Home / Stiri / Descoperă cel mai bun moment pentru activităţile tale zilnice, în funcţie de vârstă

Descoperă cel mai bun moment pentru activităţile tale zilnice, în funcţie de vârstă

Se pare că există un anumit moment potrivit pentru orice, inclusiv pentru alegerea noului tău parfum. Dar, de vreme ce ceasul tău biologic se schimbă odată cu vârsta, acest articol vine să te ajute să descoperi care este cel mai potrivit moment pentru fiecare dintre activitățile tale zilnice, în funcție de vârsta ta.

activitati zilnice

Trezirea

  • La 20 de ani: 9:30 – când orexina (hormonul responsabil pentru trezire) nu întrece melatonina (hormonul responsabil pentru somn) decât în mijlocul dimineţii.
  • La 30 de ani: 8:10 – ceasul tău biologic începe toate procesele mai devreme pentru a extinde timpul dedicat activităţilor zilnice;
  • La 40 de ani: 7:50 – ciclul tău de trezire îl întrece pe cel de somn, motiv pentru care te trezești mai devreme în jurul vârstei de 40 de ani.
  • La 50 de ani: 7:00 – la această vârstă, timpul în care ai parte de somn adânc este tot mai scăzut;
  • La 60 de ani: 6:30 – corpul tău ştie cel mai bine să beneficieze de efectele binefăcătoare ale luminii solare, prin urmare, te trezești mai devreme, la fel ca atunci când erai copil.

Micul dejun

  • La 20 de ani: 10:00 – tinerii sar adesea peste micul dejun, deoarece nu le este foame la această oră. Realitatea este că, la două ore după trezire, ei sunt somnoroși. O cană de cafea îi poate ajuta să scape de această stare.
  • La 30 de ani: 8:40 – se recomandă să eviţi mâncărurile cu mult zahăr sau prea grele pentru stomac.
  • La 40 de ani: 8:20 – un meniu bogat în fibre îţi va da o senzaţie de saţietate pentru mai mult timp.
  • La 50 de ani: 7:30 – metabolismul tău încetinește cu aproximativ 5% / deceniu până la vârsta de 40 de ani, deci este momentul potrivit să iei micul dejun.
  • La 60 de ani: 7:00 – afinele îţi oferă o porție suficientă de energie, fără a adăuga prea multe calorii.

Începerea serviciului

  • La 20 de ani: 12:00 – la această vârstă, creierul începe să devină productiv la amiază, chiar dacă şeful tău nu va fi încântat de aceasta.
  • La 30 de ani: 10:40 – în mijlocul dimineţii, nivelul cortizolului ajunge la apogeu şi îţi va da un impuls pentru a te ţine în priză pe parcursul zilei.
  • La 40 de ani: 10:20 – este momentul potrivit când ieşi din acea stare de somnolență.
  • La 50 de ani: 9:30 – nivelul tău de concentrare este la capacitate maximă.
  • La 60 de ani: 9:00 – conexiunile aferente creierului sunt cele mai active.

Prânzul

  • La 20 de ani: 15:30 – de vreme ce ai început ziua atât de târziu, acesta este momentul cel mai potrivit când ai nevoie de mâncare pentru a-ţi menține concentrarea.
  • La 30 de ani: 14:10 – dacă până la această oră nu ai mâncat nimic, organismul va începe să consume rezervele de glucoză, lucru care ar putea duce la o stare de irascibilitate.
  • La 40 de ani: 13:50 – mâncatul la această oră va combate lipsa de energie ce apare în mijlocul după-amiezii.
  • La 50 de ani: 13:00 – la această vârstă, este mai bine să ai parte de un prânz copios acum decât mai târziu, noaptea.
  • La 60 de ani: 12:30 – papilele tale gustative sunt mai receptive între 11:00 şi 13:00.

Somnul de după-amiază

  • La 30 de ani: 15:40 – mijlocul după-amiezii este cel mai bun moment pentru a-ţi restabili energia, prin intermediul unei pauze de 20 de minute.
  • La 40, 50, 60 de ani: 14:00 – după ce ai luat un prânz copios, te poţi simţi extenuat. La 60 de ani, experții recomandă un pui de somn numai dacă eşti foarte obosit. O cană de cafea îţi va spune dacă organismul tău are cu adevărat nevoie de somn.

Activitatea fizică

  • La 20 de ani: 17:00 – performanța fizică în rândul tinerilor este mai mare după-amiaza.
  • La 30 de ani: 19:00 – la această vârstă, muşchii tăi încă funcţionează bine la sfârşitul zilei.
  • La 40 de ani: 20:45 – se recomandă să fii mai activ în acest moment al zilei, pentru o bună circulaţie a sângelui.
  • La 50 şi 60 de ani: 20:00 – grădinăritul, exerciţiile de yoga practicate afară sau pilates sunt activităţi bune care te ajută să beneficiezi de lumina soarelui, dar şi să îţi încălzeşti muşchii în acelaşi timp.

Terminatul muncii

  • La 20 de ani: 20:00 – la această vârstă, apogeul concentrării este după-amiaza.
  • La 30 de ani: 18:40 – terminatul muncii la această oră îţi menţine nivelul concentrării susţinut de prânz.
  • La 40 de ani: 18:20 – îţi permite să profiţi de energia prânzului.
  • La 50 de ani: 17:30 – la această vârstă poţi începe să experimentezi dificultăţi în concentrare şi uitare; este un moment bun să îţi închei activităţile zilnice.
  • La 60 de ani: 17:00 – dacă încă lucrezi, mergi acasă înainte să îţi iroseşti toată energia.

Folosirea dispozitivelor electronice

  • La 20 de ani: 20:30 – deoarece creierul este încă în acțiune după o zi de muncă.
  • La 30 de ani: 22:00 – pentru o perioadă limitată, încât să nu-ți afecteze somnul.
  • La 40 şi 50 de ani: 21:30 – limitează timpul petrecut în fața ecranului, pentru a nu dezvolta artrită mai târziu.
  • La 60 de ani: 21:00 – la această vârstă,  ochii tăi sunt deosebit de sensibili la lumina artificială.

Cina

  • La 20 de ani: 21:30 – pentru a obţine energia de care ai nevoie pe parcursul nopţii.
  • La 30 de ani: 20:10 – la această vârstă, este bine să iei cina la o oră şi jumătate după ce ai terminat munca.
  • La 40 de ani: 19:50 – cina luată la această oră îi va oferi organismului suficient timp pentru a digera mâncarea înainte de a merge la culcare.
  • La 50 de ani: 19:00 – la această vârstă, mesele la intervale regulate sunt esenţiale pentru a menţine un nivel scăzut al colesterolului şi a preveni problemele cardiovasculare.
  • La 60 de ani: 18:30 – o cină luată mai devreme va reduce riscurile arsurilor stomacale şi ale indigestiei.

Sex

  • La 20 de ani: 15:00 – la această vârstă, nivelul libidoului este crescut în mijlocul după-amiezii.
  • La 30 de ani: 8:20 – în acest moment, lumina soarelui creşte nivelul testosteronului atât la bărbați, cât şi la femei, prin stimularea hipotalamusului.
  • La 40 de ani: 22:20 – sexul la această oră îmbunătățește relaxarea şi induce odihna.
  • La 50 de ani: 22:00 – cu atâtea activități matinale, noaptea este momentul perfect pentru plăcere.
  • La 60 de ani: 20:00 – a trecut suficient timp de la cină, deci este momentul prielnic pentru a te relaxa alături de partener.

Băutură

  • La 20 de ani: 23:00 – la această vârstă, tinerii tind să aibă un nivel mai înalt al toleranței la alcool. Sfatul general este să bei cu patru ore înainte de a merge la culcare, dar tinerii sunt o excepţie.
  • La 30 de ani: 20:10 – la această vârstă, ficatul tău procesează alcoolul eficient, deci este momentul potrivit pentru a servi un pahar.
  • La 40 şi 50 de ani: 18:00 – ficatul tău funcţionează mai lent, deci organsimul tău are nevoie de cel puţin patru ore să proceseze alcoolul înainte de a te culca.
  • La 60 de ani: 18:00 – dacă vrei să bei ceva, fă-o pe stomacul plin.

Somn

  • La 20 de ani: 1:00 – cel mai important lucru este să oprești tabletele şi smartphone-urile cu cel puţin o oră înainte de somn.
  • La 30 de ani: 23:00 – somnul la această vârstă îţi garantează odihna suficientă, te ajută să îţi îmbunăţăţeşti memoria şi, în acelaşi timp, te pregăteşte pentru o nouă zi.
  • La 40 de ani: 23:10 – mersul la culcare înainte miezul nopții îţi îmbunătățește calitatea somnului de care beneficiezi…
  • La 50 şi 60 de ani: 22:00 – este o idee bună să citeşti sau să practici alt hobby înainte de culcare, de vreme ce stimularea mentală înainte de somn ajută creierul să se axeze pe formarea memoriei.