Dieta fast food a doctorului OZ – fast food sanatos

280

Dieta fast food a doctorului OZ ne învață cum să facem alegerile potrivite când vine vorba de mâncarea fast food. Încearcă meniul și cele trei reguli și nu va conta unde mănânci.

Dieta fast food a doctorului OZ

 

Știm cu toții că cea mai sănătoasă mâncare este cea pe care o pregătim noi acasă, dar totuși putem să încercăm și dieta fast food. De câte ori putem, trebuie să mâncăm alimente proaspete, gătite acasă. E bine să consumam cât mai multe fructe, legume, cereale și cât mai puțină carne. Totuși, realitatea din ziua de azi ne obligă să mâncăm de multe ori pe fugă. Cele mai multe meniuri de fast food conțin produse procesate, pline de grăsimi și calorii. Acestea pot duce la diabet sau la boli de inimă.

Dar, doar pentru că mâncarea ta vine de la fast food, asta nu înseamnă că trebuie să îți pedepsești corpul. Iată trei sugestii de mese în dieta fast food, care conțin sub 500 calorii, sub 1000 mg de sodiu și nu conțin grăsimi.

Mâncare fast food înseamnă mâncare pregătită și servită rapid. Este greșită concepția conform căreia mâncarea fast food este sinonimă cu mâncarea nesănătoasă, bogată în grăsimi și plină de prăjeli. Se poate mânca rapid și sănătos, fără a ne da organismul peste cap. Există numeroase diete de tip fast food care includ alimente sănătoase, pline de nutrienți.

În ceea ce privește alegerea unui meniu sănătos în dieta fast food, trebuie să renunțăm la sandvișurile al căror conținut este o adevărată bombă calorică, și anume carnea grasă, prăjită în cantități uriașe de ulei, chiflele cu gluten și aditivi, sosurile care conțin coloranți și o mulțime de E-uri. Ideal este să ne rezumăm la legumele și salatele incluse într-un meniu din dieta fast food, dar și la produsele cu un conținut mare de nutrienți.

Mic dejun în dieta fast food

Evită sandvișurile pline de grăsimi și fă o alegere sănătoasă pentru dieta fast food. Fă-ti un sandviș cu albuș și brânză. Alege pâine din grâu integral sau cereale integrale.

Prânz fast food

Nu ai nevoie de un triplu burger. Alege o salată fast food cu pui la grătar și felii de mere pentru dieta fast food. Nu exagera cu dressing-ul de salata.

Cina fast food

E tentant să mănânci nuggets de pui după o zi lungă, dar e mai bine să încerci un sfert de pui la rotisor, fără piele, cu legume înăbușite și porumb dulce. Vei evita astfel înfundarea arterelor, iar limba ta nu va înota în grăsime.

Acum, că ai o idee despre meniul potrivit pentru dieta fast food, iată trei feluri de a evita caloriile și grăsimile, indiferent de locul unde mănânci.

Regula 1: începe cu o salată sau o supă.
Începe fiecare masă din dieta fast food cu o salată sau chiar cu chilli. Astfel, vei asimila nutrienții necesari. În plus, te vei satura mai repede, nu vei mânca prea mulți burgeri, iar talia ta nu se va mari.

Regula 2: oferă savoare
Cei mai mulți dintre noi punem doar sare în mâncărurile noastre. Sarea poate duce la probleme cardiace.
În loc de sare, ketchup sau maioneză, ai putea oferi savoare mâncării în alt fel. Încearcă fulgi de ardei iute roșu, sriracha sau pudră de usturoi.

Regula 3: mestecă timp de zece secunde
Fast food înseamnă cât de repede poți primi mâncarea, nu cât de repede o poți mânca. Un studiu din 2017 a arătat că numărul de mestecături influențează sațietatea și aportul de calorii. Asa ca ia înghițituri mici și mestecă-le cel puțin zece secunde. Vei mânca mai puțin și te vei bucura mai mult de savoarea mâncărurilor!

Deosebirea dintre fast food sănătos și fast-food nesănătos

Cel mai probabil, noțiunea de fast food sănătos vi s-ar părea multora dintre dumneavoastră una total greșită. Ei bine, nu este. Există foarte multe combinații culinare de alimente, gusturi și tehnici de gătire, care pot scoate în evidență latura sănătoasă a mâncării de tip fast food. Dieta fast food poate deveni o adevărată sursă de vitamine, proteine și substanțe nutritive dacă urmăm câțiva pași simpli.

  • Copt, nu prăjit – prăjirea este cea mai nocivă gătire termică; alimentele își pierd din vitamine și minerale. Prăjirea în ulei încins adaugă un plus imens de calorii alimentului, mai ales dacă acesta este o bucată de carne. În restaurantele și magazinele de tip fast food uleiul este reutilizabil, acest fapt fiind foarte dăunător organismului. Cea mai periculoasă consecință constă în dezvoltarea celulelor canceroase. O alternativă pentru mâncarea prăjită este cea gătită prin coacere, la cuptor sau pe grătar.
  • Fără cartofi prăjiți in dieta fast food– chiar dacă aceștia sunt o garnitură delicioasă și sățioasă, cel mai bine este să îi evităm. În fast food-uri se folosesc cartofi congelați care se prăjesc într-o cantitate mare de ulei încins. Acesta este felul de mâncare cel mai dăunător și mai bogat caloric. Puteți înlocui cartofii prăjiți cu un amestec de legume la grătar sau cu câteva crochete din pâine.
  • Consumați multe salate în dieta fast food – veți fi surprins să aflați cât de multe sortimente de salate veți găsi în meniurile unui fast-food. Cu pește, carne de pui sau fără adaos proteic, salatele pot constitui o masă rapidă, sănătoasă și bogată în nutrienți. Alegeți o salată cât mai variată, cu multe legume. Evitați sosurile și dressing-urile care conțin o mulțime de coloranți și potențiatori de gust.
  • Evitați sucurile in dieta fast food – băuturile carbogazoase sunt și ele pe meniurile celor mai multe fast food-uri. Evitați-le și alegeți apa plată, eventual, cu lămâie. Băuturile acidulate conțin foarte mulți îndulcitori chimici.

Opțiuni culinare dieta fast food

Dacă faceți toate aceste alegeri in dieta fast food, veți mânca sănătos și într-un timp scurt. Mai jos aveți o rețetă pentru un preparat de tip fast food foarte sănătos.

Burger de fasole

Ingrediente:

  • 500 g fasole fiartă
  • Un ou
  • O ceapă tocată mărunt
  • O legătură de ceapă verde tocată mărunt
  • Un ardei kapia copt tocat mărunt
  • 2-3 căței de usturoi zdrobiți
  • 50 g de pesmet sau miez de pâine
  • O chiflă făcută în casă
  • Legume pentru umplerea burgerului (roșii, salată verde, castraveți murați, ceapă)
  • Sosuri – muștar, ketchup, maioneză pe care le puteți face în casă
  • Condimente – sare, piper, chilli, boia de ardei

Mod de preparare: Fasolea fiartă, ceapa tocată, ardeiul copt, usturoiul, condimentele și oul se pun într-un vas încăpător pentru blender. Se pasează până se obține o pastă omogenă. Această pastă se leagă folosind câteva linguri de pesmet sau de miez de pâine. Din această compoziție se vor face burgerii, care se vor găti pe o tigaie grill unsă cu puțin ulei de măsline…

Se asamblează burgerul; pe jumătate din chifla rumenită pe tigaia grill în care au fost gătiți burgerii se pune sosul preferat, apoi legumele (salata, roșiile, castraveții). Burgerul se adaugă la final, apoi cealaltă jumătate de chiflă. Consumați burgerul cu o garnitură ușoară! Poftă bună!