7 alimente interzise inainte sa mergi la somn

249

Deseori, obiceiurile noastre alimentare au un efect negativ asupra calității somnului. Mulți oameni se confruntă cu insomniile, nerealizând contribuția adusă de alimentație și, respectiv, influența consumului anumitor produse, mai ales seara. Cina trebuie să fie ușoară, deoarece grăsimile și proteinele îngreunează procesul de digestie și, implicit, nu permit un somn liniștit, odihnitor.

alimente interzise înainte sa mergi la somn

Iată care sunt cele șapte alimente pe care ar fi indicat să nu le consumi înainte de culcare:

  1. Apa – consumul de apă este absolut vital, iar cantitatea suficientă este esențială în menținerea sănătății organsimului. Cu toate acestea, apa trebuie consumată în perioada zilei, când suntem activi, iar corpul nostru poate elimina surplusul, nu în timpul nopții, când transpirația organismului atinge un nivel minim. În plus, consumul de apă înainte de culcare poate impune nevoia de a merge la toaletă, deci întrerupe somnul.
  2. Cafeaua – aceasta stimulează activitatea sistemului nervos, atât pe cea fizică, precum și pe cea intelectuală. Cofeina este un cunoscut psihostimulator cu efecte tonice și energizante, iar motivul pentru care consumul acesteia înainte de somn nu ar fi indicat este lesne de înțeles.
  3. Alimentele bogate în grăsimi – vor fi, prin urmare, digerate de către organism într-o manieră mai lentă, provocând insomnii.
  4. Alimentele condimentate sau acide – acestea pot provoca simptome precum arsurile (refluxul gastroesofagian) sau senzația de usturimi în gât sau în cutia toracică, implicit disconfort și durere. Astfel că, în cazul consumului înainte de culcare, acest tip de alimente duc la stări de neliniște, respectiv la imposibilitatea de a avea un somn odihnitor.
  5. Pizza – combinația de cașcaval și sos de tomate (conținută de majoritatea tipurilor de pizza) nu este una tocmai benefică pentru perioada nopții, astfel că dacă este consumată înainte de culcare poate provoca dureri de stomac sau chiar senzația de arsură, ceea ce va împiedica un somn liniștit.
  6. Ciocolata – acest produs este bogat în zahăr și, în majoritatea cazurilor, conține și cantități de cofeină, ceea ce conduce, de asemenea, la insomnii.
  7. Alcoolul – chiar dacă pare să te ajute să adormi mai rapid, el împiedică totuși atingerea acelui stadiu de somn profund, de recuperare. Se recomandă să fie consumat cu cel puțin trei-patru ore înainte de culcare…

Aceste sfaturi vă ajută să vă păstrați sănătatea și, totodată, să aveți parte de un somn liniștit!