Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Scapa de gustarile de la miezul noptii

Scapa de gustarile de la miezul noptii

Jerry Seinfeld avea o vorba: „Intr-un om exista doi oameni: cel de Dimineata si cel de Noapte. Cel de Noapte sta treaz pana noaptea tarziu, pe cand cel de Dimineata se gandeste ca ar fi trebuit sa se culce mult mai devreme.” Unii avem un astfel de dualism si in ceea ce priveste obiceiurile de mancare. In timp ce eul de dimineata poate consuma alimente usoare si nutritive, eul nostru de noapte nu se poate satura de chipsuri si inghetata.

Scapa de gustarile de la miezul noptii

Studiile ofera o explicatie despre lupta dintre eurile noastre. Un grup de cercetatori de la Universitatea de Sanatate si Stiinta din Oregon, de la Harvard si de la Spitalul pentru Femei, au ajuns la concluzia ca din cauza sistemului nostru circadian – adica ceasul nostru intern – ne e mai foame cu cateva ore inainte de a merge la culcare decat dimineata cand ne trezim.

S-a descoperit un ritm al apetitului despre care nu se stia mai nimic.
In cadrul studiului, i s-a cerut unui grup de adulti sa stea 13 zile intr-un laborator si sa urmeze un regim alimentar si de miscare foarte strict. Subiectii trebuiau sa dea un calificativ pentru senzatia de foame pe care o simteau in decursul unei zile. Astfel, s-a descoperit ca oamenilor le era cel mai foame pe la 20:00 si cel mai putin foame la 8:00. Dorinta de a consuma produse dulci, sarate, fructe si carne urmarea un anumit tipar.

Cercetatorii considera ca stramosii nostri se simteau bine mancand mult inainte de culcare, dar ca odata cu evolutia societatii, lucrurile ar fi trebuit sa se schimbe. Un apetit suprimat pentru micul dejun te poate ajuta sa dormi bine noaptea si sa te concentrezi asupra altor lucruri. Dar, din cauza abundentei de alimente si a orelor tarzii de mers la culcare, poftele de la miezul noptii pot fi reteta pentru obezitate.

S-a demonstrat ca multi oameni au probleme cu mancatul la miezul noptii.
Corpului nu ii pasa la ce ora mananci. Totusi, oamenii se abtin de la mancare in timpul zilei si mananca foarte mult noaptea. Aceasta duce la supraponderabilitate. Cu alte cuvinte, daca ajungi seara acasa dupa o zi foarte grea si stresanta, ai tendinta sa mananci foarte mult.

Fie ca avem sau nu tendinta sa simtim foame dupa caderea noptii, nu e nevoie sa facem toate poftele corpului nostru. Cel mai bine e sa iti planifici mesele. Asta inseamna sa mananci destul in timpul zilei, sa iei o cina satisfacatoare si o gustare sanatoasa dupa- amiaza. Trebuie sa renunti la mancarurile cu multe calorii. Incearca sa scapi de ele din casa ta.

O persoana care are tendinta de a manca noaptea, ar trebui sa ia cina mai aproape de ora 20:00. Dar nu uita ca trebuie sa ii lasi corpului timp (o ora sau doua) sa digere mancarea. Abia apoi te poti duce la culcare.

Unii specialisti le recomanda celor care au tendinta sa manance noaptea sa ia o gustare de 60-80 de calorii dupa cina, la jumatate de ora. Gustarea poate fi un fruct, dar nu unul care dureaza prea mult pana se consuma.

Adevarul este ca multi oameni care poftesc o gustare in miez de noapte sunt, de fapt, plictisiti sau anxiosi si considera ca mancand se simt mai bine sau macar uita de lucrurile care ii preocupa. Dar ce poti face daca stomacul inca iti mai cere mancare tarziu in noapte? Specialistii recomanda o gustare proteica sanatoasa, precum o bucatica de carne de curcan sau un albus de ou fiert, pentru a alina senzatia de foame fara a  satura…