Home / Stiri / Motivele pentru care nu este bine să începem munca înainte de 10 dimineaţa

Motivele pentru care nu este bine să începem munca înainte de 10 dimineaţa

Cu siguranţă că toată lumea s-a confruntat măcar o dată în viaţă cu o oarecare dificultate în a presta anumite servcii înainte de ora 10:00. Motivul îl aflăm de la un cercetător britanic renumit, Paul Kelley, din cadrul Universităţii Oxford.

Motivele-pentru-care-nu-este-bine-să-începem-munca-înainte-de-10-dimineaţa

Înainte de vârsta de 55 de ani, ritmul circadian al adulţilor (totalitatea proceselor fiziologice, biochimice sau comportamentale care au loc într-o singură zi – 24 de ore, n.r.) nu se sincronizează cu programul de lucru pe care îl au majoritatea oamenilor, fiind o ameninţare semnificativă pentru performanţă, starea de spirit şi sănătatea mentală.

În urma acestor amănunte, doctorul Kelley spune că este că se recomandă mai degrabă începerea unui program de lucru la o oră mai târzie, lucru care ar trebui aplicat şi în cazul copiilor.

Potrivit studiilor, este dovedit ştiinţific faptul că un elev cu vârsta medie de zece ani are dificultăţi mai mari în a se concentra la şcoală decât în cazul în care orele ar începe după ora 11:00. Acest rezultat îl determină pe profesorul Kelley să afirme că situaţia şcolară a elevilor s-ar îmbunătăţi cu zece procente dacă orele ar avea loc după-amiaza.

Potrivit cercetătorului, chiar şi angajaţii întâmpină anumite probleme în cadrul unui program de dimineaţă: “Nici angajaţii nu dorm prea mult. Trăim într-o societate în care oamenii sunt privaţi de somn, iar efectele sunt grave pentru că afectează buna funcţionare a sistemelor emoţionale şi fizice ale organismului nostru. Ficatul şi inima au modele de funcţionare diferite, nu se sincronizează, iar noi le obligăm să se schimbe la două sau trei ore. Este o problemă care se ridică la nivel internaţional. Toată lumea este afectată şi suferă fără să fie însă nevoie”.

  • Trucuri pentru a fi eficient la serviciu

Deşi un program care să înceapă după ora 10:00 nu este tocmai uşor de găsit, următoarele rânduri prezintă câteva trucuri care te pot ajuta să îţi îmbunătățești randamentul.

  • Curăţarea locului de muncă – acest pas impune curăţarea biroului sau al locului în care lucrezi şi, obligatoriu, sortarea dosarelor şi a celorlalte acte importante în ordine alfabetică sau chiar pe anumite date;
  • Fereşte-te de obiectele ascuţite – în cazul în care ai pixuri, creioane, rigle sau alte obiecte de birotică ce sunt aşezate cu vârful în sus, cel mai bine este să le pui într-un sertar;
  • Pereţii vopsiţi în alb – nişte pereţi albi te vor ajuta întotdeauna să fii mai organizată la birou, iar dacă vrei, poţi lipi un citat motivaţional care să îţi menţină buna dispoziţie la cote înalte pe parcursul întregii zile…
  • Menţine ordine şi pe desktop-ul computerului – poate că nu pare, dar chiar şi dezordinea de pe PC va solicita un efort deosebit în căutarea anumitor fişiere, lucru care nu va face decât să te obosească şi mai mult, aşadar, şterge toate folderele care nu îţi mai sunt necesare, sortează-le şi organizează-le pe cele importante.