Home / RETETE / Retete dulciuri / Dulciuri de post / Halva făcută în casă

Halva făcută în casă

Halvaua făcută în casă este o rețetă ușor de preparat, pe care o puteți consuma drept gustare sănătoasă, care oferă și energie și sațietate.

Halva facuta in casa

Halvaua făcută în casă reprezintă o sursă foarte bună de calciu, fier, magneziu, fibre, zinc, acid folic, vitaminele B1, B2 și E, datorită semințelor de susan crude, dar și a celorlalte ingrediente neprăjite. Există mai multe variante pentru halva, iar în cele ce urmează vă prezentăm una de post, cu susan și alte ingrediente la alegere.

Ingrediente pentru halva făcută în casă:

  • 1 + ½ cană semințe de susan crude sau 200 g pastă de susan Tahini
  • 1 linguriță (sau mai mult, după gust) de miere, de preferință naturală sau sirop de arțar
  • 4-6 lingurițe de apă plată
  • la alegere, în funcție de preferință: cacao pudră sau sâmburi de floarea-soarelui, alune de pădure, migdale, nuci (neprăjite, zdrobite/măcinate)

Mod de preparare pentru halva făcută în casă:

  • Puneți semințele crude de susan într-un mixer vertical și mărunțiți-le până devin asemănătoare cu o pudră, pe care o transferați apoi într-un bol.
  • Adăugați mierea sau siropul de arțar și amestecați, să se integreze bine în pudra de susan.
  • Adăugați patru-șase lingurițe de apă (sau mai mult, după caz) și unul sau mai multe dintre ingredientele la alegere (cacao, sâmburi de floarea-soarelui, alune de pădure, migdale, nuci, nuci pecan) și le amestecați bine, pentru a forma aluatul de halva.
  • Lăsați halvaua pentru câteva ore la frigider, să se întărească înainte de a o felia.
  • Când este ținută la frigider sau la congelator, rezistă în stare foarte bună timp de o săptămână sau puțin mai mult…

Poftă bună!

Loading..