Sfecla roșie tratează cu succes anemia


571

Sfecla roşie este foarte bogată din punct de vedere nutriţional, dar, din păcate, nu se bucură de o prea mare popularitate. Este momentul să vă revizuiţi această atitudine, căci aveţi multe de pierdut dacă nu o includeţi în alimentaţie.

Sfecla rosie

Sfecla roșie provine din specia spontană răspândită în regiunile învecinate Mării Mediterane şi pe ţărmul răsăritean al Oceanului Atlantic. Acţiunea sa benefică asupra organismului este cunoscută încă din antichitate, medicul grec Dyphilos din Siphos arătând în lucrările sale ce datează din secolul al IV-lea e.n. că sucul de sfeclă roşie poate fi utilizat ca medicament în locul mierii.

Principalele virtuți oferite de sfecla roșie:

  • Rădăcina de sfeclă conţine principii active care distrug microorganismele. Această proprietate se dovedește eficientă şi în limitarea dezvoltării tumorilor, prin oprirea multiplicării celulelor canceroase.
  • Sfecla roșie au potențial de prevenire a mai multor tipuri de cancer, datorită conținutului de betaină.
  • Sfecla roșie acționează benefic asupra ficatului, prin prezența calciului, betainei, fierului și antioxidanților și contribuie la eliminarea toxinelor. Așadar, este unul dintre cele mai recomandate alimente pentru sănătatea ficatului. De asemenea, aceasta mai conține și zinc și cupru, iar ambele ajută la protejarea celulelor din ficat împotriva stresului oxidativ.
  • Cercetări ştiinţifice au arătat că administrarea zilnică a sucului extras din rădăcină stimulează procesul de formare a hematiilor (globule roşii), leucocitelor (globule albe) şi trombocitelor (cu un rol în coagulare), îmbunătățind compoziţia sângelui. Această proprietate face din rădăcina de sfeclă un adevărat medicament pentru bolile de sânge, util mai ales în anemii. Sfecla are proprietăți remineralizante.
  • Proprietățile excepționale pe care le prezintă sfecla roșie sunt benefice inclusiv persoanelor care fac sport, deoarece le crește în mod natural performanța. Conform studiilor, sfecla roșie crește nivelul energiei, datorită faptului că nitrații pe care îi conține sprijină circulația sangvină, semnalele la nivelul celulelor și buna funcționalitate a hormonilor. Tot datorită acestora mușchii se mențin la nivelul optim.
  • Sfecla roșie are o valoare nutritivă foarte mare, la un aport caloric relativ mic, fiind ideală în curele de slăbire.
  • Sfecla are efect uşor laxativ: consumul ei provoacă scaune cu consistenţă moale. De asemenea, reprezintă un bun dezinfectant intestinal, graţie proprietăţii sale de a distruge microorganismele.
  • Sănătatea creierului este sprijinită de sfecla roșie. Aceasta este bine cunoscută pentru proprietățile sale de îmbunătățire a neuroplasticității creierului; mai exact, îmbunătățește oxigenării cortexului sotomotor, care este partea creierului care este de obicei afectată în etapele timpurii ale demenței (inclusiv de tipul bolii Alzheimer).
  • Sfecla roșie scade tensiunea arterială. Aceasta are efecte uşor hipotensive; echilibrează funcţiile întregului sistem nervos.
  • Sfecla roșie este bună pentru inimă. Datorită nitraților și a faptului că sprijină oxigenarea sângelui (ceea ce duce și la oxigenarea mușchilor scheletului), aceasta ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare și a infarcturilor, conform specialiștilor. Când mușchii scheletului nu primesc suficient oxigen, persoana în cauză se va confrunta cu reducerea capacității de a își mișca brațele și picioarele, iar acest lucru duce, în final, la infarct.
  • Sfecla roșie are efect antiinflamator. Aceasta reduce nivelul inflamației, datorită conținutului extrem de bogat de acid folic, fibre și betaină.
  • Digestia poate fi îmbunătățită apelând la sfecla roșie. Acest lucru este cunoscut încă de pe vremea romanilor, care o foloseau pentru sănătatea abdominală – cu ea tratau constipația și alte probleme de natură digestivă. Fibrele pe care le conține sfecla ajută la formarea scaunelor și îmbunătățesc sănătatea sistemului digestiv per ansamblu.
  • Sfecla roșie ajută la scăderea nivelului colesterolului rău. Cu toate că în acest sens urmează să se facă mai multe studii, unii cercetători sunt de părere că fibrele solubile pot ajuta în această privință, mai ales că este unul dintre puținele alimente care nu conțin deloc colesterol și care au un nivel scăzut de calorii.
  • Sfecla roșie este benefică femeilor însărcinate, prin prisma faptului că are un conținut ridicat de acid folic și fier, așadar se recomandă introducerea acesteia în alimentația gravidelor.
  • Sfecla roșie ajută la tratarea anemiei, tot datorită nivelului mare de fier și acid folic – aceasta este o sursă din care se pot asimila mult mai ușor decât din alte legume.
  • Sănătatea sexuală este ajutată dacă se consumă sfecla roșie. Vă vine sau nu să credeți, aceasta a fost folosită ca afrodiziac tot începând cu vremea romanilor. Studiile arată că are o cantitate mare de boron, un mineral care este relaționat în mod direct cu producerea hormonilor sexuali și oferă totodată relaxarea minții, iar nivelul de triptofan contribuie la senzația de fericire, astfel facilitând dorința de a face amor.
  • Sfecla roșie previne cataracta. Carotenoidele conținute de aceasta pot ajuta la reducerea formării cataractei și luptă contra degenerării maculare legate de înaintarea în vârstă.
  • Sfecla roșie sprijină formarea oaselor puternice și a dinților sănătoși, prin faptul că este bogată în minerale, în special în calciu, care ajută la dezvoltarea și sănătatea lor; de asemenea, calciul, împreună cu siliciul (care ajută la asimilarea calciului) luptă și contra osteoporozei și a altor afecțiuni înrudite cu aceasta.
  • Sfecla roșie crește nivelul antioxidanților, datorită prezenței polifenolilor și betalainei (pigmentul care îi dă sfeclei nuanța de roșu). Belataina are totodată și proprietăți antiinflamatorii care luptă contra stresului oxidativ și îmbunătățesc funcțiile cognitive.
  • Sfecla roșie are proprietăți anti-îmbătrânire, deoarece conține vitamina A și antioxidanți, printre care luteină. Acestea luptă contra radicalilor liberi și sunt un sprijin împotriva ridurilor, contribuind la sănătatea pielii.

Atenționare: Se pare că zaharurile conţinute de această legumă nu sunt favorabile diabeticilor.

Iată cum puteți consuma sfecla roșie:

  • Folosiţi legume cultivate biologic.
  • Sucul de sfeclă roşie poate fi utilizat în cure prelungite, simplu sau în amestec cu suc de mere, morcovi, castraveţi etc. (se beau 150 ml, dimineaţa, pe stomacul gol, pentru efectul diuretic, remineralizant şi pentru îmbunătăţirea formulei sângelui)…
  • În tratamentul adjuvant al cancerului se poate face o cură de șase luni cu suc de sfeclă roşie (câte o jumătate de pahar, de trei ori pe zi) sau cu salata de sfeclă crudă (câte 20 g rădăcină rasă, de două ori pe zi).

loading...