Cum sa ai mai multa energie – Planul de o zi

326

Vrei sa stii cum sa ai mai multa energie? Poti crede ca rutina ta zilnica este facuta de asa natura incat sa-ti dea energie, dar este posibil ca stilul tau de viata sa te sece de energie. Iata cel mai inovator plan care poate transforma oboseala in energie in doar o zi! Iti oferim sfaturi care sa te ajute sa-ti iei energia din mancarea pe care o consumi cu atata placere in fiecare zi.

Cum sa ai mai multa energie

Descopera cum sa ai energie facand optiune corecte in ceea ce priveste alimentele, pentru a nu mai avea parte de senzatia de slabiciune de dupa-amiaza si a te odihni bine noaptea. Nu este nevoie sa apelezi la consumul de bauturi energizante, deoarece exista o multime de alte surse mai sanatoase care iti pot oferi doza zilnica de energie.

Cum sa ai energie inca de dimineata?

Incepe-ti ziua corect

Multi ne trezim obositi si nu ne dam seama ca asta ne va influenta toata ziua. Iata doua tehnici menite sa te ajute sa-ti incepi ziua corect inca de cand te dai jos din pat si care te ajuta sa descoperi cum sa ai energie!

Cum sa ai energie imediat ce te trezesti? Un studiu recent a aratat ca oamenii care se trezesc si se dau imediat jos din pat sunt mai productivi in timpul zilei. Iata cum sa-ti faci corpul mai productiv folosind o tehnica numita bioelevatie: in timp ce dormim, sangele circula inegal prin corp din cauza felului in care dormim. Sangele nu circula la fel ca atunci cand suntem activi. Doar dandu-ne jos din pat, permitem gravitatiei sa impiedice circulatia sangelui. Incearca, atunci cand te trezesti, sa te ghemuiesti aducandu-ti inima la genunchi. Apoi ridica-te. Poate ti se pare un exercitiu prostesc, dar miscarea ajuta la buna circulatie a sangelui. Asa ca vei fi gata sa infrunti ziua care va urma.

Apoi, dupa dusul de dimineata, este timpul pentru o frectie cu manusi reci pentru circulatia sangelui. Pune-ti o pereche de manusi, inmoaie-le in apa rece, apoi frectioneaza-ti bratele, picioarele si labele picioarelor cu miscari circulare. Aceasta tehnica este o practica ayurvedica straveche numita „ishnan”, cu ajutorul careia poti afla cum sa ai energie. Apa rece creste circulatia sangelui spre inima, scapandu-te de toxinele care te seaca de energie. Fa aceasta frectie in fiecare zi timp de doua minute – acelasi timp pe care il dedici spalarii dintilor.

Cum sa ai energie dupa-amiaza?

Rutina din mijlocul zilei

Cum sa ai energie la pranz si dupa-amiaza? Toti ne simtim obositi la mijlocul zilei. Iata trei secrete care sa te ajute sa-ti mentii ridicat nivelul de energie toata ziua.

Multi credem ca un pranz mare si copios ne seaca de energie, dar adevarul este ca o masa mica poate avea un efect mai daunator. Un nou studiu a aratat ca, daca mancam prea putin la pranz, ne vom simti iritati si frustrati: fizic, ne vom simti obositi si infometati, iar emotional, simtim ca nu ne putem concentra si ca nu putem lua decizii.

Daca mancam prea putin, ne putem ingrasa pentru ca organismul nostru, vazand ca nu are destule resurse de mancare, incepe sa depoziteze putinul pe care il mancam. Poti inversa efectele negative ale unui pranz mic prin adaugarea unei salate de alac la pranzul tau. Alacul este o cereala plina de proteine. Nu este doar gustos si sarac in calorii, ci este si o buna sursa de fibre care iti ajuta tractul digestiv. Amesteca aceasta cereala cu boabele tale preferate si iti vei dubla nivelul de energie.

Poti simti o scadere a nivelului de energie si din cauza unor surse ascunse de cafeina. In zilele noastre, cafeina se gaseste in guma, bomboane, calmante, inghetate si chiar in cafeaua decofeinizata. Consumul acesta neintentionat de cafeina creste toleranta noastra si anihileaza efectele benefice pe care le poate avea cafeina. Asa ca uita-te cu atentie la etichetele produselor.

Poti incerca un sprit energizant de rozmarin care sa lupte cu scaderea nivelului de energie de dupa-amiaza. Pune intr-o sticla cu pulverizator apa purificata si putin rozmarin proaspat sau uscat. Lasa amestecul peste noapte pentru infuzare. Apoi agita sticla si pulverizeaza putin pe fata. Un studiu clinic a aratat ca inhalarea rozmarinului are efecte aromoterapeutice. Ajunge chiar la creier si poate imbunatati si memoria.

Dormi mai usor

Cum sa ai energie peste zi astfel incat sa te poti odihni noaptea? Incapacitatea de a adormi noaptea poate deveni o adevarata gaura neagra care efectiv „absoarbe” viata din tine dupa o zi lunga si grea. 40% din oameni sufera de insomnie. Iata doua secrete care te pot ajuta sa dormi linistit toata noaptea:

• In primul rand, incearca sa bei o cana de ceai de rooibos inainte de culcare. Ceaiurile de rooibos, fara cafeina, reprezinta o infuzie de plante ce provin dintr-un arbust sud african. Ceaiul de rooibos este plin de antioxidanti, reduce tensiunea, iritabilitatea si durerile de cap (toate acestea au legatura cu insomnia).

• Imbunatateste-ti somnul cu un saculet special. Pune orez in sosetele tale, incalzeste-le la microunde pana sunt caldute apoi poarta-le timp de 20 minute stand in pat. Poate suna ciudat, dar iata cum functioneaza: pentru o noapte buna de somn temperatura corpului tau trebuie sa scada treptat. Aceste sosete cu orez fac sangele sa circule prin picioare, ceea ce duce la o racire a temperaturii corpului si, deci, la o noapte linistita de somn.

Cum sa ai energie cu ajutorul hranei?

Mancaruri pentru energizare
Daca mesele pe care le consumi nu iti dau energia de care ai nevoie, incearca urmatoarele produse. Iti vor da instantaneu energia de care ai nevoie pentru a face fata zilei si a te simti sanatoasa si fericita.

La cerealele de la micul dejun adauga guarana
Stim ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, dar daca cerealele pe care le consumi nu-ti dau destula energie, incearca sa adugi putina guarana. Precum cafeaua, guarana este o boaba sud-americana. Diferenta? Boabele de cafea contin 1-2 % cafeina, in timp ce boabele de guarana pot contine 10% cafeina. Boabele de guarana au un gust putin amarui, asa ca vor da o aroma amaruie cerealelor pe care le consumi.

La sandviciul de la pranz adauga „maioneza” de iaurt si hummus
Daca sandviciul tau nu e de ajuns pentru a–ti da energie, incearca o maioneza delicioasa de hummus si iaurt numita „laban ma’hummus”. Sandviciul va deveni foarte gustos si este o alternativa foarte buna la maioneza obisnuita. Hummus-ul este plin de proteine, iar iaurtul este bogat si in proteine si in vitamina B. Amestecul contine mai putin de jumatate din caloriile continute de o maioneza obisnuita.

La fructele pe care le consumi adauga nuci caju
Cum sa ai energie consumand nuci caju? Fructele sunt gustari sanatoase si delicioase, dar, daca vrei mai multa energie, incearca nucile caju. Acestea sunt numite „vitaminele naturii”, sunt pline de proteine si minerale esentiale, precum magneziul. Marunteste nucile cu o rasnita de cafea sau cu un mini-blender si apoi inmoaie fructele in amestecul obtinuit.

La proteinele pe care le consumi adauga ulei de cocos
Cum sa ai energie cu ajutorul uleiului de cocos? Ar trebui sa consumi carne rosie numai o data pe saptamana, dar poti consuma carne de peste sau de pui. Pune o lingura de ulei de cocos extravirgin in tigaia in care sotezi pestele sau carnea de pui, ori adauga-l direct peste salata. Oricum, te vei bucura de continutul ridicat de acid lauric din uleiul de cocos. Acest acid imbunatateste metabolismul.

Exemple de optiuni sanatoase care iti ofera energie:

  • Quinoa. Aceasta cereala contine mai multe proteine decat oricare alta, este bogata in aminoacizi, asadar ofera energie. Quinoa contine si o cantitate mare de acid folic, magneziu, fosfor si altele.
  • Lintea este un alt aliment cu valoare nutritiva ridicata, intrucat contine o cantitate mare de fibre care stabilizeaza nivelul glucozei in sange, mentinandu-ti energia pe tot parcursul zilei.
  • Tonul. Acest peste este bogat in proteine si vitamina B, fiind ideal pentru a fi consumat la masa de pranz, pentru un plus de energie, dar si in curele de slabit, deoarece ajuta la pierderea in greutate.
  • Fasolea nu doar ca este satioasa, dar ofera si energie, datorita proteinelor si complexului de carbohidrati buni si este un aliment prin care poti descoperi cum sa ai energie.
  • Ouale sunt cea mai buna optiune pentru micul dejun, iar acest lucru nu este deloc intamplator, deoarece contin o cantitate mare de proteine, acizi grasi mononesaturati si polinesaturati care te ajuta sa iti mentii energia si iti tin de foame pentru o perioada mai lunga.
  • Cerealele integrale sunt excelente pentru a iti da energie inca de la micul dejun, datorita fibrelor pe care le contin si care incetinesc eliberarea glucozei in sange.
  • Cum sa ai energie consumand seminte de chia? Acestea sunt si ele sanatoase si reprezinta o sursa buna de energie pentru ca au un nivel echilibrat de proteine si fibre, dar si putini carbohidrati. Le poti adauga in iaurt sau smoothie-uri.
  • Ceaiul verde contine cafeina, dar si vitamina B1, care te ajuta sa iti concentrezi atentia fara sa simti nervozitate. Acest ceai este bun si pentru detoxifiere si pierdere in greutate.
  • Cum sa ai energie consumand iaurt? Iaurtul reprezinta o sursa importanta de proteine de cea mai buna calitate, ofera satietate si energie. In plus, il poti consuma cu o varietate de fructe, granola, gama nucilor, pentru un plus de savoare.
  • Portocalele contin o cantitate mare de vitamina C, care iti poate da energe la circa doua ore dupa ce le-ai consumat.
  • Somonul contine acizi grasi Omega-3 si proteine, care te ajuta sa ai multa energie; pe langa acest beneficiu, somonul este si indicat in curele de slabire.
  • Merele contin o multime de vitamine, minerale si carbohidrati simpli, care ofera energie.
  • Cum sa ai energie cu semintele de dovleac? Acestea contin multe proteine, grasimi sanatoase si fibre, magneziu, fosfor si zinc, astfel ca iti ofera energie pentru mult mai mult timp. Este o idee buna sa le consumi inainte de a face exercitii fizice sau la masa de pranz, in salate sau ca atare…