HomeDiete de slabitNUTRITIE Ce înseamnă să fii vegan sau să mănânci vegan?

Ce înseamnă să fii vegan sau să mănânci vegan?

autor Elena Yvette
Data publicării: Data actualizării: 5,3K views
Ce-înseamnă-să-fii-vegan-sau-să-mănânci-vegan in NUTRITIE

Cuvântul „vegan” este din ce în ce mai folosit atât de mass-media, cât și de prieteni și cunoștințe. Cu toate acestea, ce înseamnă să fii vegan sau să mănânci vegan?

femeie vegana

Veganismul este un tip de dietă vegetariană care exclude în totalitate carnea, ouăle, lactatele sau orice alt produs de origine animală. Cu toate acestea, veganismul nu se oprește doar la alimentație. În acest articol îți prezentăm detaliat ce înseamnă să fii vegan.

Să fii vegan este un stil de viață

Veganismul a apărut în mod oficial în 1944 când englezul Donald Watson punând bazele unei noi reviste, „The Vegan News”, a pus și bazele unei noi mișcări sociale. Multe persoane încă nu știu ce înseamnă să fii vegan, așadar trăiesc cu impresia că și alimentația specifică este una sărăcăcioasă, dar nu este deloc astfel. Dieta vegană include orice tip de fructe și legume și aproape numărul infinit de feluri de mâncare obținute prin combinarea acestora. Veganismul nu se referă doar la mâncare, ci și la industria vestimentară sau orice alt domeniu care implică maltratarea sau uciderea animalelor. De aceea, veganii nu sunt de acord cu hainele din piele sau din blană, dar nici cu produsele cosmetice testate pe animale.

Să fii vegan – beneficii

Un stil de viață vegan prezintă cel puțin trei beneficii, și anume:

  1. Să fii vegan înseamnă să ai parte de anumite avantaje medicale care sunt specifice persoanelor care aleg acest stil de viață. O dietă în stil vegan, bogată în fructe și legume, este încurajată de către toți nutriționiștii datorită efectelor benefice pe care produsele naturale le au asupra organismului.
  2. Să fii vegan este un concept care încurajează drepturile animalelor. Un stil de viață vegan, care respinge orice produs de origine animală, de la alimentație până la îmbrăcăminte, încălțăminte și produse cosmetice, sprijină în mod automat lupta împotriva maltratării animalelor.
  3. Veganismul are efecte pozitive asupra mediului înconjurător. Pescuitul sau vânătoarea în exces au dus la distrugerea faunei de pe întreg mapamondul. Veganii, prin stilul lor de viață, contribuie la diminuarea efectelor negative pe care activitățile omului le au asupra planetei.

Așadar a fi vegan nu se reduce doar la alimentație, ci este în realitate un stil de viață. Cu toate acestea, cuvântul „vegan” se folosește de cele mai multe ori în legătură cu alimentația. Așadar, o întrebare pertinentă în acest caz este:

Ce mănâncă veganii?

Să fii vegan înseamnă mai mult și este o formă mai restrictivă a ceea ce înseamnă să fii vegetarian, întrucât se exclud carnea, peștele, fructele de mare, lactatele și toate celelalte produse cu ingrediente provenite de la animale, de exemplu, gelatina, dar există o varietate de mâncăruri sănătoase bazate pe fructe, legume, plante și semințe care stau la dispoziția celor care se regăsesc în acest concept.

  • Dieta vegană include orice tip de fructe și legume și aproape numărul infinit de feluri de mâncare obținute prin combinarea acestora. Pe lângă toate acestea, există și multe versiuni vegane a diferitor produse non-vegane precum hot-dog, înghețată, brânză, maioneză și chiar burgeri. Multe feluri de mâncare sunt asociate cu veganismul, printre care și laptele de soia sau tofu. Este important de subliniat faptul că multe tipuri de mâncare apreciete de non-vegani pot fi incluse într-o dietă vegană. Printre acestea se numără produsele de patiserie, pastele sau chiar și anumite chipsuri.

Așadar, cei care decid să devină vegani au la dispoziție o gamă largă de alimente dintre care pot alege. Cu toate acestea, tentațiile dietei non-vegane sunt foarte mari. În timp ce unii pot trece cu ușurință de la un stil de viață la altul, alții au nevoie de o anumită perioadă de acomodare. Astfel, poate părea mai ușor să elimini la început doar carnea din alimentație, pentru ca mai apoi să excluzi treptat lactatele și ouăle, abordând astfel un stil vegan.

Cum poți să fii vegan cu adevărat?

Anumite persoane trec imediat la veganism, neavând probleme în a renunța la carne, însă altele se luptă cu sine până reușesc să își asume acest angajament nou. Cele mai multe devin însă vegetariene înainte de a îmbrățișa pe deplin conceptul de veganism. Iată, așadar, că există diverse căi prin care poți deveni vegan. Dacă îți dorești să fii vegan, una dintre cele mai bune metode este să elimini treptat din alimentația ta alimentele cu ingrediente de natură animală, până când ajungi să renunți de tot la ele și să nu mai simți deloc nevoia de a le consuma. Nu există modalități corecte sau greșite de a deveni vegan însă trebuie să te înarmezi cu foarte multă ambiție și să îți menții răbdarea.

Veganii tind să fie mult mai sănătoși decât vegetarienii. De ce? Pentru că nu consumă absolut deloc carne, iar acest lucru înseamnă că nu pătrund în organism proteine animale, grăsimi animale și colesterol care dăunează sănătății. Dieta vegană cuprinde proteine vegetale, fibre, carbohidrați complecși, vitamine, minerale și grăsimi sănătoase. Pentru a fi vegan în adevăratul sens al cuvântului, după ce ai făcut curat în frigider, trebuie, de asemenea, să faci curat în dulap, în raftul unde ții produsele cosmetice, în debaraua unde ții produsele de curățat, și nu numai, deoarece veganismul ridică nu numai probleme de nutriție, ci și de etică și mediu, întrucât nu se folosesc deloc produsele care conțin ingrediente de natură animală.
O mulțime de vedete au adoptat veganismul, printre care: Miley Cyrus, Liam Hemsworth, Jenna Dewan, Beyoncé, Jay-Z, Ariana Grande, Jared Leto, Joaquin Phoenix, Jennifer Lopez, Olivia Wilde.

Dietele vegane sunt asociate cu un risc mult mai scăzut de a dezvolta boli precum cancer de colon, afecțiuni cardiovasculare, colesterol mărit, hipertensiune arterială, cancer de prostată, cancer la sân, infarct și multe altele. Studiile arată că, dacă stilul alimentar vegan se urmează corespunzător, devine un stil de viață extrem de sănătos. Cu toate acestea, în cazul în care nu se planifică bine planul alimentar și nu se introduc în meniu și anumite vitamine, minerale și nutrienți, se poate ajunge la o deficiență a acestora din organism. Veganii au nevoie să includă în meniuri surse de vitamina B12, calciu, iod și vitamina D în cantități mai mari decât cei care nu au adoptat acest stil de viață, pentru a crea un echilibru în alimentație…

Să fii vegan aduce o mulțumire sufleteasca foarte mare. Adoptarea unei diete vegane înseamnă să refuzi să ai de-a face cu cruzimea asupra animalelor și distrugerea mediului înconjurător, ci să arăți compasiune și să susții sănătatea. Trebuie să acorzi foarte mare atenție listei unde sunt trecute ingredientele pe etichetele alimentelor, produselor cosmetice și de orice altă natură. Foarte multe produse există și în versiuni alternative destinate special veganilor.

Abonează-te pe:Yve.ro news
Loading RSS Feed