“Am vrut sa aratam oamenilor, cum arata Roma, prin ochii nostri. Secole si secole de istorie care pot exista acum doar intr-un singur loc, unde templurile stravechi stau printre cladirile construite de la inceputurile orasului,” spun Maria Grazia Chiuri si Pierpaolo Piccioli. Show-ului din toamna a casei Valentino, a fost tinut in aer liber, intr-o dupa-amiaza, in Roma, bineinteles. Modelele au iesit pe o usa uriasa din lemn, facuta in secolul al saisprezecelea de catre Palazzo Mignanelli. Acestea au intruchipat pe rand: ingrijitoare pagane, printese, fiice de nobili si multe altele.
Fotografiile statice nu au surprins, in mod clar, impactul dintre scena si modele. Scena era facuta tot din lemn. Numai gandindu-ne la zecile de femei care au venit imbracate in frumoasele lor rochii lungi, care de care mai colorate, ni se face pielea de gaina.
Ce au vazut invitatii la aceasta mult-asteptata prezentare e o colectie senzationala, romantica, poetica de-a dreptul, deoarece in mare masura articolele au avut nonculoarea negru.
Au avut demnitate – ceva aproape idelist, ce nu s-a intalnit la alta casa de moda, intr-un mod total diferit, mai ales ca designerii care au lucrat la colectie s-au gandit si s-au inspirat din propriile lor orase natale. Totul a fost pe masura asteptarilor, deoarece maestrul ideii in sine, al liniei, Valentino Garavani, a fost prezent in primul rand, pe mijloc, asa cum obisnuieste el mereu.
Citește și: Colectia Armani Prive – Toamna – Iarna 2015
Fiecare piesa, indiferent de materialul din care a fost confectionata sau modul in care a fost croita, va fi asortata unor sandale romane, in voga in acest an si accesorizata cu bijuterii aurii: lantisoare de toate tipurile, curele subtiri sau diademe.
In ziua prezentarii s-a oferit un tur al orasului, pentru a arata de unde si-au gasit designerii inspiratia: biserici, palate, librarii din secolul al saisprezecelea, scolii, teatru.
Noua colectie a avut punct de pornire, in mare parte, armura gladiatorilor (incredibilele rochii aurii din piele cu o multitudine de lanturi sau bijuterii de aceeasi nuanta), sau robele preotilor si a cardinalilor de la Vatican.
Mai presus de toate, designerii au afirmat ca uneori in dedesubturile unei astfel de colectii sunt povesti puternice, erotice sau de-a dreptul sinistre conform datelor furnizate de refinery29.com. “Am vrut sa aratam si partea intunecata a acestui oras,”, a spus Piccioli. Chiar daca momentul a fost unul unic, din punct de vedere al modei si al noului stil abia implementat, Chiuri este de-a dreptul mandru de faptul ca Valentino a reusit sa atraga noi si noi clienti. “Ne simtim ca si cum am avea un fel de responsabilitate sociala. Am putut sa ne extindem cu atelierele, sa angajam oameni noi dar si sa deschidem o scoala pentru a fi siguri ca tinerii vor avea cunostintele de care avem noi nevoie”. De asemenea, tot acesta a mai adaugat ca media de varsta a cumparatorilor ce se declara nerabdatori de iesirea pe piata a acestor noi articole este de 37 ani.