Home / Stiri / Cele 20 de mesaje ascunse în logouri faimoase la care nu te-ai fi gândit

Cele 20 de mesaje ascunse în logouri faimoase la care nu te-ai fi gândit

Fiecare companie mare se străduieşte să se asigure că propriul logo nu este doar uşor de recunoscut, ci conţine şi un mesaj pentru consumatori. De obicei, persoanele care le creează fac tot posibilul să cuprindă o semnificaţie cât mai amplă în cât mai puţin spaţiu posibil.

Acest articol te invită să priveşti cu atenţie cele mai populare logouri şi să le descoperi mesajele ascunse pe care le conţin.

  • FedEx – Acesta este cel mai bine-cunoscut dintre toate logourile care conţin un mesaj ascuns. Dacă te uiţi atent, poţi vedea o săgeată formată în spaţiul dintre literele “E” şi “X”. Aceasta simbolizează viteză şi acurateţe, cele două principii fundamentale ale companiei. Interesant este faptul că, odată ce au observat acest detaliu pentru prima dată, oamenii încep să vadă săgeata înainte de toate, atunci când se uită la acest logo.

FedEx

  • Iniţiativa speranţei pentru copiii africani – Acest logo este utilizat de către o organizaţie publică ce se implică în ajutorarea copiilor din Africa. Dacă vei privi atent, vei observa conturul continentului african, precum şi imaginea unui copil şi a unui adult, cel din urmă simbolizând suport.

Iniţiativa speranţei pentru copiii africani

  • Amazon – La prima vedere, logoul celor de la Amazon nu pare să ascundă ceva deosebit. Totuşi, acesta a fost creat pentru a ne ajuta să înţelegem filosofia acestui brand. Săgeata galbenă formează un zâmbet, pentru că Amazon.com vrea ca toţi clienţii săi să fie mulţumiţi. De asemenea, această săgeată uneşte literele “A” şi “Z”, reprezentând faptul că în cadrul acestui magazin online vei găsi absolut orice.

Amazon

  • Yoga Australia – Un alt truc elegant este folosit în logoul clubului entuziaştilor de yoga din Australia. Spaţiul dintre mâna femeii şi picior formează conturul continentului australian.

Yoga Australia

  • Sony Vaio – Primele două litere ale cuvântului “Vaio” reprezintă o undă, care simbolizează un semnal analog, pe când ultimele două se prezintă sub forma cifrelor “1” şi “0”, acestea fiind o reprezentare simbolică a unui semnal digital.

Sony Vaio

  • Unilever – Unilever produce un număr mare de produse foarte diversificate, lucru care se reflect şi în logo. Fiecare segment al acestuia are propria semnificaţie. De exemplu, inima semnifică iubire, grijă şi bunăstare, pe când pasărea reprezintă libertate, evadarea din stresul cotidian şi bucuria vieţii.

Unilever

  • Formula 1 – Dacă te uiţi atent la spaţiul liber dintre litera “F” şi dungile roşii, vei observa ca acesta se transform în cifra “1”. Acest logo a fost creat pentru a transmite pasiunea pentru viteză.

Formula 1

  • BMW – Compania a început ca producătoare de aeronave, iar acest logo rămâne fidel rădăcinilor sale. Cu toate acestea, contrar așteptărilor conform cărora centrul acestui logo descrie palele elicei rotative, acest simbol face aluzie la steagul bavarez ce are un model în carouri.

BMW

  • Apple – Rob Janoff, omul care a creat logoul celebrei comapanii, mărturiseşte: “Am cumpărat o plasă întreagă de mere şi am tot făcut schiţe pe ele timp de o săptămână, încercând să simplific detaliile. La un moment dat, în timpul experimentelor mele, am luat o muşcătură dintr-un măr. Mai târziu, în acea zi, spre surprinderea mea, am observat că substantivul “muşcătură” (“bite”) e foarte asemănător cu “byte”, un termen folosit în calculatoare. La un moment dat, Apple a folosit un logo în dungi vibrante multicolore pentru a accentua ideea că această companie producea calculatoare cu monitoare color. În anul 1998, ca urmare a întoarcerii lui Steve Jobs şi a unei noi generaţii de computere, Apple a schimbat logoul în versiunea simplă.

Apple

  • Sun Microsytems – Acest logo este unul dintre cele mai faimoase. Cuvântul “sun” (“soare”) formează bazele unui pătrat și poate fi citit din orice unghi. Acesta a fost creat de către un profesor la Universitatea Stanford, şi anume Vaughan Pratt.

Sun Microsytems

  • Continental – Aceasta este o companie specializată în producerea de anvelope, iar una dintre ele este reprezentată foarte clar în logoul companiei, prin combinarea primelor două litere.

Continental

  • Big Ten – Big Ten este o asociaţie academică fondată în anul 1896. Până în 1990, aceasta a fost formată din zece universităţi, iar apoi, în luna iunie a aceluiaşi an, s-a alăturat şi Pennsylvania State University. Asociaţia a decis să nu îşi schimbe numele şi a adăugat cifra “11” în logo.

Big Ten

  • Mercedes Benz – Logoul companiei reflectă siguranţa acesteia în propria perfecţiune. Steaua cu cele trei laturi reprezintă superioritatea prezentă în fiecare domeniu, respectiv pe pământ, în apă şi în aer.

Mercedes Benz

  • NBC – La începutul anilor ’50, NBC a fost deţinută de RCA, compania care a inceput producerea, pentru prima dată, a televizoarelor color. Simbolul cozii de păun în culori aprinse a fost creat pentru a le arăta oamenilor care încă se uitau la televizoare alb-negru ceea ce pierdeau.

NBC

  • Eighty 20 – Aceasta este o firmă mică de consultanţă. Mulţi cred că logoul firmei nu are nimic de-a face cu numele acesteia, dar dacă ne imaginăm că pătratele închise la culoare reprezintă “1”, iar cele deschise la culoare, “0”, atunci codul binar de deasupra va fi citit ca 1010000, iar cel de jos ca 0010100. Traduse în numere, acestea reprezinta 80 și 20.

Eighty 20

  • Toblerone – Toblerone este o companie producătoare de ciocolată, ce are sediul în oraşul elveţian Berna. Acesta este numit şi “Oraşul Urşilor”, motiv pentru care logoul are incorporată silueta unui urs.

Toblerone

  • Baskin Robbins – Dacă te uiţi atent, vei vedea că segmentele colorate în roz ale literelor “B” şi “R” formează cifra “31”. Aceasta este o aluzie la numărul de arome pe care care Baskin Robbins le pune la dispoziţie.

Baskin Robbins

  • Carrefour – Carrefour este cel mai mare retailer de pe piaţa europeană, al cărui sediu central este în Franţa. Datorită acestui motiv, logoul, ce reprezintă continua expansiune, e pictat în culorile steagului Franţei. Mai mult decât atât, acesta include şi prima literă a numelui companiei (cu alb).

Carrefour

  • Milwaukee Brewers – Aceasta este o echipă profesională de baseball din Wisconsin, iar logoul lor este format din literele “M” şi “B”, iar împreună formează o mănuşă de baseball.

Milwaukee Brewers

  • Greenlabs – Coroana copacului reprezintă un creier, iar acest lucru este focalizat asupra a două lucruri: potenţialul măreț al angajaţilor acestei companii şi oferirea unei reprezentări grafice asupra numelui companiei…

Greenlabs

  • McDonald’s – Da, într-adevăr, litera “M” provine de la “McDonald’s”, dar, în acelaşi timp, potrivit psihologului şi consultantului în design, Louis Cheskin, acesta reprezintă o perche de sâni ce hrănesc clienţii. În 1960, compania a vrut să abandoneze acest logo, dar Cheskin a reuşit să o determine să păstreze acest simbol freudian. Totuşi, acest logo ne aminteşte de filmul “Coneheads” (“Capete de con”). Nu este o potrivire perfectă?

McDonald’s

Save