Dieta Rina – cea mai populara dieta din Romania

1651

Dieta Rina este una dintre cele mai populare metode de slabit in momentul de fata, atat in Romania, cat si in restul Europei, cunoscuta si drept „cura de slabire in 90 de zile”. A fost creata ai dezvoltata în SUA de catre un medic sportiv si promite rezultate rapide fara eforturi prea mari.

Dieta Rina de fata nu reprezinta un pericol pentru sanatate, din contra, multi adepti ai remediilor naturiste o recomanda.

Dieta Rina

Cat poti sa slabesti cu dieta Rina

Dieta Rina garanteaza pierderea in greutate a 15-20 kg pentru femeile supraponderale, precum si o reducere a hipertensiunii. Un alt beneficiu este ca iti pune metabolismul lenes la treaba, favorizand arderea grasimilor si stabilizand procesul metabolic pentru a se evita efectul yo-yo (acumularea rapida a grasimilor dupa slabire), de indata ce se revine la mancatul normal. Daca iti doresti sa slabesti mai putin, poti inceta mai devreme cura de slabire Rina, insa metabolismul nu se va schimba suficient ca sa intre pe un ritm sanatos de functionare incat sa nu pui la loc kilogramele pierdute in urma curei.

Cum functioneaza dieta Rina?

Desi poti pierde 15 kg in trei luni cu regimul Rina, aceasta este o metoda foarte sanatoasa, deoarece cu ajutorul ei slabesti 680 g pe saptamana, adica exact greutatea pe care nutritionistii o propun de obicei ca obiectiv. Aceasta cura de slabire, presupune un ciclu de patru zile care se repeta pe parcursul celor 90 de zile, dupa cum urmeaza:

– ziua 1 din dieta Rina – proteine: carne de pasare (pui, rata, curcan), carne de peste, fructe de mare, carne de vita, carne de porc, branza, lapte, Parmezan, Mozzarella, iaurt, oua, Tofu etc.;

– ziua 2 din dieta Rina – amidon (legume cu amidon): orez, cartofi, pastai verzi, fasole, linte, quinoa, mazare, porumb, naut, conopida etc.;

– ziua 3 din dieta Rina – carbohidrati: faina alba, faina de grau integrala, faina de hrisca, faina de porumb, spaghete, lasagna, cuscus, produse de patiserie, paste, taitei, graham, tortilla etc.;

– ziua 4 din dieta Rina – vitamine: fructe proaspete, fructe uscate, sucuri din fructe proaspat stoarse sau compot fara zahar: portocale, kiwi, banana, struguri, caise, mere, mango, capsuni, curmale, smochine, ananas, afine, tangerine, zmeura, piersici, papaya, pepene rosu, pepene galben, grepfrut, prune, nectarine; sucuri din legume proaspete (de exemplu, suc de morcovi); alune de padure crude (100 g).

Principii de baza din dieta Rina

Cu toate ca este usor de adaptat in functie de necesitatile persoanelor, dieta Rina reprezinta un ghid alimentar destul de precis, deoarece presupune consumul a patru grupe de alimente – cate un grup pe zi, intr-un ciclu de patru zile, ciclu care se reia pana se cumuleaza 90 de zile. Nu este o dieta radicala, ci determina pierderea in greutate in mod gradual in timpul celor trei luni. Iata care sunt principiile de baza ale acestei diete:

  • La micul dejun trebuie sa consumi doar fructe, deoarece stimuleaza buna functionare a sistemului digestiv. Indiferent ce mananci la pranz sau cina in timpul celor 90 de zile, micul dejun trebuie sa ramana format doar din fructe proaspete.
  • Este necesar sa mentii evidenta a ceea ce mananci si la ce ore. Dieta Rina implica o rutina a meselor, astfel: micul dejun trebuie luat intre orele 7:00-11:00, pranzul, intre 12:00-14:00, iar cina, intre 18:00-20:00. Nu se consuma gustari intre cele trei mese.
  • In timpul celor 90 de zile in care urmati dieta Rina, cina trebuie sa reprezinte intotdeauna jumatate din cantitatea mancarii de la pranz.
  • Bea suficient de multa apa pe durata intregii zile si fa exercitii de tip cardio cel putin o data la doua zile.
  • Nu trebuie sa combini mai multe tipuri de proteine. Produsele alimentare care contin proteine trebuie sa fie de acelasi tip la o masa, nu de mai multe tipuri. Este necesar sa acorzi o atentie sporita separarii proteinelor provenite din surse cu grasimi saturate fata de cele din surse cu grasimi nesaturate. In functie de tipul lor, exista diferente in privinta urmatoarelor aspecte: durata digestiei, aciditatea sucurilor gastrice, enzimele implicate in mecanismul de transformare, cantitatea secretiei. Combinand diferite tipuri de proteine, digestia isi va ingreuna procesul, va dura mai mult si iti va crea disconfort.
  • Sub nicio forma nu trebuie sa combini carbohidratii cu proteinele. La aceeasi masa, combinatia dintre carbohidrati si proteine va face ca procesul digestiv sa aiba loc mult mai greu. Fiecare grup de nutrienti necesita enzime de natura diferita pentru a functiona: carbohidratii cer enzime alcaline, iar proteinele au nevoie de enzime acide. Atunci cand enzimele alcaline intra in contact cu cele acide, se neutralizeaza unele pe altele, fapt care duce la indigestie. De exemplu, trebuie sa eviti sa combini cartofii sau pastele cu pestele sau carnea.
  • Fructele ar trebui consumate intotdeauna pe stomacul gol. Mananca-le la o anumita distanta fata de masa de pranz. Deoarece contin o cantitate ridicata de zaharuri, nu trebuie combinate cu altceva, nici macar cu legume sau cruditati, in caz contrar, vor fermenta.

Iata un plan detaliat cu meniuri si retete specifice dietei Rina:

Ziua 1 din dieta Rina – Ziua proteinelor

Micul dejun:

– Fructe.

Pranz:

– Poti consuma carne – la cuptor sau fiarta, precum cea de pui, peste sau curcan; este de preferat sa nu mananci orice tip de carne daca nu este mentionat in meniul curei. Pentru rezultate mai bune in dieta Rina, se recomanda carnea prajita usor pe gratar, nu fripta crocant. De exemplu, poti manca trei felii de piept de pui sau peste.

– Poti inlocui carnea cu trei oua fierte sau branza, iaurt ori branza cottage (cel mult 200 g). Ideea este sa consumi o portie de 200 g proteine. Carnea sau lactatele pot fi insotite de orice cantitate de salata proaspata, asezonata cu sare, piper sau mirodenii, insa fara ulei.

– Poti manca o felie de paine sau poti consuma 200 ml de supa fara taitei, insa dieta ar functiona mai bine fara acestea.

– Laptele si branza sunt permise doar in aceasta zi.

Cina:

 se poate servi acelasi meniu specificat pentru pranz, insa cantitatea trebuie sa fie pe jumatate si este indicat sa nu se consume paine si supa.

Ziua 2 din dieta Rina – Ziua amidonului (legumelor)

Mic dejun:

– Fructe.

Pranz:

– Poti manca legume inabusite, fierte, prajite (fasole, mazare, mazare verde, porumb, linte, morcovi, cartofi etc), asezonate cu sos de tomate, ketchup si verdeturi.

– Sunt permise si orezul inabusit si salata proaspata.

– Ca si in cazul zilei anterioare, se poate consuma si o felie de paine, insa dieta ar da rezultate mai bune fara ea.

Cina:

– se pot consuma aceleasi legume ca la pranz, iar cantitatea sa fie pe jumatate (fara paine).

Ziua 3 din dieta Rina – Ziua carbohidratilor

Femeile carora le plac deserturile delicioase, vor fi foarte incantate de aceasta zi. Sunt permise produsele de patiserie, pastele, pizza.

Mic dejun:

– Fructe.

Pranz:

– Paste fierte, pizza sau produse de patiserie (de cantitatea unei pizze).

– Poti folosi sos de tomate sau Pesto, cu putine legume.

Nota: Pizza nu trebuie sa contina Mozzarella sau carne!

Cina:

– Doua felii mici de tort sau paine dulce, ori chiar trei cupe de inghetata si patru bucati de ciocolata neagra (cu cel putin 80% cacao). Daca nu iti plac dulciurile, poti ramane la produsele de patiserie.

Ziua 4 din dieta Rina – Ziua vitaminelor

Trebuie sa consumi doar fructe, nuci si seminte, intr-o cantitate limitata, la fiecare doua ore. De asemenea, poti manca si salate de fructe. Aceasta este ziua in care poti manca orice cantitate de fructe, atat la micul dejun, cat si la pranz si cina.

Cand urmezi dieta Rina, este bine de retinut:

Dieta Rina poate parea complicata la prima vedere, insa in realitate nu este deloc asa.

– Micul dejun este acelasi in fiecare zi si consta in fructe: doua mere, doua pere, piersici, pepene, banana etc.

– Este important sa astepti una sau doua ore inainte de a lua pranzul.

– In mod normal, fructele nu se consuma doar la prima masa a zilei, insa corpul va digera mai intai cantitatea de zahar care alimenteaza sistemul nervos (zaharul oferit de micul dejun ii va oferi creierului energia necesara pentru a rezista pana la momentul mesei mai consistente).

– Incearca sa nu sari peste vreun aliment din meniu sau peste mese, deoarece trebuie sa te tii de regulile din dieta Rina, daca iti doresti sa slabesti pe cat ti-ai propus.

– Dupa ce ai terminat dieta Rina, trebuie ca timp de 90 de zile sa mananci in continuare doar fructe la micul dejun.

– Daca, in cele trei luni de intretinere care urmeaza dupa dieta propriu-zisa, pierzi inca trei kg, inseamna ca s-a produs schimbarea metabolismului.

– Pe durata in care urmezi dieta Rina, poti bea cafea sau ceai oricat doresti, insa fara zahar si fara lapte.

– Nu trebuie sa sari peste nicio etapa a regimului, deoarece toate tipurile de alimente au functiile lor specifice, fara de care corpul tau nu ar rezista.

– In dieta Rina, zilele se alterneaza dupa cum sunt regulile mentionate anterior si nu trebuie sarita nicio zi, precum nu trebuie schimbata ordinea acestora.

– Apa este permisa oricand si in orice cantitate, deoarece este cel mai bun lichid pentru diete, ajutand la detoxifierea organismului.

– In general, in dieta Rina poti bea ceai de plante si cafea oricat doresti, dar se recomanda consumul cafelei doar dimineata, iar ceaiul (nu mai mult de doua cani) sa se bea neindulcit.

– Femeile cu hipertensiune vor putea stopa medicatia dupa cateva saptamani de dieta Rina, insa numai cu acordul medicului de familie.

– Kilogramele pierdute depind de greutatea ta de la inceputul curei; acest lucru inseamna ca persoanele supraponderale vor slabi mai rapid.

– Ziua cu numarul 29 din fiecare luna dintre cele trei din dieta Rina este pentru detoxifiere, deci trebuie doar sa se bea apa, in cantitati mari.

Avantaje oferite de dieta Rina

  • Dieta Rina nu se urmeaza cu dificultate.
  • Aceasta cura este accesibila, deoarece alimentele se pot gasi in supermarketuri la preturi rezonabile, asadar nu implica niste costuri majore.
  • Este o cura flexibila, se poate adapta in functie de preferintele fiecarei persoane.
  • O multime de cure exclud carbohidratii insa aceasta este ideala pentru persoanele carora le plac acestia, intrucat sunt integrati in planul de meniu.
  • Majoritatea persoanelor care au urmat acest plan alimentar s-au declarat multumite de rezultate, iar metabolismul lor s-a modificat in mod benefic.
  • Aceasta dieta este una sanatoasa, echilibrata si impune mese luate la ore fixe.

Dezavantaje aduse de dieta Rina

  • Rezultatele oferite de dieta Rina se mentin doar pe durata in care se urmeaza, nu si dupa incetarea ei…
  • Anumite persoane nu reusesc sa isi schimbe metabolismul cu dieta Rina, asadar exista si riscul ca in cazul unora aceasta cura sa nu le fie de folos.