Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Trisezi in dieta si totusi slabesti

Trisezi in dieta si totusi slabesti

Chiar daca ai auzit contrariul trebuie sa stii ca daca mai trisezi in dieta pe care o urmezi, nu inseamna ca faci ceva rau. Faci asta deoarece corpul tau are nevoie sa se odihneasca de la restrictiile pe care i le impune o dieta.

Trisezi in dieta si totusi slabesti

Multi experti in scaderea in greutate spun ca e in regula sa mai trisezi din cand in cand in dieta pe care o urmezi, pentru ca prea multe restrictii pot duce la mai multe pofte. In plus, sa mai trisezi din cand in cand in dieta poate stimula glanda tiroida si iti poti astfel trezi metabolismul.

Totusi, daca vrei sa trisezi in dieta trebuie sa urmezi cateva sfaturi. In ziua respectiva, nu poti consuma mai mult de 1400 calorii. O data pe saptamana te poti rasfata. Dar nu uita: daca incerci sa slabesti, limiteaza aportul de calori la 1500-1600/zi.

1.    Alege ziua in care vrei sa trisezi
Decide la inceputul saptamanii in ce zi vrei sa te abati de la dieta. In acest fel, nu vei fi tentata sa trisezi in celelalte zile din saptamana. De asemenea, nu poti trisa in fiecare zi. Trebuie sa fie o distanta de cel putin cinci zile intre zilele in care te abati de la dieta.

2.    Elimina tentatiile
Nu-ti pierde capul. In ziua in care te abati de la dieta, evita sa mergi in anumite locuri care te pot incuraja sa mananci fara limite, precum:
–    In masina.
–    In timp de te plimbi prin casa.
–    Stand in picioare in bucatarie si mancand din frigider.
– De asemenea, evita sa mananci direct din punga. Pune mereu mancarea intr-o farfurie mica si mananca stand jos. Astfel vei fi constienta de cat mananci.

3.    Fa-ti un program
Chiar daca trisezi, dieta trebuie sa urmezi un program bine structurat. Mananca trei mese si doua gustari, fiecare potrivite pentru poftele tale.

Planul de masa
Mic dejun: consuma grasime
E mai bine sa mananci grasime diminetata, pentru ca iti da o buna sursa de energie pentru a face fata zilei. Vei avea destul timp sa arzi aceasta grasime.
Ouale sunt o buna sursa de proteine si te mentin satula. In loc sa mananci bacon obisnuit, mananca bacon de curcan.

Comanda sau pregateste:
–    2 felii de bacon de curcan;
–    2 oua;
–    Lipie de grau integral.

Gustare: mananca sare
Daca ai nevoie de sare, incearca sa mananci branza brie sau de capra pentru ca amandoua contin putine calorii. Poti manca si biscuiti de cereale integrale. Sarea poate duce la retentia fluidelor, asa ca e mai bine sa consumi gustarile cu sare mai devreme si sa bei apoi un pahar de apa ca sa scapi de excesul de sodiu. Ne gandim atat de mult la sare pentru ca nu prea avem acces la ea. Daca scapam de aceasta pofta nu ne vom mai gandi atat la ea.

Vei avea nevoie de:
–    30 grame de branza brie sau de capra;
–    7 biscuiti de cereale integrale;
–    Struguri;
–    Un pahar mare cu apa.

Pranz: mananca carbohidrati
Carbohidratii cresc nivelul de serotonina care te face sa te simti satula si reduce pofta de mai multi carbohidrati. Alege carbohidratii sanatosi cu cereale integrale. Carbohidratii stimuleaza functia tiroidei care ajuta metabolismul. La pranz, savureaza o pizza de grau integral cu pui la gratar (proteina) si multe legume ca sa te saturi.

Comanda sau pregateste:
–    1 felie de pizza de grau integral cu pui la gratar si legume.

Gustare : consuma zahar
Iaurtul inghetat cu migdale sau cu alte nuci iti va da impulsul de care ai nevoie si vei lupta cu scaderea de energie care apare in jur de ora 15:00. Migdalele si nucile sunt surse bune de proteine. Daca iei o gustare dulce dupa-amiaza, iti va ramane destul timp sa arzi zaharul pana mergi la culcare.

Comanda sau pregateste:
–    ½ dintr-un iaurt inghetat cu putine grasimi;
–    10 migdale.

Cina: consuma proteine
Multe persoane evita carnea rosie cand urmeaza o dieta. La cina, in aceasta zi, poti sa mananci o friptura plina de proteine. Alege o bucata de carne fara grasime si ca garnitura alege legume radacinoase coapte si nu cartofi prajiti. Daca iti pregatesti cina acasa, taie in batoane pastarnac, morcovi si hrean si coace-le la cuptor la 180°C, timp de 25-40 minute…

Comanda sau prepara:
–    120 grame de friptura fara grasime;
–    Legume radacinoase la cuptor.