Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Dr. Oz: efectele negative ale bauturilor energizante

Dr. Oz: efectele negative ale bauturilor energizante

Trebuie stiut faptul ca bauturile energizante iti pot pune in pericol sanatatea, in special in cazurile in care sunt consumate cu regularitate, iar dr. Oz a intocmit o lista cu efectele negative ale bauturilor energizante:

efectele negative ale băuturilor energizante

Probleme cu inima
Conform specialistilor, la doar o ora dupa ce ai consumat o astfel de bautura, sistemul tau sanguin incepe sa nu mai functioneze normal si functioneaza ca cel al unei persoane ce sufera de o boala cardiovasculara.

Streseaza glandele suprarenale
Aceste glande vor produce mai multi hormoni ai stresului atunci cand se consuma cofeina, si dupa aceea devin din ce in ce mai obosite si mai lenese, fapt care va duce la aparitia kilogramelor in plus, incetinirea proceselor mintii, pierderile de memorie, dar si deteriorarea celulelor organismului. O cana de cafea neagra contine 95 de miligrame de cafeina, in timp ce o bautura energizanta contine o cantitate dubla.

Contin ingrediente artificiale
Spre deosebire de cafea, bauturile energizante contin taurina, cafeina, glucoronolactone, carbohidrati, inositol, vitamine, coloranti, conservanti si arome artificiale, iar in cantitatile nepotrivite, acestea pot fi daunatoare.

Contin cantiati prea mari
Anumite bauturi de acest tip contin si vitamina B, dar in cantitati foarte mari, fapt ce dauneaza organismului. O persoana sanatoasa nu va avea nevoie de mai mult de 20 de miligrame de niacina sau vitamina B3 in fiecare zi. Majoritatea bauturilor energizante contin o cantitate dubla a acestei substante, iar daca obisnuiesti sa consumi doua doze in aceeasi zi, trebuie sa stii ca ai depasit cantitatea recomanda de acid folic si vitamina B6, si astfel creste riscul de intoxicare a organismului…

Solutii sanatoase pentru energie
Daca simti ca ai nevoie de un surplus de energie, trebuie sa stii ca poti recurge la gustarile bogate in proteine, in defavoarea bauturilor energizante. Asa ca poti opta pentru o canita de nuci sau migdale, un ou fiert, ton, iaurt grecesc, toate acestea oferindu-ti nutrienti de calitate, in locul cafeinei, taurinei, conservantilor si colorantilor prezenti in acestea.

Save

Loading..