Home Diete de slabitDIETE CELEBRE Dieta anti-alergii – alimente bune pentru alergii

Dieta anti-alergii – alimente bune pentru alergii

autor Elena Yvette
Data publicării: Data actualizării: 2k views 6 minute timp de citit
Dieta anti-alergii

Dieta anti-alergii te ajuta sa slabesti cand nu functioneaza nicio dieta. Faci tot ce trebuie si totusi nu poti sa slabesti? Vina poate fi a unei alergii la mancare. Studiile au aratat ca alergiile la mancare au legatura cu greutatea.

Dieta anti-alergii

Alergiile cu debut rapid VS Alergiile care se manifesta lent
Cei mai multi dintre noi credem ca reactiile alergice la mancare se manifesta brusc si actioneaza rapid, ca alergiile la arahide sau la scoici, care provoaca inflamatii imediate ce duc la umflaturi si la dificultati de respiratie care pot fi mortale. Pe de alta parte, lactatele care se ascund in multe mancaruri pot provoca reactii alergice mai putin acute, cu inflamatii care apar dupa ore sau zile. Pana la 60% din populatie poate fi afectata de sensibilitatea la alimente precum lactatele.

In ce consta, mai exact, dieta anti-alergii?

Tot mai multe persoane se confrunta cu alergiile sezoniere. Chiar daca nu exista alimente care sa le vindece complet, legumele si fructele sunt extrem de benefice intregului organism. Asadar, specialistii au creat o dieta anti-alergii bogata in nutrienti care intaresc organismul si minimizeaza pe cat posibil reactiile alergice.

Pe langa alimentatia adecvata impusa de dieta anti-alergii, trebuie sa se evite contactul cu alergenii. Majoritatea alergiilor sunt provocate de alimente obisnuite, precum oua, lapte, alune, nuci, soia, grau, peste, fructe de mare, insa persoanele care sunt alergice nu realizeaza ca o deta anti alergii le-ar putea ajuta sa treaca mai usor peste acea perioada.

Alergia la lactate si cresterea in greutate
Alimentele cu lactate pot provoca aparitia bacteriilor si a toxinelor care cauzeaza inflamatii, umfla intestinele si impiedica digestia normala. Astfel, apare cresterea in greutate, dar si alte afectiuni. De fapt, te poti ingrasa cu pana la zece kg intr-un an din cauza unei alergii la mancare.
O alergie la lactate este legata de o inflamatie a stomacului, spre deosebire de o intoleranta la lactoza, ce reprezinta incapacitatea de a digera lactoza.

Ca sa afli daca o alergie la lactate te face sa te ingrasi, trebuie sa identifici sursele de lactate din dieta pe care o urmezi.

Principalele surse de lactate: lapte, unt, iaurt si branza.

Surse ascunse de lactate:

– Deserturi: prajiturile, briosele, torturile si ciocolata pot contine pe langa ingredientele obisnuite, derivati de lapte precum caseina sau zer (ambele sunt proteine din lapte). Uita-te bine pe etichetele produselor si evita-le pe cele cu aceste ingrediente.

– Carne si peste: carnurile procesate contin de multe ori derivati din lapte, precum lactoza sau caseina, care actioneaza ca emulsificatori. Carnurile care se numesc „kouser” nu contin lactate. Unele conserve de ton pot contine caseina.

– Paine: atat painea alba, cat si cea de grau contin caseina, zer sau lapte praf. Painile proaspete cu drojdie sunt uneori pregatite in tavi unse cu unt sau se pune unt pe ele in timp ce se coc.

– Batoanele energizate: multe marci de batoane proteice si energizante contin de multe ori proteina de zer. Citeste cu atentie etichetele produselor inainte de a le cumpara.

Cum ne ajuta dieta anti-alergii?

O sanatate de fier este de mare ajutor in a tine sub control toate afectiunile, inclusiv alergiile, iar o dieta anti alergii este mai mult decat indicata. Cercetarile recente sugereaza ca unele alimente lupta cu alergiile prin faptul ca diminueaza inflamatia, caile respiratorii si ofera si alte efecte de ameliorare. Alimentele antiinflamatoare includ grasimi sanatoase, precum ulei de masline, peste cu o cantitate ridicata de acizi grasi Omega-3 (de exemplu, tonul si macroul). Fructele si legumele din dieta anti alergii sunt si ele o sursa buna de surse de nutrienti care lupta contra infalamatiilor. Mai multe alimente care fac parte si din dieta Mediteraneana, in special nucile, strugurii, portocalele, merele si rosiile proaspete pot diminua alergiile. Cercetarile care s-au facut asupra unor copii greci care au urmat dieta anti alergii au aratat simtome reduse de astm sau alergii la nivelul nasului.

Alergia este o reactie nefavorabila a sistemului imunitar la o anumita substanta care nu le afecteaza pe acele persoane care nu sunt alergice la ea. Acele substante care provoaca alergiile se numesc alergeni. Cei mai populari alergeni sunt polenul, mucegaiul, mustarul, acarienii din praf, parul de animale, latexul, diverse alimente, anumite medicamente si intepaturile unor insecte. O reactie alergica poate afecta nasul, plamanii, gatul, urechile, sinusurile, pielea sau stomacul, iar simptomele pot fi variate, mai intense sau severe, in functie de lergen, si sunt, de exemplu, stranut, mancarime, lacrimare, nas care curge, ochi inrositi, respiratie suieratoare, roseata, inflamatii, astm si altele. Drept urmare, cercetatorii au alcatuit o dieta anti-alergii ce contine alimente care au rolul de a preveni sau diminua aceste simptome.

Planul anti-alergii de trei saptamani
Daca vrei sa afli daca esti alergica la lactate, urmeaza acest plan: nu mai manca lactate, repara-ti tractul digestiv si ajusteaza-ti corpul.

Saptamana 1: renunta la produsele ce contin lapte
Renunta toata saptamana la produsele care contin lapte. E timpul necesar pentru ca organismul sa se vindece de inflamatiile interne. In loc de lapte obisnuit, incearca sa consumi lapte de migdale. Acesta are un gust bun si este bogat in proteine si grasimi bune. In loc de unt, foloseste ulei de masline, o buna sursa de grasimi sanatoase. Uleiul de masline contine acid oleic si are proprietati antiinflamatorii.

Saptamana 2: repara-ti sistemul digestiv
Daca stomacul tau e afectat de lactate incearca sa-l vindeci cu bacteriile din probiotice. Alege un supliment probiotic ce contine bacteriile bifido si lactobacillus. Alege un supliment sub forma de pastila sau de pudra care contine 10-50 miliarde de unitati si ia-l zilnic. Fereste-te de produsele lichide, pentru ca nu sunt la fel de active.

Saptamana 3: ajusteaza-ti corpul
Acum ca ai un sistem digestiv curat, e timpul sa consumi din nou lactate, ca sa vezi daca acestea te ingrasa. Incearca sa le adaugi din nou in dieta pe rand si noteaza reactiile pe care le are corpul. Intreaba-te: sunt mai obosita? Sunt balonata? Am retentie de fluide? Toti acesti factori pot fi indicii care sa-ti arate daca ai o sensibilitate la lactate.

Daca dupa aceste trei saptamani crezi ca esti alergica la lactate, mergi la medic sa-ti faci un test de sange care sa ajute la determinarea unor niveluri ridicate ale anumitor anticorpi. Daca esti cu adevarat alergica, foloseste in continuare planul de mai sus…

In concluzie, o dieta anti-alergii se recomanda pentru a scapa de toate acele simptome enervante. Cu toate acestea, pentru o masura in plus de siguranta, este de preferat sa consultati medicul inainte de a urma cura.

Abonează-te pe:Yve.ro news

Citește și:

YVE.ro foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Accept Cookies