Mersul pe bicicleta: beneficiile mersului cu bicicleta


504

Mersul pe bicicleta sau ciclismul, cum i se mai spune, este o activitate sportiva pe care o incepi inca din copilarie, mai intai folosind rotile ajutatoare, iar mai poi renuntand la ele. Este foarte important ca in oricare alt sport si in mersul pe bicicleta sa folosesti echipament de protectie alcatuit din casca, genunchere, cotiere etc.

Mersul pe bicicleta

Stiai ca mersul cu bicicleta este indicat persoanelor care au probleme cu articulatiile si ajuta la o buna functionare a sistemului cardiovascular, al celui respirator si al celui digestiv? Acestea sunt doar cateva dintre beneficiile mersului cu bicicleta.

Iata cateva beneficii ale mersului pe bicicleta:

  1. Activitate relaxanta.

Mersul pe bicicleta este o activitate relaxanta pe care o poti practica in oricare dintre sezoane, perioade ale anului. De asemenea, mersul pe bicicleta are nenumarate avantaje asupra organismului, iar unele dintre aceste avantaje sunt: mersul pe bicicleta te relaxeaza, te ajuta sa previi anumite boli cardiovasculare, sa iti mentii greutate normala a corpului (sau sa slabesti), sa iti intaresti musculatura etc.

2. Arderea caloriilor.

Daca vei practica mersul pe bicicleta, vei putea arde calorii – intre aproximativ 300 si 700 de calorii intr-un interval de timp de o ora; asadar, practicand mersul pe bicicleta chiar si doua sau trei ore, vei putea arde calorii in voie si in acelasi timp te poti si relaxa.

3. Incarcarea cu energie din natura.

Este cunoscut faptul ca mersul pe bicicleta te ajuta sa te incarci cu energie, sa fii mai plin de viata, deoarece s-a demonstrat stiintific ca pedalatul, mersul pe bicicleta, ajuta corpul tau sa obtina pana la 20% energie si sa scada cu 65% starea de moleseala a organismului. Tot studiile au aratat ca vei dormi mult mai bine daca inainte de culcare sau nu numai vei practica mersul pe bicicleta in aer liber.

4. Vei avea un corpul mult mai sanatos.

Practicand mersul pe bicicleta, starea de sanatate generala a organismului se va imbunatati, deoarece mersul pe bicicleta imbunatateste sanatatea mintala, sistemul imunitate, astfel scade riscul de imbolnavire cu diversi virusi sau scade riscul aparitiei bolilor mintale. Totodata, mersul pe bicicleta scade riscul aparitiei bolilor cardiace si aparitia anumitor celule tumorale.

5. Tonifierea corpului.

Daca vei practica mersul pe bicicleta, iti vei sculpta corpul asa cum iti doresti, deoarece mersul pe bicicleta tonifiaza musculatura, mai ales cea din zona gambei sau a coapsei, insa mersul pe bicicleta actioneaza si la nivelul zonei abdominale, asadar iti poti lucra corpul in voie, dar sa te si relaxezi in acelasi tip.

6. Te poti bucura de vremea insorita singur sau in grup.

Alte beneficii ale mersului pe bicicleta sunt acelea ca te poti bucura de o zi insorita, te poti bucura de intreaga natura din jurul tau. Poti practica mersul pe bicicleta oricand ai zile libere sau chiar cand ai o dupa-amiaza libera, astfel te poti bucura de de intreaga natura, conectandu-te astfel la ea si putand sa iti incarci bateriile cu forte noi.

7. Daca esti femeie si iti place mersul pe bicicleta, atunci poti purta si fusta insa poti sa arzi si celulita.

Un alt beneficiu al mersului pe bicicleta, de data aceasta pentru femei, este acela ca poti practica mersul pe bicicleta chiar si atunci cand porti fusta; de asemenea, mersul pe bicicleta arde celulita si lucreaza fesele (bineinteles, pentru a putea scapa de celulita, mersul pe bicicleta trebuie sa fie practicat regulat).

8. Relaxarea.

Mersul pe bicicleta te relaxeaza, poti practica mersul pe bicicleta singur pentru a iti aduna gandurile sau poti merge in grup cu prietenii pentru a te putea distra si relaxa mult mai bine in compania celor apropiati.

9. Ajuti la bunastarea naturii si reduci poluarea.

Mersul pe bicicleta este cel mai bun prieten pentru natura inconjuratoare, deoarece nu produce noxe, iar pentru bugetul personal poti inlocui transportul in comun sau chiar masina personala cu o bicicleta, astfel vei economisi banii pentru motorina sau benzina si vei putea in acelasi timp sa ajuti la reducerea poluarii, dar vei ajunge si mai rapid la destinatie fara a te tampona de semafoare sau de aglomeratia din trafic.

10. Imbatranesti mai greu.

Daca vei practica mersul pe bicicleta in mod regulat, iti vei ajuta pielea, deoarece mersul pe bicicleta ajuta la marirea vitezei sangelui, sange care, la randul sau, produce oxigen si alte substante nutritive benefice pentru piele; astfel, mersul pe bicicleta te va ajuta sa imbatranesti mai greu. Tot mersul pe bicicleta ajuta la regenerarea colagenului in organism, care este, de asemenea, benefic pentru reducerea ridurilor.

11. Se pot preveni varicele daca practici mersul pe bicicleta?

Da, se pot preveni. Mai ales in cazul persoanelor care au predispozitie genetica la formarea varicelor este indicat mersul pe bicicleta, datorita miscarii circularea ale picioarelor atunci cand se realizeaza pedalarea; astfel, sangele poate circula in voie, fara a se opri intr-o anumita zona. Totodata mersul pe bicicleta este benefic si pentru articulatii.

12. Iti poti imbunatati circulatia sangelui practicand mersul pe bicicleta.

In mod normal, frecventa cardiaca a unui om fara afectiuni cardiace este intre 50 si 70 de batai pe minut, iar la cei care practica ciclismul regulat s-a demonstrat ca aceasta scade cu opt sau zece batai pe minut; astfel, inima trece intr-un mod de functionare mult mai sanatos.

Iata  sase motive care cu siguranta te vor convinge sa iesi mai des la o plimbare cu bicicleta sau chiar sa inlocuiesti masina sau transportul in comun cu pedalatul:

1. Mersul cu bicicleta te ajuta la mentinerea starii tale generale bune de sanatate. Este indicat si persoanelor care au probleme cu articulatiile, care au artrita sau alte afectiuni ale sistemului osos si ajuta la o buna functionare a sistemului cardiovascular, al celui respirator si al celui digestiv. De asemenea, mersul pe bicicleta reduce riscul cancerului de colon.

2. Iti imbunatateste conditia fizica. Iti tonifica musculatura corpului si arzi calorii. Te mentine in forma si la o greutate corporala normala. Stiai ca o femeie de 61 de kilograme care pedaleaza cu 19 – 22 de kilometri pe ora arde 488 de calorii la fiecare 60 de minute? Asta inseamna ca mersul cu bicicleta este mai eficient decat multe dintre activitatile de la sala de fitness.

Sau, altfel spus, daca mergi cu bicicleta 40 de minute/saptamana, vei arde mai bine de 3.000 de calorii, ceea ce inseamna ca vei slabi cu aproape jumatate de kilogram pe luna.

3. Poti merge cu bicicleta in diferite zone (parcuri, paduri, la tara) care te vor ajuta sa le eliberezi de stresul cotidian. Are rol terapeutic pentru trup si minte si este ceva distractiv, care sigur te va relaxa.

4. Poate fi un mijloc de transport placut, iar in trafic va fi o masina in minus, ceea ce inseamna o poluare mai redusa a aerului si apei. Daca locuiesti la o distanta mica de locul de munca, poti ajunge in 15-20 minute pe doua roti. Iar daca mai optezi si pentru o bicicleta pliabila, nu mai ai grija depozitarii.

5. Mersul pe bicicleta te ajuta sa-ti faci prieteni, daca esti o fire sociabila. Biciclistii formeaza adesea comunitati inchegate si organizeaza diverse evenimente si iesiri.

6. Reduci poluarea aerului utilizand bicicleta ca mijloc de transport; 23% dintre calatoriile cu masina sunt mai mici de trei km, o distanta care poate fi parcursa usor cu bicicleta in mai putin de 15 minute. Daca am alege sa facem unele din aceste calatorii cu bicicleta, am putea avea un impact considerabil asupra traficului local si poluarii.

Te-am convins? E timpul sa te debarasezi de confortul masinii si sa te gandesti  la sanatatea ta si la binele pe care il faci mediului inconjurator!

Sfaturi pentru a slabi practicand mersul pe bicicleta

  • In primul rand, incearca sa alegi trasee pentru ciclism care sa-ti puna muschii in actiune, precum un drum neasfaltat, zonele de deal sau trasee montane. Astfel fiind un traseu mai dificil iti vei putea antrena muschii prin incordare, totodata, vei slabi si iti vei tonifia corpul.
  • In al doilea rand, pentru a putea slabi, trebuie sa alegi un traseu, pentru a merge cu bicicleta, mult mai lung pentru a iti putea antrena musculatura. Corpul uman are tendinta de a se obisnui rapid cu efortul dupa un anumit timp, din acest motiv se recomanda sa se schimbe traseul la un anumit interval sau, in cazul in care nu se va schimba traseul, atunci sa se mareasca timpul de ciclism…
  • Alterneaza vitezele de ciclism, astfel incat in primele minute in care ai inceput traseul sa ai o viteza usoara, lejera, iar apoi, cu cat inaintezi, cu atat sa maresti viteza, insa nu brusc, ci treptat. In momentul in care se resimte oboseala, poti avea un moment de pauza, pentru a te putea relaxa.

loading...