Incearca yoga ca un remediu impotriva stresului


412

Femeile care practica yoga sustin cu tarie ca aceasta disciplina ascetica spirituala este un factor important in combaterea obezitatii. Conform aderentilor sai, yoga are puterea de a reduce stresul, o conditie care, mai devreme sau mai tarziu, le induce acestora ideea de a consuma o hrana sanatoasa chiar si atunci cand nu le este foame si de a manca mai mult decat este cazul, cand se simt deja satui.

Incearca yoga ca un remediu impotriva stresului

Inlaturarea stresului prin yoga si combinarea acestui regim de viata cu diete ce presupun gustari de dimineata sanatoase, poate fi si cheia controlului asupra greutatii. Mai simplu spus, daca practici yoga, te eliberezi de stres, iar daca il elimini, nu vei mai avea motive sa consumi o hrana bogata in grasimi saturate si zaharuri procesate. Indiferent de motivele care cauzeaza stresul, poti tine cont de urmatoarele pozitii de yoga pentru a iti relaxa nu doar corpul, ci si mintea (tine minte sa te concentrezi cand stai in pozitia respectiva, sa iti lasi mintea sa zburde):

• Mainile deasupra capului – ridica-ti mainile deasupra capului cu ambele palme intoarse in sus, cu degetele inclestate, in timp ce stai pe podea. Tine dreapta coloana vertebrala fara a te inclina pe spate sau in fata si stai zece minute in pozitia respectiva.

• Bratele in fata – deschide-ti bratele in lateral, in timp ce privesti drept inainte, doar in fata ta, si mentine-te in pozitia aceasta zece minute. Intinde-le indeajuns de mult pana cand simti o frecare intre umeri, dupa care treci la urmatoarea pozitie.

• Bratele in spate – atinge-ti palmele la spate ca si cum ai aplauda, ridica-le drept sau apleaca-ti coatele pana cand simti ca ti se intinde pieptul. Ramai zece minute in aceasta pozitie, dupa care treci la urmatoarea.

• Bratele in lateral – apleaca-te pana cand urechea dreapta iti atinge umarul in timp ce iti pui mainile pe partea dreapta a mijlocului, intinde umarul stang impreuna cu gatul inclinat tot pe stanga si ramai in pozitia aceasta pentru cinci minute. Procedeaza la fel si pentru partea cealalta si mentine pozitia pentru cinci minute.

• Podul rezemat – intinde-te pe podea, aseaza-ti spatele pelvisului pe o saltea, in timp ce capul si umerii sunt asezati pe podea timp de zece minute. Ar trebui sa te intinzi incepand cu soldurile.

Acest set de pozitii yoga se face de doua sau de trei ori pe saptamana si ajuta mult la reducerea stresului si la controlul acestuia intr-un mod adecvat. Exercitiile de yoga ar trebui sa fie completate de o dieta sanatoasa bazata pe nutrienti care sa presupuna retete cu hrana sanatoasa ce tempereaza sentimentul de anxietate cronica. Aceste alimente sunt menite sa linisteasca de fiecare data cand stresul incepe sa reapara:

• Semintele si nucile – sunt o sursa grozava pentru acizii grasi esentiali Omega-3 si Omega-6. Semintele de floarea-soarelui reprezinta o sursa importanta de triptofan, care creste productia de serotonina.

• Fulgii de ovaz – sunt o alta sursa de crestere a productiei de serotonina, deoarece contin cantitati ridicate de magneziu si potasiu, doua elemente cunoscute pentru ca ridica nivelul presiunii sangelui.

• Cartofii dulci – radacinile vegetalelor contin un nivel ridicat de serotonina, un neurotransmitator care ajuta sa ne tinem echilibrul starilor de spirit. Un nivel scazut de serotonina semnifica de obicei ca starea de spirit se schimba si ca uneori, apare depresia. Deoarece cartofii dulci au gustul dulce natural, potolesc pofta pentru zahar. In plus, cartofii dulci sunt o sursa bogata de minerale si vitamine care sunt bune pentru inima si presiunea arteriala; reprezinta, de asemenea, si fibre pentru regimurile alimentare care previn constipatia si iti mentin greutatea scazuta.

• Somonul – ajuta si el la producerea serotoninei, acest tip de peste continand acid docosahexanoic in acizii grasi esentiali de Omega-3, care hranesc creierul, controleaza hormonii stresului inainte sa se manifeste, reduc inflamatia si asigura o buna circulatie a sangelui, doua conditii care sunt de obicei compromise la declansarea stresului…

Nu trebuie sa fii vegetariana ca sa practici yoga, contrar perceptiei majoritatii persoanelor, dar din moment ce yoga este o disciplina atat spirituala, cat si ascetica, este indicat sa consumi mai putina carne si sa introduci mai multe legume in alimentatie, ca o procedura de curatare a organismului in ansamblu. Tine minte aceasta ecuatie simpla: stresul este unul dintre factorii care cauzeaza pofta de mancare in exces, iar eliminarea stresului prin yoga ofera siguranta ca vei pierde in greutate.

loading...