Home Diete de slabitDIETE CELEBRE Dieta Shapiro – dietă cu adevărat eficientă, corectă si fără riscuri

Dieta Shapiro – dietă cu adevărat eficientă, corectă si fără riscuri

autor Elena Yvette
Data publicării: Data actualizării: 962 views 7 minute timp de citit
Dieta Shapiro

Dieta Shapiro ne ajută să înțelegem mai bine în ce constă o cură cu adevărat eficientă, corectă, și cum se pot consuma fără riscuri alimente aparent interzise.

Dieta Shapiro

 

Cel mai bun mijloc de a evita pofta de ronțăit și accesele de foame este un mic dejun bazat pe fibre și zaharuri lente, așa cum implică dieta Shapiro. Această cură se bazează pe ideea de a face alegerile sănătoase și corecte în privința alimentelor. Cine ar trebui să urmeze această dietă? Persoanele care sunt în căutarea unei diete care să fie flexibilă sunt cele vizate, la fel și cele care doresc să piardă în greutate. Această cură are o mulțime de beneficii pe care vă invităm să le aflați citind în continuare.

Micul dejun al campionilor

Nu vi se pare cam puţin un croissant cu unt? Nu v-ar surâde mai bine ideea să-l înlocuiți cu un adevărat festin de fructe, două lingurițe de dulceață şi o chiflă proaspătă cu susan? Sunteţi liberi să alegeţi cornul, dar vă prevenim că nu vă veţi satura din el. Cealaltă variantă de mic dejun in dieta Shapiro e mult mai îndestulătoare, vă furnizează exact același număr de calorii, fibre, minerale şi, în plus, un regal de vitamine, care oferă energie.

Gustarea de la ora 11

În caz că vi se face foame în dieta Shapiro, optaţi pentru un baton de cereale dietetic (150 cal), o banană (80 cal) şi opt caise uscate (70 cal). Alegând fructele, optaţi pentru varietate. Veţi consuma astfel o porţie bună de fibre, potasiu şi zaharuri lente, care se vor asimila lent în organism, ţinând mai mult de foame.

Un alt exemplu în dieta Shapiro este următorul: în loc să devoraţi in câteva secunde un baton de ciocolată de tip Lyon sau Mars (240 cal.), savuraţi pe îndelete patru iaurturi cu fructe cu 0% grăsimi. Primul aliment vă va produce o satisfacţie iluzorie, în plus, imediat vi se va face foarte foame, pe motiv că dulciurile stimulează secreţia de insulină. De asemenea, din punctul de vedere nutriţional, acestea sunt foarte sărace în elemente. La polul opus, iaurturile satisfac pofta de dulce, furnizând în acelaşi timp calciu organismului, element indispensabil solidităţii oaselor. Sunt şi foarte săţioase: vă asigurăm că nu veţi putea mânca mai mult de patru cutii de iaurt.

Prânz sau cină

Mizați pe varietate, căci este, cu siguranță, cea mai bună alegere în dieta Shapiro! Uitați de monotonia altor diete, care sporește pofta de dulciuri. Ca aperitive, privilegiați salatele asortate sau din salată verde, cu puțin ulei de măsline.

În dieta Shapiro este permisă și salata din cartofi, însă fără mezeluri sau brânză grasă adăugate. Ca fel principal, cel mai nimerit este peștele cu carnea albă, apoi carnea de pui la grătar (preferabil piept de pui fără piele) și omleta simplă cu puțin ulei.

Pe durata în care urmați dieta Shapiro se recomandă să consumați la discreție ca garnitură legume (fasole verde, spanac, roșii, broccoli etc.), dar preparate cât mai natural (fierte pe baie de aburi), fără sosuri în plus. Ca să vă țină mai bine de foame, combinați-le, eventual, cu putin orez ori paste din grâu integral sau mâncați legume asortate. La desert, desfătați-vă cu un fruct proaspăt sau chiar cu o salată de fructe cu puțin îndulcitor adăugat. Cu siguranță nu veți regreta făcând aceste alegeri!

Câteva reguli pentru mesele principale în dieta Shapiro

•    Prânzurile luate în fugă, constând de cele mai multe ori în sendvișuri cu mezeluri grase sau în produse de patiserie cu aluaturi pline de margarină, nu sunt pentru dumneavoastră!

•    De asemenea, chiar dacă e sezonul lor, nu mâncați foarte des brânză cu roşii. Prima are un conținut foarte mare de grăsimi şi, implicit, de calorii.

•    Feluri de mâncare de evitat în dieta Shapiro: fripturile de porc, în general carnea gătită cu sos, omletele cu brânză și mezeluri, cartofii prăjiți, cartofii sotați și pastele făinoase cu brânză telemea.

•    La desert, nu consumați prăjitură cu cremă in dieta Shapiro. Preferați chiar o tartă cu fructe în loc de o amandină, de pildă, cu un conținut caloric net inferior.

La ieșirile cu prietenii

Pe durata în care urmați dieta Shapiro, rezumați-vă la sucuri light, suc de roşii sau apă minerală. Mâncaţi câteva măsline, puțină carne la cuptor ori șuncă slabă sau, şi mai bine, legume natur (castraveti, morcovi, ardei) cu sos de brânză.

În dieta Shapiro evitaţi duşmanii ascunşi: alcoolul, cocktailurile alcoolice cu fructe, băuturile dulci. De asemenea, aveţi grijă la chipsuri, biscuiti săraţi, alune, amestecuri de fructe uscate și oleaginoase etc. Nu este necesar să faceți exerciții fizice, întrucât acest regim nu impune și mișcarea – acest lucru rămâne la alegerea fiecărei persoane.

Alimente recomandate în dieta Shapiro

În dieta Shapiro se recomandă în special alimentele cu un nivel scăzut de grăsimi, deoarece permit consumul unui număr mai mare al celor care au calorii puține.

O parte din alimentele recomandate în dieta Shapiro o reprezintă fructele și legumele proaspete (sunt bogate în fibre și au puține calorii), supele bazate pe fasole, pastele cu număr redus de grăsimi, cerealele și produsele de patiserie cu puține grăsimi, iaurtul degresat, sorbetul de fructe, legumele murate, fructele de mare, avocado, nuci, semințe, uleiuri sănătoase, spanac, zmeură, capșuni, roșii, pepeni roșii, pepeni galbeni, dovleci, morcovi, cartofi dulci.

Exemplu de meniu din dieta Shapiro

  • Micul dejun:

– pâine prăjită cu fructe de pădure și cremă de brânză cu un conținut redus de grăsimi

– cafea, ceai sau cacao dietetică

  • Prânz:

– supă de fasole roșie cu creveți

– salată de diverse verdețuri și vinegretă

– ceai cu gheață

  • Gustarea de după-amiază:

– un mango proaspăt

  • Cină:

– biban la cuptor cu nuci caju sau fript pe grătar

– 350 g de zucchini cu roșii

– un dovleac în formă de ghindă copt

– câțiva cartofi la cuptor

  • Gustarea de seară:

– un măr copt

Aspecte pozitive în dieta Shapiro

  • Regulile pe care se bazează acest regim nu sunt stricte.
  • Când urmați dieta Shapiro, puteți să vă bucurați de o mulțime de mâncăruri cu ajutorul cărora puteți pierde în greutate.
  • Există o varietate mare de exemple de meniuri și rețete.
  • Dieta Shapiro poate fi luată drept reper pentru păriții care vor să facă alegeri mai sănătoase în privința alimentației copiilor.
  • Nu este necesar să luați suplimente nutritive.
  • Dieta Shapiro este flexibilă și nu are restricții, așadar nu va fi nevoie să renunțați la mâncărurile favorite.
  • Aveți de ales dintre multe alimente sănătoase atunci când urmați dieta Shapiro, iar acestea vă vor ajuta să faceți schimbări în stilul de viață.

Aspecte negative în dieta Shapiro

  • Acest regim încurajează consumul produselor de soia fortificate.
  • Dieta Shapiro promite rezultate rapide, dar multe persoane consideră că acest lucru este unul nerealist.
  • În această cură se consumă multe alimente cu un conținut ridicat de sodiu.
  • Dacă obiceiurile alimentare din această cură nu sunt implementate în stilul de viață, kilogramele pierdute pot reapărea după ce ați încetat să o urmați.

Concluzii legate de dieta Shapiro

Principiul pe care se bazează dieta Shapiro este acela că persoanele pot alege să consume o porție mică dintr-o mâncare ce conține multe calorii sau o porție mare de fructe, legume sau alte alimente cu număr scăzut de grăsimi. Este o cură perfectă pentru cine dorește să nu aibă parte de reguli stricte, dar în același timp să poată face alegerile corecte și sănătoase, pe care să le integreze ulterior în stilul de viață…

Abonează-te pe:Yve.ro news

Citește și:

YVE.ro foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Accept Cookies