Castravetele – un detoxifiant de excepţie


739

Castravetele este foarte cunoscut pentru conținutul său mare de apă și substanțe hrănitoare.

castravetele

Un castravete cu tot cu coajă conține peste 90% apă, dar și calciu, magneziu sau potasiu. Pe lângă acestea, castravetele este foarte recomandat pentru consum și datorită conținutului de vitamine – vitaminele A, C și K sunt prezente în compoziția castraveților.

Castravetele este o legumă deloc pretențioasă, fapt pentru care poate fi consumat într-o mulțime de combinații culinare, în multe salate și în tot felul de shake-uri sau sosuri. De asemenea, consumat ca atare, castravetele are o mulțime de proprietăți și beneficii pentru care merită consumat cu regularitate.

Castravetele este unul dintre cele mai populare ingrediente ale salatelor. Această legumă este însă si un redutabil adversar al unei lungi serii de afecţiuni. Profitați, aşadar, de bogăţia sa nutritivă pentru a vă trata de bolile de care suferiţi.

Castravetele se presupune că este originar din India. Este studiat de multă vreme în privința virtuţilor sale curative.

Cum consumăm castravetele?

Când vine vorba de consumul de castraveți, cel mai important este să nu îi gătim termic pentru că cele mai multe dintre substanțele nutritive vor fi distruse. Castravetele este recomandat pentru consum în stare crudă. Pentru a alege niște castraveți cât mai proaspeți, trebuie să îi atingeți. Coaja castraveților trebuie să fie înțepătoare în contact cu palma, astfel vă dați seama că aceștia sunt proaspeți. De asemenea, dacă la codița castravetelui puteți sesiza o substanță lichidă, înseamnă că acesta a fost proaspăt cules.

Există mai multe soiuri de castravete, toate fiind foarte bune pentru consum. Castraveții cornichon sunt foarte populari, la fel și cei japonezi sau persani.

  • Crud, ca atare, simplu – un castravete proaspăt cules, spălat și consumat imediat, cu tot cu coajă, poate face minuni în organismul uman. Nutrienții din castravete sunt absorbiți cu rapiditate în corp. Castravetele este foarte sățios și ajută la optimizarea resurselor de energie, fapt pentru care poate fi consumat drept o gustare sănătoasă și rapidă.
  • În salate – castravetele este o legumă de bază a salatelor, deoarece se regăsește pe lista de ingrediente a celor mai multe dintre acestea. Salatele care au în compoziție castraveți sunt sățioase și răcoritoare. Acestea pot constitui un prânz copios, mai ales pe timp de vară, dar și o cină perfectă care va fi digerată în timp util.
  • Sosuri – castravetele poate fi baza mai multor sosuri mulțumită compoziției sale lichide. Conținutul mare de apă este foarte important în legarea sosurilor. Asezonate corespunzător, sosurile pe bază de castraveți completează perfect fripturile și garniturile, dar pot fi folosite și ca dressing-uri pentru salate verzi.
  • În smoothie-uri – tot datorită conținutului mare de apă castravetele poate fi un ingredient de bază pentru smoothie. De asemenea, castravetele poate fi combinat cu fructe sau legume, fără a resimți un disconfort de gust. Un smoothie de castravete este ideal pentru un mic dejun hrănitor și plin de vitamine. Cel mai probabil, acesta vă va ține de foame până spre ora prânzului.
  • În murături – în perioada rece a anului, când duceți dorul unei salate cu castraveți, puteți apela la murăturile din cămară. Castraveții murați sau cei în oțet sunt ideali pentru o salată de murături. Îi puteți combina cu roșii verzi sau ardei kapia, murate și acestea. Înainte de a-i consuma, este indicat să clătiți castraveții cu un jet de apă rece pentru a elimina excesul de sare care s-a depus pe aceștia.
  • În apă – la fel ca și lămâia, castravetele poate fi tăiat în feliuțe subțiri și adăugat într-un pahar cu apă. Puteți bea acest pahar cu apă și castravete dimineața, pe stomacul gol.

Beneficiile consumului de castraveți

Consumul frecvent de castravete are un impact benefic asupra organismului. Multe studii științifice, atât medicinale, cât și gastronomice, au dovedit că atunci când mâncăm castraveți corpul nostru absoarbe multe vitamine, enzime și proteine care pot remedia anumite afecțiuni. Beneficiile consumului de castravete se reflectă la nivelul:

  • Sistemului digestiv – castravetele are proprietatea de a stabiliza digestia. Întregul proces de digerare a alimentelor este intensificat și stabilizat cu ajutorul formulei nutritive din castravete. Datorită acestei proprietăți, castravetele este recomandat pentru consum mai ales după principalele mese ale zilei.
  • Sănătății inimii – castravetele are un rol important în fluidizarea circulației. Consumul frecvent de castravete poate avea un rol curativ în ceea ce privește hipertensiunea arterială. Îmbunătățiri seriose se vor resimți și la nivelul sistemului circulator, căci conținutul nutritiv al castravetelui are rol reglator.
  • Aspectului pielii – măștile cu castravete sunt foarte populare. De asemenea, castravetele este foarte folositor și în combaterea cearcănelor sau pungilor de sub ochi. Consumul de castravete previne îmbătrânirea pielii și apariția petelor pe suprafața acesteia.
  • Problemelor urinare – consumul de castravete asigură buna funcționare a rinichilor. Afecțiunile urinare pot fi tratate sau ținute sub control printr-un consum frecvent de castraveți. Apa din aceștia are un impact major asupra căilor urinare.
  • Sănătății ficatului – enzimele din castravete au un rol important în regenerarea ficatului. Dacă suferiți anumite afecțiuni ale acestui organ puteți recurge la o cură de detoxifiere pe bază de castraveți. Efectele vor fi de lungă durată.
  • Pierderii în greutate – dacă țineți un regim de slăbire puteți adăuga în alimentația voastră castravetele. Acesta intensifică arderile și previne depunerea reziduurilor de grăsime. De asemenea, consumul frecvent de castravete ajută la menținerea numărului de kilograme, evitând fluctuațiile de greutate.
  • Colesterolului – castravetele are rol stabilizator la nivelul colesterolului. Dacă vreți să dețineți controlul asupra organismului vostru din acest punct de vedere, puteți introduce în alimentație castravetele. Consumat în cantități rezonabile, acesta are efecte imediate.

Rolul castravetelui în detoxifierea organismului

Castravetele are un rol esențial în eliminarea toxinelor din corp. Apa conținută de castraveți acționează asupra toxinelor din corp, eliminându-le și curățând în urma acestora. Pentru a realiza acest lucru trebuie să consumați castravete cu regularitate, sub mai multe forme.

  • Consumul optim de castravete – pentru a vă putea bucura de efectele miraculoase ale castravetelui trebuie să îl consumați cu regularitate, în cantitățile potrivite. Ideal este să consumați în jur de 150 de grame zilnic. Dacă vreți să distribuți cantitatea de castravete de-a lungul unei diete, alocați câte un kilogram de castraveți pentru fiecare săptămână a perioadei de regim.
  • Nu aruncați coaja – este greșit să decojim castraveții înainte de a-i consuma. Coaja conține enzime și proteine care sunt esențiale detoxifierii organismului. De asemenea, nu decojiți castraveții înainte de a-i adăuga în salate sau în smoothie.
  • Stabilizare hormonală – castravetele are un rol stabilizator la nivelul hormonal și poate fi de mare ajutor în tratarea unor afecțiuni genitale. Chisturile ovariene pot fi ținute sub control mulțumită apei din castraveți. Același lucru este valabil și în cazul prostatei.
  • Scut împotriva unor boli grave – detoxifierea cu ajutorul castraveților este una dintre metodele cele mai sigure de prevenire a bolilor grave precum cancerul de colon, cancerul mamar, ulcerul sau gastrita.

Castravetele – Principalele virtuţi

Castravetele posedă deosebite calități depurative, diuretice şi remineralizante.

Castraveții sunt, mai înainte de orice, un aliment răcoritor, excelent pentru sistemul digestiv, pe care îl dezinfectează şi reglează. Unii autori sunt de părere că îşi îndeplinesc mai bine acest rol dacă sunt consumați gătiți, nu cruzi. Este adevărat că pentru un sistem digestiv slab castraveții pot cauza dificultăți. Este preferabil să-i consumăm cruzi, deoarece astfel îşi conservă calităţile nutritive.

Aceste legume activează funcţiile renale şi favorizează eliminarea ureei şi a acidului uric. Prin urmare, li se atribuie şi un efect antireumatismal. De asemenea, castravetii sunt recomandaţi în colibaciloze, in virtutea acțiunii combinate asupra rinichilor şi intestinului. Castravetele este considerat un sedativ lejer, favorizând somnul.

Cum îl puteți consuma?

Castraveții trebuie consumați cruzi, însă sunt la fel de buni şi gătiţi, dar au mai puţine calități nutritive.

Unele rețete orientale, care constau în amestecul castraveților cu brânză de vaci sau iaurt, sunt pur şi simplu delicioase şi ușor digerabile (cel puțin pentru cei care nu sunt „alergici” la aceste legume).

În alte regiuni, castraveții se combină în mod fericit cu roşii, vinete, dovlecei şi ardei, salată de o mare prospețime şi savoare.

Remedii

•    Salatele de castraveți proaspeți, stropiți cu puțin ulei de măsline, sare și oțet de mere, diluați cu apă, devin un fel de medicament în caz de colici intestinale, inflamații la acest nivel, având efect laxativ.

•    Pentru mărirea diurezei, detoxifierea organismului, în tratarea iritațiilor căilor urinare şi respiratorii, a diabetului şi în calmarea durerilor abdominale folosiți sucul proaspăt al legumei. Luați câte două-trei linguri dimineața, pe stomacul gol.

•    Obțineți un ten catifelat (mai ales dacă aveți pielea uscată) dacă vă ungeți în fiecare zi cu un amestec de suc proaspăt de castraveți si ulei de migdale

•    Sucul de castravete este un inamic sigur al pistruilor. Loționați-vă zilnic tenul si veti scăpa de această problemă.

loading...