Top 7 retete de green smoothie usor de facut acasa

374

Retetele de green smoothie reprezinta asul din maneca atunci cand va doriti o masa usoara, dar satioasa si bogata in nutrienti esentiali.

Cel mai usor mod de a asimila legumele este prin a va face singure, acasa, un green smoothie hranitor. Nu este nimic complicat. Doar incercati sa urmati cativa pasi de baza si retete sanatoase, inainte de a amesteca totul intr-o bautura verde.

smoothie cu mar lamaie si varza

In general, smoothie-urile sunt o alternativa perfecta pentru acelea dintre dumneavoastra care tindeti sa eliminati grasimile si carbohidratii din alimentatie. De asemenea, un green smoothie poate fi optiunea perfecta pentru mesele luate in graba, caci un astfel de preparat va permite sa asimilati substantele hranitoare esentiale intr-un timp scurt, dar intr-un mod sanatos.

Ce este un green smoothie?

Un smoothie reprezinta bautura obtinuta din fructe si legume pasate impreuna cu o cantitate de lichid. In mod practic, ingredientele se adauga in vasul unui blender si se paseaza pentru aproximativ un minut, in functie de duritatea ingredientelor. Daca ingredientele dumneavoastră nu sunt dure, chiar si 30 de secunde sunt suficiente pentru obtinerea unui smoothie fin.

Un green smoothie poate fi perceput in doua modalitati, ambele la fel de corecte si de sanatoase pentru alimentatia dumneavoastra. Mai intai, un green smoothie este acea bautura obtinuta numai din ingrediente proaspete, fara alte adaosuri. De asemenea, un green smoothie este bautura la baza careia sta un ingredient care da culoarea verde preparatului. Un green smoothie nu se prepara in intregime din ingrediente de culoare verde, dar este ideal sa adaugati un astfel de ingredient in bautura dumneavoastra.

retete de green smoothie

Retete de green smoothie

Retetele de green smoothie sunt foarte accesibile si foarte usor de adaptat. In multe dintre acestea puteti inlocui ingredientele cu unele care va plac mai mult si, de asemenea, puteti incerca mai multe combinatii de gusturi.

Pentru prepararea unui smoothie veti avea nevoie de o gama destul de restransa de ustensile si ingrediente. In principal veti avea nevoie de un blender, fructe, legume si, optional, gheata sau miere.

Iata cateva retete pentru un green smoothie perfect, gustos si foarte sanatos

  1. Green smoothie cu pepene verde

Pentru aceasta reteta veti avea nevoie de 300 de grame de pepene verde, fără seminte, o banana, 100 de grame de fructe de padure si cateva frunze de spanac. Smoothie-ul va avea o textura destul de lichida datorita pepenelui verde, deci este indicat sa nu mai adaugati apa. Daca totusi va doriti o compozitie mai lichida, puteti adauga cateva lingurite de apa, iar daca va doriti o compozitie mai inchegata, puteti adauga cateva feliute de banana. De asemenea, acest green smoothie nu va avea nevoie de indulcitori, caci fructele pasate sunt suficient de dulci. In schimb, puteti adauga cateva cuburi de gheata pentru un plus de prospetime si pentru a obtine o bautura racoritoare.

  1. Green smoothie cu castraveti

Smoothie-urile cu castraveti sunt foarte adaptabile, pentru ca pot fi combinate cu usurinta. Pentru aceasta reteta veti avea nevoie de doi castraveti medii, 100 de grame de ananas, cateva feliute de mar verde si 250 de mililitri de apa. Acest smoothie va avea un aspect foarte placut si o culoare foarte intensa. Pentru un plus de gust puteti adauga si una-doua lingurite de miere, dar si cateva cuburi de gheata. De asemenea, daca nu agreati ananasul, acesta poate fi inlocuit cu aceeasi cantitate de mango sau puteti prepara un smoothie la fel de delicios doar din castravete si mar.

  1. Green smoothie cu telina

Aceasta reteta este foarte potrivita pentru zilele in care nu aveti timp sa luati o masa copioasa. Bogat in nutrienti si vitamine, green smoothie-ul cu telina este foarte satios si foarte sanatos. Pentru aceasta reteta puteti folosi atat frunzele, cat si radacina de telina. Veti avea nevoie de 200 de grame din acest ingredient, jumatate de portocala si un morcov. De asemenea, puteti adauga seminte de in sau de chia pentru un plus de substante hranitoare si proteine benefice. Mai adaugati si aproximativ 300 de mililitri de apa sau lapte vegetal, o lingurita de miere, iar green smoothie-ul este gata de consum.

  1. Green smoothie cu menta

Un green smoothie cu menta este foarte potrivit pentru zilele toride de vara in care avem nevoie de prospetime, racoare si un aport semnificativ de vitamine. Pentru aceasta reteta veti avea nevoie de cateva frunze de menta si de combinatia preferata de fructe. Puteti adauga ananas, capsuni, fructe de padure sau mere. Pasati compozitia impreuna cu 200 de militri de apa sau lapte de cocos, fara a o indulci. Puteti adauga orice fel de fructe doriti, chiar si congelate, important este ca menta sa fie proaspat culeasa pentru a avea o aroma deosebit de intensa.

  1. Green smoothie cu avocado

Pentru aceasta reteta veti avea nevoie de un fruct de avocado bine copt, parfumat. In compozitia de green smoothie trebuie sa mai adaugati 50 de grame de frunze de spanac, doua fructe kiwi si 200 de mililitri de lapte vegetal. De asemenea, pentru un plus de consistenta, puteti adauga 50 de grame din semintele preferate, ca cele de chia sau de in.

6. Green smoothie cu capsuni si rodie

Probleme, probleme, dar suna mai mult a distractie, zic eu. Aceste doua componente principale, combinate, formeaza un puternic antioxidant, un centru de putere al oricarei mese, cu elemente-surpriza, acestea fiind apa de cocos si spanacul. Daca doriti o consistenta mai groasa, puteti folosi si banana in compozitia dorita, sau un iaurt grecesc, care sa mai taie din dulceata capsunilor.

7. Green smoothie cu proteine

Numele spune tot, din prima. Acest preparat poate inlocui cu usurinta o masa principala a zilei si va va da energia de care aveti nevoie, mai ales daca doriti sa faceti si cateva exercitii fizice epuizante. Lista bogata de ingrediente poate va intimideaza, dar il puteti face acum si sa pastrati jumatate si pe mai tarziu – va da aceleasi rezultate.

Ingredientele folosite: nap, grepfrut, castravete, telina, mar, ulei de alge, ulei de cocos, seminte de canepa, mango. Este necesar sa le folositi pe toate cele toate mentionate, dar decizia asupra dozajului va apartine, fiecare ingredient aducand plusul lui in acest amestec fabulos.

Green smoothie tropical

Se spune ca daca inchideti ochii si gustati din aceasta bautura, aveti senzatia ca deja sunteti in vacanta, pe o plaja insorita, datorita gustului imbietor. Nu este o bautura magica insa este de ajuns ca va va trezi simturile si va veti simti plin de viata, ca intr-o vacanta reala. Deci, haideti sa vedem cu ce incrediente trebuie sa ne jucam pentru a-l obtine!

Aveti nevoie de: spanac congelat, bucati de ananas, bucati de mango, una sau doua banane, capsuni, coacaze sau zmeura (dupa preferinta), lapte (de vaca, de soia, de cocos sau de migdale), o lingura de extract de vanilie si pentru a indulci, dupa gust, zahar, sirop de artar sau miere…

De ce este bine sa consumam green smoothie?

Un green smoothie consumat cel putin de patru ori pe saptamana poate face minuni cu organismul dumneavoastra. Doza de vitamine si substante nutritive pe care o pune la dispozitie un smoothie poate fi cu greu acumulata din alimentatia obisnuita, mai ales ca un astfel de preparat are la baza un amestec de alimente foarte sanatoase. Printre cele mai importante beneficii ale consumului regulat de green smoothie se numara:

  • Aspectul pielii – rezultatele pozitive ale consumului de green smoothie se vor vedea intr-un timp scurt la nivelul pielii. Aceasta va fi mai catifelata, lipsita de imperfectiuni si va capata o nuanta uniforma. Un green smootie poate avea un rol reglator fundamental la nivelul sebumului.
  • Sanatatea – un green smoothie consumat in momentele potrivite poate fi un factor preventiv al mai multor afectiuni digestive, circulatorii, neurologice sau cardiovasculare. Este dovedit stiintific faptul ca un amestec de fructe si legume proaspete optimizeaza functiile organismului si ajuta la buna functionare a organelor interne. Spre exemplu, daca va confruntati cu migrene sau cu o stare generala de rau, este indicat sa consumati green smoothie-uri in locul gustarilor dintre mese. Veti observa imbunatatiri rapide si de durata.
  • Starea generala – un green smoothie consumat la pranz sau la cateva ore dupa masa de pranz poate fi un bun revitalizant, caci acesta va va ajuta sa combateti starea de epuizare, de oboseala, lipsa de atentie si de concentrare. Un green smoothie este doza de energie de care aveti nevoie pentru a face fata provocarilor de peste zi.

Pasi importanti

  1. Puneti lichidul prima data. Inconjurat de apa sau de suc, lamele blenderului se pot misca in voie si pot marunti totul minutios. Apoi, adaugati verdeturile sau bucatile de fructe.
  2. Incepeti usor. Daca blenderul dumneavoastra merge pe viteze, incercati prima data cu cea mai mica treapta dintre acestea, deoarece bucatile mari trebuie rupte si apoi schimbati viteza pentru a va face green smoothie-ul dorit.
  3. Puteti ingrosa cu gheata. Daca ati adaugat prea mult suc sau lapte de cocos, doar adaugati cateva cuburi in blender.

Pentru a incepe, va provoc sa incercati urmatoarele trei smoothie-uri pline cu aroma, culoare si sanatate, prezentate in randurile ce urmeaza…

Mii de oameni din intreaga lume castiga in lupta cu kilogramele, isi pompeaza energia si isi imbunatatesc sanatatea in doar 28 de zile, incercand o multitudine de asemenea smoothie-uri si schimbandu-si intreg obiceiul alimentar. Automotivati-va si incepeti chiar de astazi sa faceti o schimbare pentru dumneavoastra si pentru cei din jur cu aceste retete de green smoothie!