Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Planul de 5 zile de energizare si vitaminizare a corpului

Planul de 5 zile de energizare si vitaminizare a corpului

Corpul tau are „centri de energie” care trebuie umpluti de vitaminele potrivite, astfel incat sa te simti plina de energie si viata. Lipsa vitaminelor potrivite si a nutrientilor te face sa te simti obosita si sfarsita. E bine sa iei multivitamine de calitate, dar e si mai bine sa iti indrepti atentia spre un stil de viata sanatos. Asta inseamna ca ar trebui sa incepi sa consumi alimente pline de vitamine in loc sa iei foarte multe suplimente de vitamine.

Planul de 5 zile de energizare si vitaminizare a corpului

Plan de energizare si vitaminizare a corpului

Vitaminele trebuie sa iti intre in corp in fiecare zi prin intermediul acestor alimente. In doar cinci zile vei incepe sa te simti din nou plina de energie.

Ziua 1: energizeaza-ti plamanii
Plamanii sunt un organ cheie pentru mentinerea energiei, pentru ca sunt responsabili cu cantitatea de oxigen de care are nevoie metabolismul. Chiar si o mica schimbare in functionarea plamanilor poate duce la o scadere a nivelului de oxigen si deci la o stare accentuata de oboseala.

Pentru a da energie plamanilor, incearca o infuzie de vitamina E. Studiile au aratat ca aceasta vitamina poate imbunatati functia plamanilor.
Pentru a obtine aportul necesar de vitamina E, incearca sa combini 50 grame de seminte de floarea-soarelui, 20 grame de caise uscate si 30 grame de alune. Este o gustare usor de preparat. Semintele de floarea-soarelui sunt bune si in salate verzi.

Se recomanda sa pastrezi semintele de floarea-soarelui si alunele in frigider. Astfel, isi vor pastra uleiurile naturale, nu se vor rancezi si iti vor da elementele nutritive de care ai nevoie.

Ziua 2: energizeaza-ti creierul
Creierul este un important centru de energie, deoarece conduce toate functiile corpului care au legatura cu energia, inclusiv respiratia, inima, hormonii si somnul.

Vitamina D este cea care poate ajuta functiile creierului. Iti poti lua vitamina D prin expunerea la soare sau din anumite alimente. O super-sursa se vitamina D sunt ciupercile. Ciupercile produc vitamina D cand sunt expuse la lumina, exact ca oamenii.

Ciupercile Portobello (cunoscute si sub numele de Champignon) sunt o sursa excelenta de vitamina D. Cauta ciuperci Portobello care au fost crescute la lumina UV. 50- 100 grame/zi este doza recomandata. Si ciupercile maitake si shitake contin vitamina D, dar intr-o cantitate mai mica.

Incearca sa mananci la cina palarii de ciuperci Portobello cu un amestec de 20 ml de sos Tamari cu putina sare, doi catei de usturoi si 20 ml de vin de gatit. Pune acest amestec peste ciuperci si lasa-le asa cam o ora. Apoi coace-le la cuptor acoperite timp de 35-40 minute la 180°C. Servste-le cu o salata si legume. Acest preparat inlocuieste cu succes carnea. Ciupercile Portobello sunt pline de vitamina D, dar sunt si o buna sursa de proteine.

Ziua 3: energizeaza-ti intestinele
Cand te gandesti la energie, cel mai probabil nu te gandesti ca ar avea vreo legatura cu intestinele. Dar sunt un important centru de energie. Daca intestinele si tractul digestiv sunt lenese sau pline, nu te simti plina de energie.

Intestinele ajuta la energizarea celulelor din corp. Pentru ca intestinele tale sa fie sanatoase, ai nevoie de o cantitate suficienta de vitamine B.
Trebuie sa tii cont de faptul ca vitaminele B sunt solubile in apa, nu in grasime. Asta inseamna ca nu se pot depozita in celulele de grasime. Trebuie incluse cu regularitate in dieta ta.

O super-sursa de vitamine B este drojdia nutritionala. Este un produs primar ieftin. Este diferita de drojdia folosita la aluaturi. Aceasta drojdie are o aroma de branza si nuci, este plina de complexul de vitamine B si este o buna sursa de proteina. O lingurita si jumatate are 40 calorii si reprezinta doza zilnica necesara de vitamine B. Pune-o pe salate sau pe legume crude sau gatite. Este foarte buna pe broccoli inabusit pentru ca inlocuieste branza.

Ziua 4: energizeaza-ti ficatul
Ficatul este cheia detoxifierii corpului. Contribuie la nivelul de energie al corpului: daca organismul nu este detoxifiat suficient vei incepe sa te simti obosita. In ficat este pastrata multa vitamina K. Deci are nevoie de vitamina K pentru a functiona normal.

Pentru a obtine aportul necesar de vitamina K, incearca sa consumi varza kale sau alte verdeturi cu frunze. 50 grame de kale inseamna 700% din doza zilnica recomandata.

Incearca sa-ti faci o salata de kale in loc sa folosesti o salata romaine, spre exemplu. Rupe frunzele in bucati mici (sunt mai usor de digerat). Foloseste un dressing din doua linguri de dojdie nutritionala (inactiva), suc de lamaie proaspat si jumatate de avocado.

Ziua 5: energizeaza-ti tiroida
Tiroida este este o glanda ce face parte din sistemul endocrin ce controleaza metabolismul. Un metabolism bun ajuta la recapatarea energiei si la scaderea in greutate.

Un energizant pentru tioida nu este o vitamina, ci un element chimic numit iod. Acesta ajuta ca tiroida sa functioneza optim. O sursa fantastica de iod sunt vegetalele marine, inclusiv algele si algele kombu. Un gram de alge contine de trei ori doza zilnica recomandata de iod (150 mcg).

O alta calitate a acestor vegetale este aceea ca sunt pline de minerale. Au putina sare, asa ca nu te vei balona. De asemenea, vor da un gust usor sarat preparatelor.
Pentru a lucra cu ele, e bine sa le inmoi in apa intai. Apoi le poti taia in bucati si le poti folosi la supe si salate. Poti face si piureuri din ele si le poti pune asa in supe. Iodul din ele nu este distrus de caldura, asa ca le poti gati fara grija…