Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Importanța hidratării, a vitaminelor și mineralelor pentru o sănătate de fier

Importanța hidratării, a vitaminelor și mineralelor pentru o sănătate de fier

Cu siguranță ați avut ocazia, cel puțin o dată, să auziți reclame de genul „Pentru un stil de viață sănătos consumați minimum doi litri de lichide pe zi” și ați auzit multă lume lăudând vitaminele și mineralele, nu-i așa?

Importanța hidratării, a vitaminelor și mineralelor pentru o sănătate de fier

Ei bine, să știți că nu degeaba se tot lovesc urechile noastre de astfel de cuvinte și afirmații. Hidratarea, vitaminele și mineralele au un rol benefic pentru organismul nostru însă nu toți știu de ce.

Iată câteva informații care se alătură afirmațiilor anterioare, care cu siguranță vor face imaginea voastră mai clară cu referire la acest subiect și veți cunoaște mai bine care este importanța hidratării, a vitaminelor și a mineralelor pentru un stil de viață sănătos.

De ce este importantă hidratarea?

Dacă nu știați până acum, corpul nostru este format în proporție de 60% din apă, majoritatea reacțiilor care se petrec în interiorul acestuia având nevoie de apă pentru a se putea derula corespunzător, fără a ne provoca stări de disconfort.

Importanța hidratării se datorează faptului că apa este cea care „transportă” substanțele nutritive către toate celulele din organism și sprijină procesul de eliminare a reziduurilor organice. Pe lângă acest fapt, apa ajută organismul în procesul de controlare a temperaturii și joacă rolul unui lubrifiant pentru articulații, organe, dar și țesuturi.

Ce se întâmplă dacă nu consumi o cantitate de apă corespunzătoare?

Dacă organismul tău nu primește o cantitate corespunzătoare de apă, să nu te miri dacă vei avea parte frecvent de stări de oboseală, o piele mai uscată, crampe la nivelul musculaturii și constipație. Toate aceste efecte negative vor apărea dacă nu vei consuma o cantitate corespunzătoare de lichide pe parcursul zilei.

Cea mai indicată sursă de lichide este apa, dar ceaiurile din plante sau sucurile naturale făcute din fructe sunt și ele o variantă optimă. Așadar, consumați minimum doi litri de lichide în fiecare zi!

Fructe și legume care au un conținut ridicat de apă sunt:

  • Castravetele (aproximativ 95% apă);
  • Țelina (aproximativ 95% apă);
  • Pepenele roșu (aproximativ 92% apă);
  • Varza (aproximativ 92% apă);
  • Ananasul (aproximativ 87% apă).

Care este importanța vitaminelor și mineralelor?

La fel ca apa, vitaminele și mineralele au și ele un rol important atunci când vine vorba de reacțiile chimice ce se petrec în interiorul organismului nostru.

Corpul uman nu poate produce cantitatea necesară de vitamine și minerale, motiv pentru care trebuie să ne asigurăm că le includem în regimul nostru alimentar. Pentru a aduce aportul necesar de vitamine și minerale, este indicat să apelăm la suplimente alimentare pentru a avea o dietă echilibrată.

Din ce alimente putem lua vitamine și minerale?

Alimentele care au un aport bogat de vitamine și minerale sunt fructele, legumele și cerealele.

Spre exemplu, bananele conțin potasiu, spanacul are un aport ridicat de vitamina C și vitamina E, iar laptele conține fosfor și calciu.

Exemplu de alimente care conțin vitamine și minerale:

  • Brânza (conține vitaminele A, B2, B5, D, calciu și iod)
  • Ouăle (conțin vitamina A, biotină, fier, seleniu și iod)
  • Somonul (conține vitaminele B1, B5, B6, B12, vitamina D, biotină, calciu, iod și seleniu)
  • Broccoli (conține vitamina C, vitamina K, folați, zinc și calciu)
  • Nuci, alune, migdale etc. (conțin vitaminele B1, B2, B6, biotină, cupru, zinc, magneziu, calciu și seleniu)…

Iată care este importanța hidratării, a vitaminelor și mineralelor pentru o sănătate de fier și care sunt alimente în care acestea se regăsesc în cantități mai mari, așadar, consumați-le cât mai des!