Home Stiri 6 modalități de a deveni mai optimiști

6 modalități de a deveni mai optimiști

autor Elena Yvette
213 vizualizari

În lumea în care trăim suntem bombardați în fiecare moment de evenimente care ne fac plăcere sau, dimpotrivă, ne indispun și ne determină să devenim din ce în ce mai încordați și mai pesimiști. Practicile spirituale ne pot ajuta să fim mai detașați și mai fericiți dacă le includem în obiceiurile noastre zilnice.

Cum sunt percepute reacțiile noastre în filosofia yoga?

Cu siguranță ne dorim o viață perfectă, plină de bucurie și liniște, lipsită de probleme și obstacole. Atunci când reușim să trăim astfel de momente, suntem copleșiți de energie pozitivă și atingem fericirea deplină. Însă, când se întâmplă ceva rău, ajungem să cădem într-o pasă proastă și să suferim. De cele mai multe ori ne dorim să evităm durerea și găsim acțiuni care să ne ofere plăcere pe termen scurt pentru a evita starea negativă, însă atunci când iese la suprafață, ajunge să ne afecteze și mai mult.
Yoga a separat cele două trăiri și le-a denumit ˝raga˝ și ˝dvesa˝. Dace vorbim de ˝raga˝, ne referim la dorința pe care o simțim pentru a experimenta doar lucruri plăcute, un fel de ˝dependență˝ sau atașament față de plăcere și emoții pozitive, ne dorim să trăim doar astfel de experiențe tot timpul. În schimb, ˝dvesa˝ este exact opusul, tendința noastră de a refuza, de a fugi de lucrurile negative și de a găsi substitute pentru a uita de suferință.
Sutrele Yoga Patanjali definesc ˝raga˝ și ˝dvesa˝ ca fiind blocaje spirituale, parte din cele cinci klesha și ajung să ducă la stări de ignoranță spirituală (avidya).
Experimentăm zilnic treceri bruște de la o stare la alta și acest lucru dezechilibrează câmpul energetic și ajunge să ne epuizeze fizic și psihic. Cu cât sunt mai dese și mai intense, ajung să provoace mai multă suferință și ne împiedică să trăim în pace și armonie.
Cel mai important pas pe care îl putem face pentru noi înșine este să conștientizăm momentele din zi când privim cu optimism ceea ce ni se întâmplă și apoi factorul ce declanșează trecerea bruscă spre starea de pesimism și deznădejde. Singuri putem controla acest mecanism și putem să alegem să nu mai oscilăm de la o extremă la cealaltă. Se recomandă să fim mai detașați de lumea exterioară, pentru a intra în conexiune cu adevărata noastră personalitate.

Cele mai importante 6 practici pentru a fi mai optimiști

1. Conștientizați-vă propriile reacții și, mai ales, factorii care declanșează o reacție negativă către anumite evenimente.
2. Învățați să trăiți în prezent, fără a planifica viitorul până la ultimul detaliu și fără a avea așteptări.
3. Fiți empatici în situațiile tensionate și nu răspundeți negativ când lucrurile nu ies cum vă doriți.
4. Iubiți-vă propria persoană și nu căutați dovezi de apreciere și atenție în exterior.
5. Fiți echilibrați în situațiile conflictuale și încurajați pacea.
6. Încercați să fiți detașați de mediul exterior…
Pentru a atinge starea de libertate spirituală este necesar să renunțăm la lupta permanentă cu situațiile în care ne pune viața și să ne relaxăm mintea. Doar așa vom reuși să ne simțim mai încrezători în propriile forțe și nu ne va mai fi frică de eșec!

Citește și:

YVE.ro foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Accept Cookies