Dieta Oshawa: păreri, rețete și contraindicații

48

Dieta Oshawa mai este cunoscută și sub denumirea de „dieta macrobiotică”. Află din acest articol în ce anume constă și cum te poate ajuta să pierzi în greutate.

Dieta Oshawa

Dieta Oshawa duce la schimbări atât în privința alimentației, cât și asupra psihicului. Te invităm să descoperi în continuare informații detaliate în legătură cu dieta Oshawa.

Pe ce se bazează dieta Oshawa?

Dieta Oshawa este, mai degrabă, un stil de viață sănătos care include nu doar un plan alimentar adecvat, ci și axarea pe latura spirituală a vieții, ce presupune o perspectivă de ansamblu din care fac parte atât evenimentele pozitive, cât și necazurile, părțile negative fiind considerate destinate evoluției individuale, mai bine spus, niște „daruri” care ne ajută să devenim persoane mai bune.

Principii în dieta Oshawa

Dieta Oshawa presupune mai multe principii care sunt atât de natură alimentară, cât și în privința stilului de viață abordat:

  • Unul dintre cele mai importante principii în dieta Oshawa este că trebuie să consumi alimente care sunt bogate în nutrienți și au caracteristici Ying/Yang echilibrate. Astfel, în dieta Oshawa este necesar să consumi alimente precum cereale integrale, legume cu boabe și produse rezultate din acestea (de exemplu, tofu), dar și alte legume organice, vegetale marine, supe și deserturi (cum sunt cele cu sirop de orez, malț din orz, fructe și, uneori, sirop de arțar), puțin pește, puține fructe, murături, condimente, gama nucilor, gama semințelor și ceaiurile neîndulcite. Cu toate acestea, nu înseamnă că dacă urmezi dieta Oshawa, nu te vei mai atinge vreodată de ciocolată sau vreun cocktail. Câteodată este permis consumul unei bucăți de ciocolată sau al unei feliuțe de tort de ciocolată, precum și al unui cocktail cu alcool. Trebuie să reții însă faptul că moderația este cheia în dieta Oshawa.
  • Savurează fiecare porție de mâncare din dieta Oshawa și exprimă-ți recunoștința pentru aceasta.
  • Axează-te pe alimentele de sezon, pe cât posibil organice, pe cele crude și pe mâncarea preparată acasă.
  • Dieta Oshawa este una bogată în fibre, antioxidanți și carbohidrați complecși.
  • Această dietă încurajează axarea pe consumul bazat pe plante, mai degrabă, decât pe al cărnii.
  • Acordă atenție cantității și calității (redu volumul mâncării).
  • Evită extremele când urmezi dieta Oshawa.
  • Mănâncă fără grabă și mestecă foarte bine.
  • Exprimă-ți generozitatea.
  • Asumă-ți responsabilitatea și recunoaște-ți greșelile.
  • Descoperă viața prin prisma propriilor experiențe.
  • Dezvoltă-ți intuiția.
  • Adoptă o atitudine prietenoasă.
  • Respectă tot ce are viață.
  • Acordă atenție ecologiei.
  • Pune accent pe economie.
  • Practică introspecția.
  • Dezvoltă-ți simțul umorului.
  • Perfecționează-ți arta de a trăi.

Conceptul Yin/Yang în dieta Oshawa

Acest concept care stă la baza curei Oshawa își are rădăcinile în filozofia chinezească; este folosit pentru a descrie că, în aparență, forțele opuse sunt interconectate și independente în lumea naturală, dar se intercalează și se completează reciproc. Multe manifestări duale (de exemplu, feminin și masculin, lumină și întuneric, jos și sus, rece și cald, apa și foc, viața și moartea etc.) sunt privite drept manifestări ale conceptului Yin/Yang.

În dieta Oshawa se consideră că, dacă mâncăm alimentele integrale, locale și de sezon, organismul nostru va primi echilibrul Yin/Yang de care are nevoie. Se încurajează să evităm consumul alimentelor care sunt fie prea Yin, fie prea Yang, deoarece ar tulbura echilibrul nostru interior. Energia Yin atrage boala, pe când energia Yang o vindecă, dar Yang este intercalat cu Yin. Așadar, alimentele sănătoase și ideale pentru consum sunt cele care au un echilibru Yin/Yang.

Alimente permise în dieta Oshawa

Dieta Oshawa presupune trei categorii de alimente permise. Acestea sunt:

  1. Alimentele principale – acestea trebuie mâncate cel mai des: cereale integrale, legume, legume cu boabe.
  2. Alimente secundare – cele consumate o dată, până la de trei ori pe săptămână: fructe, sucuri naturale (ceaiuri, sucuri de legume), uleiuri, gama nucilor, gama semințelor, pește.
  3. Alimente consumate de poftă – acestea pot fi savurate oricând, dar cu moderație.

Iată, detaliat, care sunt alimentele permise în dieta Oshawa:

  • Cerealele integrale

Acestea sunt de bază în dieta Oshawa și trebuie să reprezinte 50-60% din alimentele consumate la o masă. Se recomandă orezul brun și cel sălbatic, orzul, meiul, grâul integral quinoa, amaranth etc.

  • Legumele

Legumele sunt și ele extrem de importante în dieta Oshawa. Fie că sunt crude sau gătite, legumele trebuie să reprezinte cel puțin 30% din porția de mâncare. În privința anumitor legume este necesar să se țină cont de proprietațile Yin/Yang. Pentru consumul zilnic mizează pe varză, kale, bok choy, broccoli, conopidă, ceapă, ridiche daikon și morcovi. Consumă ocazional când este sezonul lor: castraveți, țelină, lăptuci și verdețuri. Legumele care nu sunt recomandate a fi consumate zilnic, ci cât mai rar sau deloc, sunt cartofii, ardeii grași, spanacul, zucchini, sfecla.

  • Legumele cu boabe

Acestea, cu precădere cele fermentate, precum tempeh sau miso, ar trebui să reprezinte cam 10%  la masă în dieta Oshawa. Consumă mai ales tempeh, tofu, natto, linte, năut. Tofu este o alegere excelentă deoarece conține probiotice naturale, o mulțime de vitamine , minerale și sprijină digestia.

  • Fructele

În dieta Oshawa, fructele sunt consumate mai rar. Nu trebuie să consumi fructe mai mult de trei ori pe săptămână. Evită fructele tropicale precum bananele și ananasul.

  • Vegetalele marine (alge)

Acestea sunt bogate în vitamine și minerale, așadar sunt benefice sănătății. În dieta Oshawa se recomandă soiurile dulse, kelp, kombu, arame.

  • Supele

Supele sunt foarte indicate în dieta Oshawa, deoarece oferă echilibru în alimentație și ar trebui consumate zilnic. Cele ideale sunt cele de legume, miso, alge, legume cu boabe.

  • Alimentele fermentate

Tempeh și legumele murate sunt indicate în dieta Oshawa, deoarece conțin o cantitate mare de probiotice.

  • Condimentele/Uleiurile

Se pot consuma uleiuri precum cel de susan, uleiul de porumb, pastă miso, sare de mare, oțet de orez brun, tamari, tahini, sirop de orez brun, supă concentrată de legume, ciuperci deshidratate etc.

  • Peștele

Se poate mânca pește cu carne albă o dată, până la de trei ori pe săptămână. Desigur, vegetarienii sau veganii pot sări peste această categorie, deoarece dieta Oshawa nu va fi afectată în niciun mod dacă vor face acest lucru.

  • Gama nucilor și a cea a semințelor

Ocazional, ca gustare, puteți consuma și diverse nuci sau semințe prăjite ușor. De exemplu, migdale, nuci caju, semințe de susan, semințe de dovleac.

  • Alimente neprocesate

Cu cât alimentele sunt mai neprocesate, cu atât mai bine.

Alimente de evitat în dieta Oshawa:

  • Orice aliment care conține zahar;
  • Îndulcitorii artificiali;
  • Sucurile de fructe;
  • Laptele, brânza, smântâna, untul, iaurtul, înghețata;
  • Uleiurile rafinate;
  • Cafeina;
  • Alcoolul;
  • Excesul de condimente;
  • Orezul alb și făina albă;
  • În dieta Oshawa sunt interzise și alimentele care nu sunt bio și conțin adaosuri chimice, conservanți, coloranți…