa ca incepem sa retinem mai multa apa in tractul digestiv si astfel ajungem sa ne balonam.

Pentru a evita balonarile, incearca sucul natural de ananas. O cutie mica de suc de ananas pe zi ajuta enzimele digestive si astfel alimentele sunt digerate usor.

Vrei un mod mai simplu de a bea sucul de ananas? Poti face cuburi de gheata din suc de ananas. 6 cuburi pe zi puse in apa de baut iti ajuta metabolismul.

Prevenirea ridurilor: o alternativa la botox

Ridurile sunt primul semn al imbatranirii dupa varsta de 35 ani si reprezinta un semn ca pielea ta nu mai are fermitatea de altadata. Evita costurile si eventualele riscuri ale folosirii Botoxului folosind produse pentru ingrijirea pielii, care sunt disponibile in magazine.

Cauta creme care contin peptide si siloxani. Siloxanii reduc aparitia ridurilor, in timp ce peptidele umplu ridurile cu colagen.

Imbunatateste-ti apetitul sexual: lubrifianti de silicon

Una dintre marile probleme ele femeilor peste 35 ani este ca sexul incepe sa devina o rutina. Sexul devine mai dificil si mai putin placut.

Poti folosi un lubrifiant pe baza de silicon pentru a simti iarasi placerea de altadata. Efectul dureaza mai mult decat cel al lubrifiantilor pe baza de petroleum. Testeaza lubrifiantul punand putin pe degete. Daca nu intra in piele, inseamna ce e potrivit pentru tine.

Nutritia la 35+

Sunt patru vitamine esentiale care sunt potrivite pentru cele peste 35 ani. Te ajuta sa previi cancerul, bolile de inima, iti protejeaza oasele si te fac sa arati mai tanara.

Multvitaminele

Cu toate ca pe cei mai multi nutrienti ii iei din fructe si legume, multivitaminele ajuta la buna functionare a organismului. Cand iei multivitamine, asigura-te ca acestea contin vitaminele A, C, D si E precum si vitaminele B (B6, B12, acid folic, riboflavina, tiamina, etc).

Incearca multvitaminele sub forma de pastile, lichide sau gumoase. Taie doza in jumatati si ia jumatate dimineata si jumatate seara. Daca iei vtaminele potrivite, iti poti apara sistemul imunitar, poti incetini imbatranirea si poti chiar sa slabesti.

Calciul si magneziul

Calciul protejeaza oasele si este foarte important pentru intarirea muschilor. Combina 600 mg de calciu cu 400 mg de magneziu pentru a usura absorbtia. Ia-le la doua ore dupa ce ai mancat sau dupa ce ai luat multivitaminele. Asta deoarece calciul impiedica asimilarea nutrientilor.

Omega-3

Reduce stresul si imbunatateste memoria. Acizii Omega-3 se gasesc sub forma naturala in pestii grasi precum somonul sau tonul, in nuci, in, boabele de soia. Din nefericire, prea putini oameni isi iau Omega-3 din dieta. Ia 600 mg de supliment de Omega-3, la micul dejun.

Luteina

Daca vrei sa ai ochii ageri cand inaintezi in varsta, incearca luteina. Este un antioxidant puternic ce ajuta la prevenirea cataractei si a degradarii musculare care pot duce la orbire dupa varsta de 60 ani. Luteina te protejeaza de efectele daunatoare ale soarelui. Daca ai peste 35 ani, ia 6 mg de luteina dimineata.

Imbunatateste-ti dipozitia daca ai peste 35 ani

Trebuie sa ai grija si cu schimbarile emotionale care apar pe masura ce trec anii. Iritabilitate, stres, depresie… toate acestea te afecteaza nu doar pe tine, ci si pe cei din intreaga familie. Iata trei alimente care iti pot schimba dispozitia fara sa iei pastile:

Cereale imbunatatite

Scapa de iritabilitatea de dimineata cu cereale. Incearca-le mai ales pe cele imbunanatite cu vitamina B6. Este stiut faptul ca aceasta vitamina reduce iritabilitatea si schimbarile de dipozitie. Incepe-ti ziua cu o cana de astfel de cereale pentru a castiga energia de care ai nevoie.

Nucile de macadamia

Aceste nuci sunt remediul perfect cand simti anxietate in timpul zilei. Sunt bogate in acizi Omega-3, ce reduc nivelul stresului provocat de cortizoli si de adrenalina. Nucile de macadamia sunt o gustare excelenta. Sunt mari si satioase, asa ca nu ai nevoie decat de opt nuci pe zi…

Bananele

Bananele nu sunt bune numai pentru smoothie-uri, ci si pentru a te scapa de tristete. Tristetea si depresia sunt asociate cu un nivel scazut de serotonina. Mananca o banana pe zi pentru a creste productia de serotonina si a te inveseli.

Loading..