Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Cum sa ai mai multa energie – Planul de o zi

Cum sa ai mai multa energie – Planul de o zi

Poti crede ca rutina ta zilnica este facuta de asa natura incat sa-ti dea energie, dar este posibil ca stilul tau de viata sa te sece de energie. Iata cel mai inovator plan care poate transforma oboseala in energie in doar o zi. Iti oferim sfaturi care sa te ajute sa-ti iei energia din mancarea pe care o consumi cu atata placere in fiecare zi.

Cum sa ai mai multa energie

Incepe-ti ziua corect
Multi ne trezim obositi si nu ne dam seama ca asta ne va influenta toata ziua. Iata doua tehnici menite sa te ajute sa-ti incepi ziua corect inca de cand te dai jos din pat.

Un studiu recent a aratat ca oamenii care se trezesc si se dau imediat jos din pat sunt mai productivi in timpul zilei. Iata cum sa-ti faci corpul mai productiv folosind o tehnica numita bioelevatie: in timp ce dormim, sangele circula inegal prin corp din cauza felului in care dormim. Sangele nu circula la fel ca atunci cand suntem activi. Doar dandu-ne jos din pat, permitem gravitatii sa impiedice circulatia sangelui. Incearca, atunci cand te trezesti, sa te ghemuiesti aducandu-ti inima la genunchi. Apoi ridica-te. Poate ti se pare un exercitiu prostesc, dar miscarea ajuta la o buna circulatie a sangelui. Asa ca vei fi gata sa infrunti ziua care va urma.

Apoi, dupa dusul de dimineata, este timpul pentru o frectie cu manusi reci pentru circulatia sangelui. Pune-ti o pereche de manusi, inmoaie-le in apa rece, apoi frectioneaza-ti bratele, picioarele si labele picioarelor cu miscari circulare. Aceasta tehnica este o practica ayurvedica straveche numita „ishnan”. Apa rece creste circulatia sangelui spre inima, scapandu-te de toxinele care te seaca de energie. Fa aceasta frectie in fiecare zi timp de 2 minute – acelasi timp pe care il dedici spalarii dintilor.

Rutina din mijlocul zilei
Toti ne simtim obositi la mijlocul zilei. Iata 3 secrete care sa te ajute sa-ti mentii ridicat nivelul de energie toata ziua.

Multi credem ca un pranz mare si copios ne seaca de energie, dar adevarul este ca o masa mica poate avea un efect mai daunator. Un nou studiu a aratat ca daca mancam prea putin la pranz ne vom simti iritati si frustrati: fizic, ne vom simti obositi si infometati, iar emotional, simtim ca nu ne putem concentra si ca nu putem lua decizii.

Daca mancam prea putin, ne putem ingrasa pentru ca organismul nostru, vazand ca nu are destule resurse de mancare, incepe sa depoziteze putinul pe care il mancam. Poti inversa efectele negative ale unui pranz mic prin adaugarea unei salate de alac la pranzul tau. Alacul este o cereala plina de proteine. Nu este doar gustos si sarac in calorii, ci este si o buna sursa de fibre care iti ajuta tractul digestiv. Amesteca aceasta cereala cu boabele tale preferate si iti vei dubla nivelul de energie.

Poti simti o scadere a nivelului de energie si din cauza unor surse ascunse de cafeina. In zilele noastre, cafeina se gaseste in guma, bomboane, calmante, inghetate si chiar in cafeaua decofeinizata. Consumul acesta neintentionat de cafeina creste toleranta noastra si anihileaza efectele benefice pe care le poate avea cafeina. Asa ca uita-te cu atentie la etichetele produselor.

Poti incerca un sprit energizant de rozmarin care sa lupte cu scaderea nivelului de energie de dupa-amiaza. Pune intr-o sticla cu pulverizator apa purificata si putin rozmarin proaspat sau uscat. Lasa amestecul peste noapte pentru infuzare. Apoi agita sticla si pulverizeaza putin pe fata. Un studiu clinic a aratat ca inhalarea rozmarinului are efecte aromoterapeutice. Ajunge chiar la creier si poate imbunatati si memoria.

Dormi mai usor
Incapacitatea de a adormi noaptea poate deveni o adevarata gaura neagra care efectiv „absoarbe” viata din tine dupa o zi lunga si grea. 40% din oameni sufera de insomnie. Iata 2 secrete care te pot ajuta sa dormi linistit toata noaptea.

• In primul rand, incearca sa bei o cana de ceai de rooibos inainte de culcare. Ceaiurile de rooibos, fara cafeina, sunt o infuzie de plante ce provin dintr-un arbust sud african. Ceaiul de rooibos este plin de antioxidanti, reduce tensiunea, iritabilitatea si durerile de cap (toate acestea au legatura cu insomnia).

• Imbunatateste-ti somnul cu un saculet special. Pune orez in sosetele tale, incalzeste-le la microunde pana sunt caldute apoi poarta-le timp de 20 minute stand in pat. Poate suna ciudat, dar iata cum functioneaza: pentru o noapte buna de somn temperatura corpului tau trebuie sa scada treptat. Aceste sosete cu orez fac sangele sa circule prin picioare, ceea ce duce la o racire a temperaturii corpului si deci la o noapte linistita de somn.

Mancaruri pentru energizare
Daca mesele pe care le consumi nu iti dau energia de care ai nevoie, incearca urmatoarele produse. Iti vor da instantaneu energia de care ai nevoie pentru a face fata zilei si pentru a te simti sanatoasa si fericita.

La cerealele de la micul dejun adauga guarana
Stim ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, dar daca cerealele pe care le consumi nu-ti dau destula energie, incearca sa adugi putina guarana. Precum cafeaua, guarana este o boaba sud-americana. Diferenta? Boabele de cafea contin 1-2 % cafeina in timp ce boabele de guarana pot contine 10% cafeina. Boabele de guarana au un gust putin amarui, asa ca vor da o aroma amaruie cerealelor pe care le consumi.

La sandwich-ul de la pranz adauga „maioneza” de iaurt si hummus
Daca sandwich-ul tau nu e de ajuns pentru a–ti da energie, incearca o maioneza delicioasa de hummus si iaurt numita „laban ma’hummus”. Sandwich-ul va deveni foarte gustos si este o alternativa foarte buna la maioneza obisnuita. Hummus-ul este plin de proteine, iar iaurtul este bogat si in proteine si in vitamina B. Amestecul contine mai putin de jumatate din caloriile continute de o maioneza obisnuita.

La fructele pe care le consumi adauga nuci caju
Fructele sunt gustari sanatoase si delicioase, dar, daca vrei mai multa energie, incearca nucile caju. Acestea sunt numite „vitamina naturii”, sunt pline de proteine si minerale esentiale precum magneziul. Toaca nucile cu o rasnita de cafea sau cu un mini-blender si apoi inmoaie fructele in amestecul obtinuit.

La proteinele pe care le consumi adauga ulei de cocos
Ar trebui sa consumi carne rosie numai o data pe saptamana, dar poti consuma carne de peste sau de pui. Pune o lingura de ulei de cocos extravirgin in tigaia in care sotezi pestele sau carnea de pui ori adauga-l direct peste salata. Oricum, te vei bucura de continutul ridicat de acid lauric din uleiul de cocos. Acest acid imbunatateste metabolismul…

Save

Loading..