Shake-uri proteice pentru micul dejun – retete pentru slabit


1220

Shake-ul proteic dimineata este cea mai buna optiune ca sa fii in forma. Proteinele sunt vitale cand vine vorba de functionarea perfecta a organismului. De ce? Pentru ca te ajuta sa construiesti masa musculara si sa stimulezi metabolismul.

Cum sa fii in forma: shake-uri proteice pentru micul-dejun

Cum necesita mai mult timp pentru digerare, shake-urile proteice reprezinta o solutie minunata cand doresti sa fii in forma cu o dieta sanatoasa.

Cat de este de important sa consumam shake-uri proteice? Deoarece traim intr-o era a mancarii procesate si a lipsei de activitate, avem nevoie sa dam organismului produse care influenteaza energia si sanatatea, care te vor ajuta sa te simti mai bine si sa devii mai activa.

Cum sa fii in forma cu diferite tipuri de proteine pentru shake-uri

Acest tip de shake contine diferite surse de proteine, ca lapte, zer, oua, orez sau soia, care te vor ajuta sa fii in forma. Este la fel de important si sa cunosti sursa de proteine si cum este purificata ea odata ce fabricarea poate afecta modul in care organismul tau digereaza si absoarbe aminoacizii.

Se recomanda sa introduci proteine in dieta ta, oricum, le poti inlocui pe cele mentionate anterior cu o combinatie de cazeina sau zer, daca nu ai niciun fel de intoleranta la produsele lactate. In cele ce urmeaza iti prezentam informatii utile despre diverse shake-uri proteice.

Shake de dimineata pentru pierderea in greutate

Ce shake-uri proteice este bine sa consumam dimineata? Shake-ul bazat pe proteina din zer este unul dintre cele mai bune shake-uri pentru pierderea in greutate, incat zerul reprezinta o substanta derivata din lapte, care contine proteine, minerale, lactoza si cantitati mici de grasimi. Proteinele sale au proprietati biologice unice si ajuta oamenii sa mentina greutatea corporala optima.

Este bine sa consumi dimineata shake-uri proteice pe baza de proteine din zer. Proteinele din zer sustin scaderea in greutate, incat scade nivelurile de sange ale hormonului numit „ghrelina”, o substanta care ajuta la regularea ingestiei de alimente. Deci, cand ai un nivel scazut de ghrelina, te simti mai satula.

Poti incerca si shake-urile proteice de ciocolata cu capsuni, nuci si fulgi de ovaz. Sau poate ca preferi un amestec de iaurt de vanilie, mere si o lingura de ulei omega. Oricum, daca decizi sa le amesteci, este important sa adaugi proteina pura, carbohidratii necesari si putine uleiuri grase.

Retete de shake-uri proteice

Iti oferim si doua retete simple de shake-uri proteice care iti vor lumina diminetile.

• Varianta intai – shake cu soia si banana
Ingrediente: o lingurita de pudra de proteine concentrate din soia, o jumatate de banana, o lingura de unt de arahide si opt mililitri de lapte de soia.

Tot ce trebuie sa faci este sa le amesteci in blender si vei obtine un shake ce iti va face ziua mai frumoasa.

Acest shake contine 14 g grasimi, 180 mg sodiu, 610 mg potasiu, 19 g carbohidrati si 14 g proteine care te vor ajuta sa fii in forma.

  • Varianta a doua – shake din capsuni si kiwi

Ingredient: cinci capsuni mari, doua bucati de kiwi curatate de coaja, sucul de la jumatate de lime, jumatate de cana de suc de mere sau apa, o lingura de proteine din zer cu aroma de capsuni, jumatate de lingurite de miere de Manuka, o cana de cuburi de gheata.

Treceti toate ingredientele prin blender si veti obtine un shake delicios.

Shake-uri proteice pentru seara

Este in regula sa consumi shake-uri proteice seara. Bea unul cu o ora inainte de a te duce la somn, dar se recomanda sa il bei chiar mai devreme daca vrei sa ai un somn odihnitor. Unele persoane se odihnesc bine daca il beau inainte cu o ora, pe cand altele au nevoie sa il bea cu mai mult timp inainte. Un shake proteic pe baza de cazeina este minunat cu o ora inainte de culcare, deoarece se asimileaza lent, ceea ce este de dorit. Acest shake este bun pentru masa musculara si stimuleaza hormonii de crestere. Daca nu preferi sa bei shake, poti opta pentru un pahar mare de lapte si o banana, intrucat reprezinta o alternativa grozava si accesibila. Laptele contine o combinatie de proteine din zer si cazeina care stimuleaza muschii in decurul noptii.

Motive pentru care este bine sa consumi shake-uri proteice:

Se vorbeste tot mai des despre shake-uri proteice, insa multe nu se ridica la standardele celor prezentate in reclame, ci, din contra, in loc sa contribuie la pierderea in greutate, nu sunt deloc eficiente in acest sens. Pentru a obtine cele mai bune rezultate, integreaza-le intr-un stil de viata sanatos alaturi de un program de exercitii fizice. Iata motivele principale pentru care este bine sa bei shake-uri proteice:

  • Ajuta la intretinerea greutatii. Mai multe studii au demonstrat o legatura pozitiva intre consumul de shake-uri proteice si pierderea in greutate si apoi in mentinerea acesteia. Conform specialistilor, proteina sunt considerata cel mai important nutrient, ceea ce inseamna ca tine mai mult de foame comparativ cu carbohidratii sau grasimile.
  • Ofera energie. Cand bei shake-uri proteice ai mai multa energie si te face sa iti revii dupa ce faci exercitii fizice. Proteinele din aceste shake-uri proteice contribuie la recuperarea musculara. Daca ai o zi in care nu ai mancat suficient sau te-ai epuizat facand multe exercitii fizice, un shake proteic te poate ajuta, intrucat iti ofera rapid energie. Cu toate acestea, trebuie sa stii ca daca bei shake-uri proteice, nu trebuie sa ignori alimentatia, din contra, este necesar sa ai o dieta sanatoasa si echilibrata.
  • Sunt la indemana. Cele mai multe shake-uri proteice se prepara rapid si pot tine locul unei gustari, sunt mai sanatoase decat un burger plin cu grasimi, de pilda. Le poti consuma asociate cu un fruct proaspat, mai ales cand nu ai timp sa prepari o mancare complexa.
  • Sunt accesibile. Pudrele proteice nu sunt, de obicei, scumpe, iar cantitatea este mare. Poti face mai multe shake-uri proteice din cantitatea cumparata.

Dezavantaje aduse de shake-urile proteice:

  • Nu pot substitui o masa in adevaratul sens. Desi formula lor include o cantitate mare de carbohidrati sanatosi si grasimi sanatoase, nu au suficienti fitonutrienti si antioxidanti.
  • Multe persoane nu sunt incantate de gustul acestora.
  • Nu ofera rezultate intr-un timp scurt.
  • Limitarea. Consumul de shake-uri proteice trebuie baute cu limita. Desi le vei consuma, nu vei reusi sa slabesti fara sa reduci numarul caloriilor asimilate si nici nu vei obtine tonifierea masei musculare daca nu faci si exercitii fizice, asadar, nu ai voie sa bei prea multe shake-uri proteice. Se recomanda sa le incluzi intr-un plan avizat de medic, astfel incat sa iti atingi obiectivele si sa le mentii pe termen indelungat…

loading...