Dieta cu roșii – slabesti sanatos 7 kg intr-o saptamana

389

Dieta cu roșii poate fi consumată pe tot parcursul anului și vine ca un pansament atât pentru corp, cât și pentru organism.

dieta-cu-rosii

Dieta cu roșii este una dintre cele mai populare diete, nu doar pentru conținutul ridicat de apă (aproximativ 94%), ci și pentru conținutul scăzut în calorii. Roșiile sunt foarte bogate în vitamine și potasiu, făcând dieta cu roșii să fie una dintre cele mai eficiente. Cu această cură se pot pierde până la trei kg în cinci zile.

Dieta cu roșii este o dietă ușoară, plăcută, fiind pe placul multor persoane tocmai datorită senzației de sațietate pe care o transmite. Este recunoscut faptul că se pot pierde cam șapte kilograme în șapte zile (un kg/zi), iar partea cea mai bună a acestei diete cu roșii este că nu este necesar un consum bazat exclusiv doar pe roșii, ci se poate alterna și cu alte alimente bogate în substanțe nutritive.

Dieta cu roșii – plan de meniuri pentru cinci zile

  • Luni

Lunea este prima zi din dieta cu roșii. Iată niște sugestii:

Micul dejun: o felie de pâine prăjită cu cremă de brânză și un măr de dimensiune medie.

Prânz: salată de roșii făcută din 1+ ½ (350 g) cană de roșii tăiate, 150 g de Chedar, o linguriță de ulei de măsline și verdețuri aromatice la alegere (se recomandă busuiocul). Această salată are un gust excepțional și este chiar mai savuroasă daca o țineți mai întâi la frigider pentru circa 20 de minute.

Gustare: o mandarină

Cină: două căni de roșii tăiate și trei morcovi de dimensiuni medii, cu o ceașcă de ciuperci fripte pe grill.

  • Marți

Iată ce vă propunem pentru această zi:

Micul dejun: fulgi de ovăz amestecați cu o cană de iaurt

Prânz: 2 căni de roșii tăiate și amestecate cu ceapă, castravete, măsline negre, ulei de măsline, suc de lămâie proaspăt stoarsă și condimente după preferință

Gustare: două banane

Cină: supă de roșii și merluciu la grătar

  • Miercuri

Astăzi vă recomandăm o mică diversificare, după cum urmează:

Micul dejun: 2 felii de pâine integrală unse cu miere

Prânz: tortilla cu roșii

Gustare: ¼ cană de orez și o cană de suc de roșii

Cină: două căni de roșii și o cană de carne de pui la grătar sau fiartă

  • Joi

Acestea sunt recomandările culinare pentru această zi:

Micul dejun: o felie de pâine prăjită cu două felii subțiri de șuncă; o mandarina

Prânz: salată din 2 + ½ cană de roșii tăiate (500 g), ½ cană de ardei gras verde și 100 g de Feta

Gustare: o felie de pâine integrală cu o felie subțire de carne de curcan afumată și o roșie mare

Cină: două roșii mari umplute cu amestec de 45 g Cheddar și ½ cană de orez, coapte timp de 20 de minute la temperatură scăzută, apoi condimentate după preferință

  • Vineri

În ultima zi din dieta cu roșii vă propunem următoarele:

Micul dejun: 150 ml de suc de roșii și o pară

Prânz: două căni de roșii, 30 g de brânză și o cană de lăptucă

Gustare: patru morcovi medii

Cină: supă preparată dintr-o cană de roșii cu o cană de cartofi și o cană de morcovi; o felie de pâine integrală

Cele mai cunoscute meniuri pe bază de roșii sunt salatele și supele ce încarcă organismul cu vitamine. Roșiile au proprietăți regeneratoare și detoxifică organismul, iar dacă în perioada dietei consumați și foarte multe lichide, atunci rezultatele vor deveni mult mai vizibile.

Dieta cu roșii nu trebuie ținută mai mult de o săptămână, timp în care, aşa cum am precizat şi mai sus, se vor putea consuma şi alte alimente. Iată alte repere după care vă puteți ghida:

  1. La micul dejun se recomandă o salată uşoară de roşii, în care pot fi introduse şi alte legume, brânză light (să nu uităm totuși că sarea reţine apa în organism, așadar este bine să evităm brânza sărată);
  2. La prânz se poate consuma o supă de roşii sau carne de vită la grătar (fără pâine, crutoane);
  3. Cina poate fi compusă dintr-o salată verde sau ceva legume ori pește la grătar.

Această alternare cu alte alimente face ca dieta cu roșii să nu fie una drastică și lipsită de nutrienţii pe care corpul nostru trebuie să îi asimileze în mod regulat, pentru o bună funcționare. Așadar, putem slăbi și fără o dietă strictă care ne-ar putea pune în pericol sănătatea.

Nu uitați să consumați cât mai multă apă, deoarece organismul trebuie hidratat. Specialiștii ne recomandă un consum de doi litri de lichide în fiecare zi.

Trucuri în dieta cu roșii

Roșiile pot fi integrate în orice dietă, pentru că au valoare nutritivă și pot fi asociate cu ușurință cu alte alimente. Dacă veți aborda dieta cu roșii, asigurați-vă că roșiile sunt proaspete și ținute la temperatura camerei; evită să le țineți la frigider, pentru că acest lucru le face să le dispară aroma. Includeți mai multe roșii în cură folosind următoarele trucuri:

  • Consumați roșii cherry cu hummus sau iaurt simplu ca gustare sau garnitură.
  • O idee bună în dieta cu roșii este să adăugați felii de roșii în sendvișuri și wraps.
  • Adăugați roșii de la cutie (cu un conținut scăzut de sodiu) în sosurile de casă sau marinara atunci când consumați paste.
  • Când urmați dieta cu roșii, pentru supe puteți folosi roșii la cutie, conservă sau roșii înnăbușite.
  • În dieta cu roșii puteți consuma și o felie de pâine prăjită cu avocado și felii de roșii.
  • Puteți integra în dieta cu roșii o salsa rapidă cu roșii, ceapă, ardei iute, coriandru și suc de lime proaspăt stors.
  • Amestecați felii de roșii proaspete cu mozzarella și oțet balsamic, iar deasupra adaugați busuioc.
  • Consumați bruschete ca aperitiv.
  • Tăiați sub formă de cubulețe niște roșii, apoi le adăugați în orez, fasole, omletă, quesadillas sau tacos; le puteți consuma și împreună cu ouă-ochiuri. Acestea sunt niște idei foarte bune pe care le puteți integra în dieta cu roșii.

Beneficii aduse de dieta cu roșii

Iată care sunt beneficiile aduse de dieta cu roșii:

  • Dacă includeți roșiile în cură, vă pot proteja împotriva cancerului, deoarece conțin un nivel ridicat de vitamina C și alți antioxidanți care ajută la combaterea formării radicalilor liberi care cauzeaza cancerul; într-un studiu recent realizat de specialiști s-a observat că există o legătură între asimilarea mare de betacaroten și prevenția dezvoltării cancerului de prostată – dieta cu roșii este indicată în acest caz.
  • Roșiile pot menține sănătoasă presiunea sângelui și reduc glicemia în cazul persoanelor care suferă de diabet.
  • Roșiile conțin carotenoizi precum luteină și licopen, care contribuie la protejarea ochilor și poate contribui la prevenția cancerului de colon.
  • Dieta cu roșii este eficientă dacă veți consuma roșiile alternând stările în care se găsesc; le puteți consuma atât crude, cât și fierte sau sotate, sub formă de sucuri sau piureuri, pentru că în acest mod își păstrează nutrienții.
  • Există o varietate de tipuri de roșii, însă proprietățile lor diferă ușor; de exemplu, cele cherry au o cantitate mai mare de betacaroten decât roșiile obișnuite.
  • Roșiile sunt extrem de nutritive, așadar, este bine să urmați o dietă cu roșii.

Riscuri în dieta cu roșii

Dieta cu roșii implică și niște riscuri, printre care:

  • În cazul în care nu se cunoaște cu precizie că roșiile sunt provenite din surse bio, există riscul ca acestea să aibă un nivel ridicat de reziduuri de pesticide.
  • Dieta cu roșii ar putea să le dăuneze persoanelor care au insuficiență renală, deoarece roșiile conțin potasiu, iar o cantitate mare de potasiu poate deveni periculoasă sau chiar fatală în cazul acelor persoane.
  • Persoanele afectate de reflux gastroesofagian nu trebuie să urmeze dieta cu roșii, pentru că sunt expuse riscului de a li se agrava simptomele, de exemplu, pot simți arsuri stomacale sau pot voma. Reacțiile pot varia de la persoană la persoană.

Atenționări cu privire la dieta cu roșii

Ca în majoritatea dietelor, este bine să țineți cont de mai mulți factori înainte să le urmați, iar această cură nu face excepție. Informațiile oferite în cadrul acestui articol nu substituie sfatul medicului, diagnosticul sau tratamentul oferit de acesta, ci au caracter general…

Dacă vă îngrijorează starea dumneavoastră de sănătate sau suferiți de diferite afecțiuni sau boli, se recomandă consultul medicului de familie sau al unui medic specialist atunci când vreți să urmați dieta cu roșii.