Dieta indiană: te ajută să slăbești sănătos 7 kg în 7 zile

145

Dieta indiană este, după cum o spune și numele, un regim alimentar de slăbire inspirat din bucătăria Asiei de Sud, regiune în care se află și India, o țară foarte populată.

Dieta indiană

Dieta indiană este foarte utilă în cazul persoanelor care au nevoie de o slăbire mai accelerată în timp, dar totuși sănătoasă, care să nu forțeze organismul. De asemenea, dieta indiană poate fi una vegetariană, dar și o veritabilă cură de detoxifiere.

Dieta indiană – principii fundamentale

Dieta indiană este destul de disciplinată și restrictivă, mai ales când vine vorba de obiceiurile alimentare. Cu toate că dieta face referire la câteva aspecte care țin de stilul de viață per ansamblu, aceasta trebuie ținută, în principal, ca pe un regim alimentar strict, cu permisiuni și alimente interzise. Iată care sunt regulile de bază ale dietei indiene:

  • Alimente proaspete – dieta indiană mizează pe consumul cât mai frecvent al alimentelor proaspete, crude. Legumele și fructele proaspăt culese, consumate crude, sunt elemente de bază ale dietei indiene. Ardeiul gras, spanacul, conopida, castraveții, morcovii, bananele, mango și altele asemenea trebuie consumate în cantități cât mai semnificative.
  • Fără carne – dieta indiană poate fi foarte potrivită pentru cei care au adoptat un stil de viață vegan, căci funcționează foarte bine atunci când carnea și alimentele de origine animală sunt eliminate din alimentația zilnică. Dieta indiană poate fi ținută însă și de către cei care consumă carne, existând condiția ca aceasta să fie una cât mai slabă și cât mai bogată în nutrienți esențiali. În orice caz, carnea trebuie înlocuită de circa două-trei ori pe săptămână de preparate din soia.
  • Lactate – sunt elemente de bază în cadrul dietei indiene, mai ales că au un conținut nutritiv extrem de variat. Proteinele din lapte sau brânză de vaci sunt foarte potrivite pentru acest regim alimentar. De altfel, lactatele pot fi înlocuite cu preparate vegetariene, ca tofu sau lapte din soia, din migdale și altele asemenea.
  • Hidratarea – este un aspect foarte complex al dietei indiene, căci aportul de apă trebuie crescut de la o zi la alta. În principal, hidratarea se bazează pe consumul preponderent de apă, dar și pe consumul regulat de ceaiuri din plante sau sucuri naturale din fructe proaspăt stoarse. Ceaiurile au un rol foarte important în stabilizarea proceselor din corp, iar smoothie-urile pe bază de fructe și legume asigură necesarul de vitamine.
  • Perioada – dieta indiană a fost concepută pentru a fi ținută timp de șapte zile. Acestea sunt prevăzute în dieta originală, acolo unde carnea și produsele de origine animală sunt excluse. Dieta indiană adaptată se poate ține și pentru o perioadă mai mare, dar aceasta nu trebuie să depășească 21 de zile.

Alimente de bază în dieta indiană

Nu se poate spune că dieta indiană este una deosebit de variată, ea fiind concepută ca un regim de slăbire destul de restrictiv. Cu toate că multe dintre alimentele cu aport de grăsime rezonabil sunt excluse din această diete, există câteva alimente de bază, care pot fi consumate în cantități generoase. De asemenea, aceste alimente au un rol definitoriu în cadrul regimului, favorizând slăbirea și accelerând arderile:

  • Citrice – grepfrutul, lămâile și portocalele nu trebuie să lipsească din dieta indiană. Acestea pot fi consumate la micul dejun sau pe parcursul zilei, ca gustări. Acidul citric este un aliat de bază în procedeul de slăbire, astfel că citricele pot fi consumate și stoarse, în sucuri și smoothie-uri.
  • Mere – dieta indiană promite o slăbire rapidă și sănătoasă, pentru acest lucru fiind recomandat consumul regulat de mere. Deși sucurile de mere sunt și ele foarte bogate în vitamine, este de preferat ca fructul să fie consumat ca atare, cu tot cu coajă.
  • Banane – în primele zile de dietă este indicat ca bananele să nu fie consumate, dat fiind aportul caloric al acestora. Totuși, bananele pot fi introduse în dieta indiană începând cu ziua a patra, moment în care acestea pot fi consumate în cantități foarte generoase.
  • Pepene – fie el galben sau verde, pepenele este un aliment de bază în cadrul dietei indiene. Acesta are un conținut mare de apă, motiv pentru care hidratează foarte bine organismul și menține starea de sațietate.
  • Morcov – morcovii cruzi sau sucul proaspăt din morcovi se recomandă pentru un mic dejun sau o gustare în cadrul dietei indiene, deoarece au un conținut foarte semnificativ de vitamine, minerale și acid folic.
  • Sfeclă – are un conținut caloric destul de scăzut, motiv pentru care ajută la slăbirea rapidă și sănătoasă pe care o promite dieta indiană. De asemenea, sfecla conține vitamine, acid folic și minerale.
  • Spanac – dieta indiană se bazează pe un consum semnificativ de verdețuri, iar spanacul este cel mai recomandat dintre acestea. Dat fiind faptul că asigură 25% din necesarul zilnic de fier, spanacul poate fi consumat regulat, în cantități generoase. De asemenea, acesta este o sursă importantă de vitamina C.

Beneficiile dietei indiene

Dieta indiană poate fi extrem de utilă în cazul persoanelor care se confruntă cu probleme serioase de greutate. Aceasta promite o slăbire vizibilă, într-un timp util, organismul nefiind supus unor agresiuni alimentare. Iată care sunt cele mai importante efecte ale dietei indiene:

  • Slăbire sănătoasă – dieta indiană mizează pe o alimentație echilibrată, foarte bogată în vitamine și minerale esențiale, acesta fiind motivul pentru care organismul va elimina excesul de grăsime. Consumul regulat de substanțe nutritive potrivite va ajuta la distrugerea depozitelor de grăsime și la eliminarea reziduurilor.
  • Prevenirea anumitor boli – regimurile alimentare sănătoase au un rol foarte important în prevenirea mai multor boli și afecțiuni. La fel se întâmplă și în cazul dietei indiene, aceasta fiind bazată în mare parte pe fructe și legume proaspete. Conținutul nutritiv al acestora întărește sistemul imunitar și ajută la prevenirea unor boli ca: diabet, cancer, ulcer și boli ale sistemului circulator…
  • Echilibru – dieta indiană este foarte potrivită și pentru persoanele care au un stil de viață haotic, nesănătos. Prin regulile sale stricte, dieta reușește să disciplineze persoanele care o țin, astfel că acestea vor mânca la orele potrivite, vor dormi suficient, iar organismul lor va funcționa în parametrii optimi. De asemenea, dieta indiană poate crește semnificativ rezistența la factorii de stres și de oboseală.