Vitamina B6: beneficiile aduse de vitamina B6


136
loading...

Vitamina B6 este un nutrient (ca toate vitaminele, de altfel) ce se încadrează în categoria celor hiposolubile. Ce vrea să însemne asta? Faptul că vitamina B6 este una dintre cele care nu poate fi înmagazinată în organismul nostru, deoarece se dizovă cu rapiditate.

Vitamina B6

Vitamina B6 se găsește într-o gamă largă de produse alimentare, fapt ce conduce la cazuri foarte rare de deficiență a acesteia.

Care sunt beneficiile pe care le aduce vitamina B6 în organism?

Beneficiile aduse de vitamina B6 în întregul organism sunt multiple, motiv pentru care vă vom pune la dispoziție o listă cu acestea, pentru a cunoaște foarte bine importanța ei:

  • Vitamina B6 este recunoscută prin prisma celei mai importante caracteristici, și anume aceea de a proteja inima. Prin acest rol, vitamina B6 contribuie eficient în ceea ce privește prevenirea bolilor cardiace dintre cele mai răspândite.
  • Vitamina B6 se remarcă prin faptul că scade considerabil predispoziția la bolile cancerigene, fiind utilizată în tratamente chiar și dacă acestea s-au instalat deja.
  • Vitamina B6 are rolul de a lupta împotriva unor stări de spirit precum iritabilitatea sau anxietatea, dezvoltate mai ales în perioada de dinaintea menstruației.
  • Prin prezența nivelului ridicat de vitamina B6 în organism, funcțiile cognitive sunt ridicate la parametrii mari de eficiență, remarcându-se memoria ageră și puterea de concentrare și de păstrare a atenției pe toată perioada lucrului întreprins.
  • Vitamina B6 este foarte importantă în cazul femeilor aflate pe perioada sarcinii și care se confruntă cu stări de greață, reducându-le considerabil.
  • Vitamina B6 este responsabilă cu dezvoltarea întregului sistem celular.
  • Un rol esențial de la nivelul sangvin al vitaminei B6 este cel de creare a globulelor roșii și de menținere a acestora la cantitatea necesară pentru ca sistemul sangvin să funcționeze normal.
  • Vitamina B6 este foarte utilizată atunci când vine vorba de tratamente cosmetice, datorită faptului că acționează benefic asupra tenului, menținându-l fără probleme acneice sau probleme ale sebumului.
  • Vitamina B6 are un rol deloc neglijabil în ceea ce privește sistemul imunitar, ajutând la întărirea acestuia și la crearea anticorpilor. Astfel, se va crea o barieră în calea virozelor.
  • Calculii renali pot fi evitați prin cantitatea normală de vitamina B6 din corp.
  • Vederea, ce are de suferit odată cu înaintarea în vârstă, poate fi îmbunătățită prin menținerea nivelului de vitamina B6 din corp.
  • Nu trebuie neglijată nici capacitatea, ridicată la cote maxime, antioxidantă a vitaminei B6.
  • Vitamina B6 acționează eficient și în ceea ce privește ameliorarea simptomelor unor boli precum artrita sau astmul, fiind adesea inclusă în tratamentul suferinzilor.

Ce se întâmplă cu organismul meu dacă am deficit de vitamina B6?

Deficitul de vitamina B6 nu este foarte comun, pentru ca acest nutrient este conținut într-o mare majoritate a alimentelor existente. Cu toate acestea, dacă nu includem în alimentația noastră produse cu un conținut de vitamina B6 considerabil ori dacă nu am apelat la suplimentele găsite în farmacii, se instalează deficitul.

 Acesta se caracterizează prin:

  • Deficitul de vitamina B6 conduce la instalarea stării anemice, din cauza faptului că hemoglobina nu este produsă la parametrii normali.
  • Starea de oboseală cronică, respectiv incapacitatea de obținere a somnului sunt acțiuni ale deficienței de vitamina B6.
  • Atunci când ne confruntăm cu o diminuare drastică a kilogramelor, este clar că se manifestă deficitul de vitamina B6, moment în care trebuie apelat cu urgență la medic.
  • La nivelul podoabei capilare, dacă vitamina B6 lipsește din organism, aceasta suferă o pierdere considerabilă. De asemenea, la nivelul scalpului, este frecventă apariția mătreții și a dermatitei seboreice.
  • Deficitul de vitamina B6 se constată și prin acțiunile negative asupra cavității bucale, instalându-se cu ușurință inflamații și sensibilități ale limbii. Crăparea buzelor este asociată tot lipsei de vitamina B6 din corp.
  • Deficitul de vitamina B6 provoacă scăderea imunității sistemului nostru, motiv pentru care vom fi expuși la o serie de infecții și de viroze.

Care sunt sursele din care putem lua vitamina B6?

Sursele vitaminei B6 sunt multiple, aceasta găsindu-se în marea majoritate a produselor alimentare, fie ele de origine animală sau vegetală. În rândurile următoare vă punem la dispoziție o listă cu cele mai importante și mai bogate surse de vitamina B6:

  • Deși nu este folosit în alimentație de foarte multe persoane, năutul este foarte bogat în vitamina B6.
  • Bananele sunt recunoscute din același motiv.
  • Brânza tofu este recomandată pentru a putea obține cantitatea de vitamina B6 necesară unei doze zilnice.
  • Se recomanda, de asemenea, consumul regulat de cereale integrale, respectiv de semințe de floarea-soarelui și alunele de pădure.
  • În privința legumelor, morcovii, cartofii dulci, respectiv spanacul sunt surse considerabile de vitamina B6.
  • Nu sunt de neglijat nici avocado-ul, orezul brun sau soia.
  • În ceea ce privește peștele, vitamina B6 se întâlnește în toate sortimentele, astfel încât este la alegerea dumneavoastră cel pe care doriți să îl integrați în mesele principale.
  • Ficatul de vită are un conținut destul de ridicat de vitamina B6.
  • Pieptul de pui se recomanda în introducerea în mesele regulate, dar preparat pe grătar, astfel încât să i se păstreze toate beneficiile.
  • Produsele lactate sunt și ele surse importante ale vitaminei B6.
  • Nu putem da la o parte nici carnea de porc ori de curcan, deoarece conțin și acestea o cantitate oarecare din vitamina care ne interesează…

Așadar, vitamina B6 este un important nutrient regăsit în majoritatea alimentelor și are un rol covârșitor în menținerea sănătății întregului corp. Astfel, printr-o dietă echilibrată, în care să introducem atât produse vegetale, cât și de proveniență animală, putem profita la cote maxime de beneficiile aduse de această vitamină.

loading...