Alimente pentru micul dejun care luptă împotriva cancerului


828

Aceste alimente pentru micul dejun au un rol foarte important pentru că acestea constituie prima masă principală a zilei.

alimente pentru micul dejun

În orice fel de regim alimentar, prima masă a zilei are un impact major asupra sănătății corpului, dar și asupra numărului de kilograme. Dacă vreți să aveți un organism sănătos, un sistem imunitar optim care să lupte împotriva bolilor și afecțiunilor trebuie să manifestați o atenție deosebită față de aceste alimente pentru micul dejun.

Mâncarea are o putere surprinzătoare de a ne proteja de apariția cancerului. Puteți începe să vă protejați corpul încă de la micul dejun, consumând câteva alimente pentru micul dejun care lupta împotriva cancerului.

 

Celulele canceroase apar mereu în corpurile noastre. Există anumite alimente pentru micul dejun ce conțin nutrienți care pot opri creșterea celulelor canceroase și chiar le pot distruge pe cele deja apărute. Dacă mâncăm astfel de produse, putem reduce riscul aparitiei cancerului cu 40, pana la 60%.

Regulile de bază ale unui mic dejun corect

  • Masă copioasă – după orele de odihnă, organismul resimte o puternică senzație de foame, mai ales dacă au fost depășite cele opt ore de somn tradiționale. Micul dejun trebuie să fie o masă sățioasă, dar și sănătoasă. Trebuie să alegeți alimente pentru micul dejun bogate în nutrienți, ca proteine, fibre și vitamine.
  • Lichidele – alimentele pentru micul dejun nu sunt suficiente dacă nu sunt completate de lichide. Un pahar cu apă, o ceașcă cu ceai din plante sau cafeaua sunt esențiale pentru un mic dejun corect. Acestea au proprietăți revitalizante și optimizează starea organismului. Atenție, lichidele consumate la micul dejun nu trebuie îndulcite. Dacă este neapărat nevoie, puteți adăuga o linguriță de miere de albine în băutura voastră, dar nu faceți abuz de acest aliment. De asemenea, aceste lichide au proprietăți energizante.
  • Timpul – nu este indicat să luați micul dejun imediat după ce v-ați trezit, pentru că digestia se va derula mai greoi. Este indicat să luați prima masă a zilei la jumătate de oră după ce v-ați trezit. Intervalul de timp ideal pentru luarea micului dejun este 8:30-9:30.
  • Masticația – oricât de înfometat vă simțiți, nu vă grăbiți în momentul în care realizați masticația. Aceste alimente pentru micul dejun trebuie mestecate ușor, în acest fel digerarea lor și absorbția nutrienților în organism vor fi mai eficiente.
  • Mișcarea – înainte de luarea micului dejun este bine să vă încălziți corpul printr-o rutină de exerciții fizice ușoare. Vă puteți întinde membrele sau puteți alerga pentru 15 minute. Aceste alimente pentru micul dejun de la micul dejun vor fi asimilate cu mai multă grijă, căci organismul a consumat o parte din nutrienți prin efort fizic.

Alimente pentru micul dejun care sunt sănătoase

  • Cerealele integrale – conținutul de fibre din acestea fac ca cerealele integrale să devină un aliment potrivit pentru micul dejun. Acestea pot constitui un mic dejun sățios. De asemenea, datorită conținutului lor nutritiv, cerealele mențin senzația de sațietate pentru mai mult timp. Ovăzul și porumbul sunt cele mai recomandate cereale pentru un mic dejun corect, dar nu excludeți nici secara sau orezul.
  • Lactatele – iaurtul și laptele sunt pe lista acestor alimente pentru micul dejun. Acestea sunt foarte sănătoase, mai ales dacă nu sunt bogate în grăsimi. Combinate cu cereale sau semințe (de in sau de chia), pot reprezenta o primă masă a zilei perfectă. Se recomandă să consumați iaurt grecesc, acesta fiind mai slab în grăsimi.
  • Fructele – sunt sursa principală de vitamine, astfel că sunt foarte potrivite pentru micul dejun. Fructele au un impact major asupra resurselor de energie ale organismului. Acestea sunt recomandate pentru consum datorită proprietăților lor revitalizante. Bananele, kiwi sau fructele de pădure sunt printre cele mai recomandate fructe pentru un mic dejun sățios.
  • Ouă fierte tari – acestea sunt potrivite pentru micul dejun, deoarece sunt o sursă sigură de proteine. Alături de câteva legume crude, ouăle fierte pot fi un aliment sățios și foarte potrivit pentru micul dejun.
  • Pâinea – deși toată lumea fuge de pâine pe motiv că aceasta îngrașă, este foarte indicat să consumăm un astfel de aliment la micul dejun. Atenție, însă, trebuie să alegem o pâine de bună calitate, foarte proaspătă, din făină integrală. Cea cu semințe, cu tărâțe sau cu măsline sunt câteva tipuri de pâine recomandate pentru micul dejun. Acestea sunt foarte sățioase, iar aportul lor de calorii va fi consumat peste zi.

Beneficiile unui mic dejun corect

Aceste alimentele pentru micul dejun pot avea efecte semnificative în mai multe aspecte ale vieții noastre, nu doar în alimentație. Chiar și starea de spirit ne poate fi influențată de alimentele consumate peste zi, dar mai ales la prima masă principală. Există câteva efecte neașteptate ale alimentației de la micul dejun:

  • Starea de spirit – dacă ați luat un mic dejun corect, consistent și plin de vitamine, proteine și alți nutrienți esențiali, veți observa că veți fi mai pozitivi, mai optimiști și mai empatici. Veți manifesta, de asemenea, o atenție sporită față de activitățile din cursul zilei și veți fi mai rezistenți la stres și oboseală.

– dacă ați luat un mic dejun nepotrivit, bogat în grăsimi și prăjeli, starea voastră generală va fi nemulțumitoare. La fel și dacă nu ați consumat nimic la micul dejun sau dacă ați băut doar o cafea. Veți resimți o senzație acută de oboseală, nu vă veți putea distribui atenția și nu veți da randament pe măsura așteptărilor.

  • Digestia – este un aspect foarte puternic influențat de către aceste alimente pentru micul dejun. Încercați să luați un mic dejun cât mai sănătos pentru ca procesul de digestie să fie optim. Dacă alimentele de la micul dejun nu sunt cele potrivite, atunci digestia se va desfășura într-un timp mai lung și puteți resimți o senzație de disconfort la acest nivel.
  • Sistemul nervos – alimentele de la micul dejun pot fi un factor hotărâtor în buna funcționare a sistemului nervos. În acest sens, vă puteți confrunta cu probleme de concentrare, cu migrene sau cu căderi nervoase severe.
  • Aspectul fizic – alimentele de la micul dejun vă pot face să arătați mai bine dacă acestea sunt alese în mod corect. Un mic dejun bogat în vitamine și nutrienți va da tenului o prospețime aparte, va acționa la nivelul cearcănelor sau urmelor de îmbătrânire. Petele de la nivelul dermului pot fi estompate dacă alegeți să luați un mic dejun sănătos și echilibrat.
  • Sistemul imunitar – imunitatea este foarte influențată de alimentație, mai ales de cea de la prima masă a zilei. Dacă vă doriți ca sistemul vostru imunitar să funcționeze în parametrii optimi și să nu vă confruntați cu varii afecțiuni de această natură, se recomandă să luați alimente pentru micul dejun proaspete și hrănitoare.
  • Echilibrul greutății corporale – un mic dejun adecvat poate influența greutatea corpului. De fapt, aceste alimente pentru micul dejun au rolul de ține sub control oscilațiile de greutate. Dacă alegeți alimente pentru micul dejun potrivite, acestea pot preveni depunerile de kilograme în zonele problematice.

Iată patru produse simple pentru micul dejun, care luptă contra cancerului:

1.    Papaya
În iaurtul de dimineață puneți câteva feliuțe de papaya. Culoarea roșiatică a papayei vine de la lycopen, un antioxidant puternic ce se găsește și în roșii. Papaya conține și un carotenoid numit beta-cryptoxanthin. Împreună, acești compuși naturali blochează radicalii liberi care pot duce la apariția cancerului și pot distruge chiar și celulele canceroase.

Papaya poate chiar împiedica apariția cancerului cervical. Consumați o papaya pe săptămână. Tăiați un fruct de papaya în bucăți și depozitați-le într-o pungă de plastic în frigider.

2. Soia

Încercați să consumați iaurt de soia. Timp de mulți ani, cercetătorii au încercat să afle dacă soia ajută la lupta împotriva cancerului. Răspunsul este: da, soia lupta împotriva cancerului.

Studiile au arătat că o porție de soia pe zi (iaurt de soia, lapte de soia sau tofu) poate reduce cu 30% riscul apariției cancerului de sân. Și femeile care au fost tratate pentru cancer la sân pot obține beneficii consumând soia. Adică se reduce cu 30% riscul de reapariție a cancerului dacă introduc în dieta lor produse de soia. Soia are proprietăți benefice pentru sănătate datorită compușilor numiți isoflavonoizi.

3.    Susan
Peste cerealele de dimineață presărați câteva semințe de susan. Vă vor face cerealele crocante. În plus, semințele de susan sunt pline de vitamina E, un puternic antioxidant. Aceste semințe ajută la echilibrarea nivelului hormonilor. Astfel, poți preveni cancerul de sân sau pe cel uterin.

Consumați una-două linguri de susan o dată sau de două ori pe săptămână. Dacă vreți, puteți consuma aceste semințe și seara, presărate pe o salată.

Pentru mai multa putere de luptă împotriva cancerului, mâncați cereale bogate în fibre, precum ovăzul sau tărâțele. Fibrele din aceste cereale reduc riscul apariției cancerului de colon.

4.    Spanacul
Faceți o omletă și vă gândiți cu ce ați putea să o umpleți. Ce spuneți de niște spanac? Este plin de acid folic, o vitamină B care ajută la repararea celulelor ADN. Dacă aceste celule rămân degradate, apare riscul apariției cancerului.

Spanacul poate fi consumat proaspăt, înăbușit sau sote. Dacă nu vreți să mâncați spanac, puteți alege varza kale, pe cea furajeră sau broccoli. Și acestea conțin acid folic și îmbunătățesc abilitatea ficatului de a scăpa corpul de toxinele ce produc celule canceroase.

Două porții de spanac pe săptămână sunt de ajutor, dar se recomandă să consumați vegetale verzi în fiecare zi.

Omleta conține o cantitate destul de mare de colesterol și nu are deloc fibre. Așa că puteți încerca să o înlocuiți cu tofu. Este aproape la fel ca albușul și absoarbe repede aromele condimentelor și sosurilor. O rețetă specială pentru micul dejun conține tofu, spanac, cartofi și puțin turmeric.

5.    Smoothie anti-cancer pentru micul dejun
Nu e nimic mai rapid de pregătit la micul dejun decât un smoothie ce conține ingredientele potrivite. Acest smoothie luptă cu succes împotriva cancerului.

Folosește afine înghețate, o banană și 30 ml de lapte de migdale sau de soia. Puneți-le într-un blender, amestecați-le la viteză mică și apoi la viteza mai mare. Este un smoothie delicios.

Culoarea bogată a afinelor vine de la anthocyanine. Aceștia sunt antioxidanți naturali care neutralizează radicalii liberi. Afinele previn apariția infecțiilor urinare.
Pentru varietate, puteți adăuga un mango sau varză kale la acest smoothie.

Un bonus sănătos pentru alimente pentru micul dejun
Pe lângă proprietățile de prevenire a cancerului, papaya, spanacul și afinele conțin multe fibre. Este un aspect foarte important, pentru că fibrele vă ajută să vă săturați mai repede și nu conțin multe calorii. Ajută, deci, la menținerea unei greutăți ideale…

Persoanele care mănâncă alimente pentru micul dejun sănătoase sunt cu 80% mai puțin predispuse la obezitate decât la cele care sar peste această masă. Dacă nu luați micul dejun, veți ajunge să mâncați mai mult în timpul zilei și, astfel, veți absorbi mai multe calorii.

loading...