Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Uleiul de cocos – beneficii si intrebuintari

Uleiul de cocos – beneficii si intrebuintari

Gandirea traditionala considera ca grasimile precum uleiul de cocos nu sunt bune pentru sanatate si contribuie la aparitia bolilor de inima. Acum stim ca asta nu e adevarat. De fapt, uleiul de cocos este bun pentru sanatatea inimii si iti poate ajuta corpul sa functioneze corect.

Uleiul de cocos

Care sunt beneficiile uleiului de cocos?

Studiile au aratat ca uleiul de cocos ajuta la cresterea rezistentei corpului la virusi si bacterii. Mai mult, poate ajuta in lupta impotriva infectiilor, ciupercilor si candidei.
Uleiul de cocos are efect pozitiv si asupra hormonilor care mentin in echilibru tiroida si insulina. Oamenii care consuma ulei de cocos au aratat imbunatatiri in controlul nivelului insulinei. Uleiul de cocos poate imbunatati functionarea metabolismului, iti poate da energie si rezistenta. Ajuta la digestie si la asimilarea vitaminelor.

Uleiul de cocos poate reduce colesterolul?

Uleiul de cocos contine o grasime saturata numita acid lauric. Acest acid creste colesterolul bun din sange. Uleiul de cocos scade nivelul colesterolului pentru ca il transforma in pregnenolon, o molecula de care hormonii nostri au nevoie. Cand tiroida nu functioneaza corect, nivelul colesterolului rau creste.

Cum ajuta uleiul de cocos la mentinerea unui echilibru al greutatii?

Grasimile de cocos se numesc trigliceride medii. Pentru ca ficatul sa arda aceste grasimi, are nevoie de mai multa energie. Un studiu facut in 2009 a aratat ca femeile care consumau 30 ml de ulei de cocos/zi timp de 12 saptamani nu s-au ingrasat, ba chiar au pierdut din grasimea de pe abdomen (de care scapi foarte greu si care duce la probleme cardiace).

E adevarat ca uleiul de cocos lupta impotriva imbatranirii?

Uleiurile din nuca de cocos sunt un antioxidant bun pentru corp. Asta inseamna ca organismul nostru nu mai face rau altor grasimi si tesuturi bune din corp. Oxidarea este un factor important cand vorbim de probleme cardiovasculare sau de imbatranirea pielii. Uleiul de cocos poate ajuta corpul prin intermediul functiei de antioxidant pe care o are.

Uleiul de cocos este bun pentru piele si par?

Uleiul de cocos este un excelent hidratant pentru piele si par. Contine vitamina E, care protejeaza. Daca il folosesti cu regularitate, trebuie sa iei un ulei de cocos organic, ce impiedica toxinele si pesticidele sa-ti intre in piele.

Noii parinti pot face masaj copilasilor cu ulei de cocos, dupa baie. Un studiu facut in 2005 a aratat beneficiile uleiul de cocos la 120 de copii.

Cum pot sa folosesc uleiul de cocos?

Uleiul de cocos poate fi folosit la produsele coapte, precum painea cu banane sau cu dovlecel si alte legume. Este foarte gustos daca insoteste legume precum varza kale. Se poate folosi si ca parte din soteuri precum cel de usturoi sau cel de ceapa, deoarece le da o savoare speciala. Se poate pune si in terciul de ovaz, pentru a-l face mai cremos.
Uleiul de cocos rezista la caldura, asa ca este o buna alternativa la uleiurile traditionale.

Iata o reteta buna de shake proteic ce te ajuta sa-ti echilibrezi nivelul insulinei:

Pina Colada
Ingrediente:
–    20 grame de pudra proteica
–    100 grame de lapte de cocos cu putine grasimi
–    100 ml de suc de ananas
–    50 grame de bucati de ananas inghetat sau de gheata

Mod de preparare:
Se amesteca toate ingredientele in blender si se serveste shake-ul obtinut.

Grasimile sanatoase si o multime de proteine sunt un mod bun de a mentine glicemia sub control.

Are uleiul de cocos efecte adverse?

Cartile spun ca uleiul de cocos este sigur daca este consumat in cantitati moderate. Cu toate ca nici un studiu nu a spus clar care este cantitatea optima de ulei de cocos pe care trebuie sa o consumam, se pare ca 2 linguri pe zi sunt suficiente…

Loading..