Este bine sa mancam fructe pe stomacul gol?

323

Este bine să mâncăm fructe pe stomacul gol sau înaintea meselor principale, deoarece hrana înaintea fructelor le împiedică pe acestea să ajungă direct în stomac prin intestine. Fructele sunt foarte importante pentru organismul nostru.

Este bine sa mancam fructe pe stomacul gol

Dacă mâncăm invers, când fructul ajunge în stomac, în contact cu hrana propriu-zisă se va „strica” și își va pierde din proprietăți.

Pentru a stabili dacă este bine sau nu să consumăm fructe pe stomacul gol trebuie să ne cunoaștem în amănunt organismul și, de asemenea, dieta de zi cu zi.

Datorită conținutului lor bogat în vitamine și minerale, fructele sunt foarte indicate pentru un consum frecvent și regulat. Acestea au și numeroase beneficii la nivelul sănătății organismului, iar conținutul de fructoză poate înlocui cu ușurință îndulcitorii sintetici.

Este bine sa mancam fructe pe stomacul gol

Dacă îți place să bei suc de fructe, trebuie să ții cont de următoarele:

  • Sucul să fie proaspăt.
  • Nu consuma suc de fructe din cutii sau sticle.
  • Nu bea sucul de fructe dacă a fost preîncălzit.

Cel mai bun mod de a consuma fructul este în starea lui naturală.

Dacă vrei să ții o cură de detoxifiere cu fructe, trebuie să ai în vedere câteva reguli pentru ca aceasta să funcționeze cum trebuie. Bea sucul de fructe lent, cu înghițituri mici, pentru a se amesteca împreună cu saliva înainte de a îl înghiți. Trebuie să bei doar suc de fructe timp de trei zile. Vei rămâne surprins câte beneficii are sucul de fructe pentru detoxifiere!

Cum consumăm fructele?

Pentru a ne face o rutină alimentară din consumul de fructe este nevoie să știm cum anume acestea pot fi consumate. Există multe combinații de gusturi în care fructele au un rol esențial. De asemenea, pe bază de fructe se pot face mai multe feluri de mâncare, deserturi sau băuturi care să ne fie de folos la cele mai importante mese ale zilei. Și multe dintre gustările de peste zi se pot rezuma la fructe, căci aportul de vitamine al acestora potolește senzația de foame și optimizează resursele de energie ale organismului.

  • Crude – odată supuse gătirii termice fructele își pierd din savoare și din nutrienți. Se recomandă ca acestea să fie crude și cât mai proaspete în momentul în care sunt consumate. Excepție fac gemurile, dulceața și compotul de fructe care necesită fierbere pentru a se menține pentru o perioadă mai mare. Evitați să consumați fructe congelate sau din conserve, căci acestea și-au pierdut mare parte din conținutul nutritiv.
  • În salate – salatele de fructe constituie un fel de mâncare ușor, hrănitor și răcoritor. Acestea au un aport semnificativ de vitamine și minerale, iar beneficiile lor sunt cu atât mai semnificative dacă evităm să le îndulcim. Nu adăugați frișcă sau siropuri în salatele de fructe, căci fructoza din acestea este suficientă pentru necesarul zilnic al organismului uman.
  • În mâncare – deserturile pe bază de fructe sunt foarte populare, mai ales în rândul copiilor. Acestea sunt mult mai sănătoase pentru că nu necesită un adaos de zahăr. Tartele cu fructe sau înghețata din fructe pasate sunt printre cele mai delicioase astfel de deserturi. Fructele se pot pune și în feluri principale de mâncare, atât timp cât sunt consumate corespunzător, în combinații potrivite de gust. Folosirea fructelor în feluri principale de mâncare este foarte populară în bucătăria franțuzească.
  • Sucuri – sucurile din fructe sunt adevărate mine de vitamine și nutrienți esențiali. Aceste sucuri sunt foarte sănătoase și este dovedit științific că au un rol curativ. Sucurile neîndulcite, din fructe proaspăt stoarse, trebuie consumate zilnic. Se recomandă 300 de mililitri de suc de fructe zilnic. Combinațiile de fructe pentru suc sunt foarte variate, iar pentru un plus de savoare și aspect puteți adăuga și sfeclă roșie.
  • Întregi – fructele a căror coajă este comestibilă trebuie consumate integral. Nu aruncați coaja merelor sau a gutuilor, chiar dacă aceasta poate crea un oarecare disconfort în momentul masticației. Coaja conține enzime esențiale care se digeră într-un timp scurt.
  • Curate – spălați bine fructele înainte să le consumați. Puneți fructul sub jetul de apă rece pentru circa 30 e secunde. În acest fel vor fi îndepărtate reziduurile și evitați să intrați în contact cu anumiți microbi. Spălați și fructele a căror coajă nu este comestibilă.
  • În cantități rezonabile – chiar dacă fructele sunt un izvor de vitamine și substanțe hrănitoare, acestea nu trebuie consumate în exces. Fructele conțin carbohidrați și proteine care pot dezechilibra dieta. Astfel, se recomandă un consum mediu și variat de fructe săptămânal.

Când consumăm fructe?

Ca să ne dăm seama dacă este bine să mâncăm fructe pe stomacul gol trebuie să avem în vedere că acestea trebuie consumate în anumite momente ale zilei, dar și în anumite condiții. Pentru a ne bucura de proprietățile și beneficiile lor, fructele trebuie consumate corespunzător.

  • La micul dejun – fiind prima masă principală a zilei, micul dejun trebuie să fie unul bogat în vitamine, fibre, minerale și alți nutrienți. În acest sens, se recomandă să consumăm fructe în această parte a zilei. Puteți consuma fructe proaspete chiar și pe stomacul gol dacă organismul solicită acest lucru, dar nu alegeți un fruct acid, ca citricele, vișinele sau fructele de pădure. Pentru micul dejun alegeți fructe hrănitoare, care se digeră cu ușurință ca bananele, merele sau ananasul.
  • După prânz – un prânz copios poate fi foarte bine completat cu un fruct sau o salată de fructe. Fructele pot înlocui desertul și pot ajuta la digerarea alimentelor consumate la masa de prânz. În această parte a zilei alegeți fructe bogate în vitamine, care conferă un efect energizant ca afine, căpșuni, grepfruit sau pepene.
  • Nu consumați fructe la cină – motivul pentru care este mai indicat să evitați consumul de fructe la cină este unul esențial. Fructele consumate cu puțin timp înainte de a dormi vă vor da un plus de energie și vă vor ameliora starea de somnolență. Dacă totuși alegeți să mâncați un fruct la masa de seară alegeți unul nu foarte dulce și de mici dimensiuni, ca 30 de grame de zmeură, de exemplu.
  • În locul gustărilor – fructele consumate ca gustări pot fi foarte folositoare datorită conținutului nutritiv și timpului de digestie. De asemenea, acestea pot avea un efect revitalizant și vă pot optimiza resursele de energie, fapt pentru care fructele pot înlocui și cafeaua.

Ce se întâmplă dacă mâncăm fructe pe stomacul gol?

  • Aciditatea din stomac crește – conținutul nutritiv al fructelor poate influența aciditatea din stomac. Dacă alegeți să consumați fructe bogate în acid, ca citricele, de exemplu, v-ați putea confrunta cu arsuri la nivelul stomacului.
  • Detoxifierea organismului – fructele consumate pe stomacul gol pot ajuta la detoxifierea organismului. Substanțele nutritive din fructe au rol important în curățarea și îndepărtarea toxinelor. Prezența altor nutrienți în organism poate afecta acțiunea vitaminelor și mineralelor din fructe.
  • Pierderea în greutate – este dovedit faptul că mâncatul fructelor dimineața, pe stomacul gol, previne depunerea surplusului de kilograme. De asemenea, arderile pot fi intensificate dacă înainte de fiecare masă consumați un fruct, mai ales înainte de micul dejun.
  • Digestie rapidă – fructele consumate pe stomacul gol își eliberează sucul în intestinul gros și nu în stomac. Astfel, se recomandă să consumați un fruct dacă timpul nu vă permite să luați o masă consistentă care să fie digerată în timp util…