Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Planul in 3 pasi care iti schimba definitiv metabolismul

Planul in 3 pasi care iti schimba definitiv metabolismul

Celebrul nutritionist si consultant wellness, Haylie Pomroy, ne impartaseste secretele ei despre cum putem sa ne imbunatatim metabolismul.

Planul in 3 pasi care iti schimba definitiv metabolismul

Multe persoane tin ani de zile diete, incearca toate noutatile in acest sens in speranta ca vor scapa de kg in plus. Problema apare cand, dupa atatea diete, burtica ta e la fel de grasa. Poti slabi cateva kg cu aceste diete, dar le vei castiga imediat dupa ce vei incepe sa mananci iarasi normal. Devii exasperata si incepi sa crezi ca organismul tau a cedat in fata grasimii.

Toate aceste aspecte ti se par cunoscute? Toate astea inseamna ca simti o nevoie cronica de a tine diete. Problema nu esti tu, ci metabolismul tau. Nu e nevoie sa tii o alta dieta, ci sa detoxifici metabolismul.

Detoxifierea este total opusa dietelor la care te-ai supus ani in sir. Infometarea, renuntarea la anumite alimente, numararea caloriilor si a carbohidratilor pe care ii consumi iti incetinesc metabolismul si astfel slabirea in greutate este mai dificila.

Cea mai buna cale de a-ti invia metabolismul este sa mananci, sa mananci mult. Cum te poate ajuta mancatul sa slabesti? Il derutezi si astfel slabesti mancand. Consumand produse integrale, nutritive, delicioase, in anumite zile, iti vei accelera metabolismul si il vei face sa arda grasimile. Vei arde grasimile fara sa te infometezi si fara sa renunti la mancarurile tale preferate. Si nu uita de exercitiile fizice. Trebuie sa iti misti corpul cate 30 minute, de trei ori pe saptamana.

Iata planul in 3 pasi care iti schimba total metabolismul. Nu e vorba de o dieta traditionala. Este un plan care iti vindeca metabolismul, iti satura corpul, te ajuta sa iubesti din nou mancarea. Vei scapa de kg in plus si de miturile legate de metabolism.
Planul necesita respectarea celor 3 pasi in fiecare saptamana timp de 4 saptamani. Fiecare zi a fiecarui pas necesita consumarea a 3 mese si 2 gustari. Poti repeta planul de 28 zile oricand vrei. Poti repeta o saptamana sau doua din plan cand metabolismul tau are nevoie de energie.

Mitul numarul 1 in ceea ce priveste metabolismul: Daca as putea sa mananc mai putin, as reusi sa scap de kg in plus. Cea mai rea dieta este cea care te face sa mananci mai putin. Este gresit sa ignori semnalele de foame pe care le transmite corpul tau. Vei incepe sa produci prea mult hormon RT3, care depoziteaza grasimea in loc sa o arda.

Pasul 1: scapa de stres, calmeaza adrenalina. Dureaza 2 zile.
Primul pas in revitalizarea metabolismului este sa ii dai ceea ce iti cere: cereale integrale si zahar natural sub forma de fructe. Acestea stimuleaza endorfinele din creier si umplu corpul cu nutrienti usor de digerat. Poti consuma si cantitati moderate de proteine.
Pasul 1 iti convinge corpul ca nu mai este intr-o situatie de urgenta si il incurajeaza sa digere mancarea pe care o consumi si sa foloseasca nutrientii in loc sa ii transforme in grasime.

Exemplu de plan de masa pentru pasul 1
Micul dejun: paine prajita cu capsuni (fructe si cereale)
Gustare: mango sau alt fruct
Pranz: sandwich cu pui si o salata (cereale, proteine, fructe si legume)
Gustare: grapefruit copt cu scortisoara.
Cina: pui si broccoli su orez (cereale, proteine si legume)

Mitul numarul 2 in ceea ce priveste metabolismul: daca imi place prea mult, nu poate fi bun pentru dimensiunile mele.

Asta este o alta prostie. Ni s-a tot spus ca daca ceva ne place si are gust bun este rau pentru noi pentru ca alimentele de dieta trebuie sa fie uscate si fara gust. Asta nu e adevarat. Mancarea este una din cele mai mari placeri ale corpului uman. Gusta din mancarea delicioasa pe care o iubesti si glandele tale vor incepe sa pompeze endorfine. Acestea ajuta creierul sa produca serotonina. In acest fel, glanda ta tiroida va produce si ea un hormon – cel care arde grasimi.

In timp ce te simti fericita arzand grasimile, hormonul foamei, leptina, incepe sa fie tot mai slab. Nu-ti mai e foame, asadar nu mananci in exces. Nu uita: daca mananci alimente care nu iti plac, nu se va intampla nimic din cele expuse mai sus. Mai mult, vei perturba raspunsul natural al coprului la mancare.

Pasul 2: consuma grasimi. Durata: 2 zile
Al doilea pas al planului introduce in dieta zilnica alimente care nu ar fi consumate niciodata in timpul unei diete, cum sunt fripturi suculente, homar, somon. Intre timp, renuntam la cereale si fructe si incepem sa consumam legume verzi alcalinizante: legume cu frunze, spranghel, ciuperci, ardei. Acestea echilibreaza aciditatea proteinelor pe care le consumi si tin PH-ul corpului in limite normale. Corpul transforma proteinele in aminoacizi care cresc masa musculara.

Deci, in timp ce mananci grasimi sub forma de peste si carne, le si arzi. Proteinele combinate cu o multime de legume reprezinta cheia pentru arderea grasimilor. Corpul tau se pregateste pentru pasul 3 al planului, cand vei scapa de kg in plus. Timp de 2 zile nu vei consuma alte surse de carbohidrati si grasimi.

 Exemplu de plan de masa pentru pasul 2
Mic dejun: albus de ou, omleta cu ciuperci si spanac (proteine si legume)
Gustare : somon afumat si castraveti (proteine si legume)
Pranz: salata de ton cu ardei rosu iute (proteine si legume)
Gustare: carne de curcan sau carne fara nitrati (proteine)
Cina: friptura cu broccoli la abur (proteine si legume)

Mitul numarul 3 in ceea ce periveste metabolismul: scaderea in greutate inseamna doar pierderea caloriilor.
Ani de zile ni s-a spus ca scaderea in greutate este legata doar de calorii. Nu este adevarat. De fapt, conceptul de „calorii” este total gresit inteles. Nu poti sa imi spui ca 100 de calorii din niste capsuni suculente sau dintr-un mic dejun de ovaz plin de fibre au aceeasi valoare nutritionala ca 100 de calorii dintr-o prajitura plina de chimicale. O calorie nu este un obiect. Este energie. Ce face corpul tau cu alimentele pe care le mananci conteaza mai mult decat numarul teoretic de calorii pe care il consumi sau nu.

 Pasul 3: arde grasimile. Durata 3 zile.
Acum corpul tau poate incepe sa arda grasimile. Te poti bucura de alimentele pe care le cosumai la pasii 1 si 2, dar vei adauga produse sanatoase la fiecare masa: nuca de cocos, avocado, ulei de masline, nuci crude si seminte.

Aceste alimente sunt bogate in inozitol si bilineurina, factori care ajuta la arderea grasimilor si le impiedica sa ajunga pe ficat.

Daca respecti cei trei pasi ai planului, metabolismul tau va functiona bine si rapid. Nu-ti va fi tot timpul foame. Te vei simti satula si hormonii tai vor fi multumiti. Poti sa uiti de miturile legate de diete si vei incepe sa ii dai metabolismului tau numai produse sanatoase, nutritive. Urmeaza planul de mai sus si nu vei mai tine vreodata dieta.

Exemplu de plan de masa pentru pasul 3
Mic dejun: oua cu paine prajita cu rosii si ceapa (fructe, grasime de la oua, cereale si legume)
Gustare: hummus si legume (grasime de la uleiurile din hummus si legume)
Pranz: sandwich cu curcan, salata si avocado (grasime, proteine si legume)
Gustare: unt de migdale cu telina (grasimi si legume)
Cina: tigaie de creveti cu legume si paste din quinoa

Alte semne ca metabolismul tau are nevoie de detoxifiere
Faptul ca ai devenit obsedata de diete este un semn sa metabolismul tau nu funtioneaza cum trebuie. Vorbeste cu doctorul sau fa niste analize pentru a descoperi problema.

Estrona: estrona este una din cele 3 forme ale estrogenului si poate fi cea care duce la cresterea in greutate in zona mijlocului. Daca iei un supliment de DIM, un fitonutrient care se gaseste in legume, poti impiedica aceasta crestere in greutate.

Functia tiroida si RT3: tiroida produce hormoni T3 si T4 care ard grasimile. Dar T3 inversat, altfel numit RT3 este un hormon ce duce la depozitarea grasimii. Daca te ingrasi din cauza tiroidei, se recomanda sa consumi alimente bogate in iod (de exemplu, alge) sau in seleniu (de exemplu, scoici ).

Save