Home Stiri Cum trebuie să stai pe scaun fără să ai dureri

Cum trebuie să stai pe scaun fără să ai dureri

autor Elena Yvette
462 vizualizari
loading...

Potrivit medicilor, oboseala excesivă, durerile de la nivelul mușchilor, dar și durerile articulațiilor provin în proporție de 75% din cauza unei poziții necorespunzătoare la computer și 25% din cauza nerespectării unui echilibru între muncă și odihnă.

În continuare, vă vom prezenta cele mai uzuale poziții greșite care sunt adoptate la birou, dar și cum pot fi corectate acestea.

Cum-trebuie-sa-stai-pe-scaun-fara-sa-ai-dureri

  1. Durerea de picioare

Încercați să nu stați niciodată picior peste picior. Această poziție îngreunează circulația sângelui și provoacă un disconfort resimțit prin amorțeală excesivă. În primul rând, ar trebui să ajustați scaunul. Picioarele nu trebuie să atârne, iar marginea scaunului nu trebuie să vă apese sub genunchi. Puneți picioarele pe podea, astfel încât acestea să fie îndoite, iar la nivelul genunchilor să se formeze un unghi de 90 de grade.

Durerea-de-spate

  1. Durerea de spate

Atunci când stați pe un scaun prea mare, cel mai bine ar fi să puneți o pernă în spate, pentru a sta drept. În caz contrar, veți aluneca, iar acest lucru poate duce la apariția durerilor de spate.

Scaunul ar trebui să aibă pe spătar o curbă naturală, astfel încât spatele să nu aibă forma unui semn de întrebare.

Atunci când vă simțiți incomod, să nu vă schimbați brusc poziția. Lăsați-vă mușchii să se obișnuiască cu postura corectă. Unii dintre ei se vor relaxa, iar poziția va deveni confortabilă, chiar dacă acest lucru nu se va întâmpla imediat.

Obosirea-mâinilor

3. Obosirea mâinilor

Atunci când lucrați la computer, mâinile se află într-o tensiune constantă. O astfel de poziție necorespunzătoare îți poate aduce dureri majore, dar și senzații de amorțeală excesivă. Poziția umerilor și a antebrațelor va fi corectă atunci când tastatura și mouse-ul sunt la nivelul cotului. Încheietura trebuie să fie dreaptă și nu întoarsă lateral. Mâinile trebuie îndoite la coate într-un unghi de 90 de grade și să stea libere, pe masă.

Durere-de-gât

  1. Durere de gât

Pentru a evita durerile de gât sau de cap, este extrem de important să aveți o poziție corectă atunci când stați la birou. Trebuie să aveți o distanță corespunzătoare de monitor pentru a nu trebui să tot mișcați capul. Dacă este necesar, puteți chiar să folosiți un suport sub monitor, astfel încât acesta să fie exact la nivelul ochilor. Ecranul trebuie să fie chiar în față și nu în lateral…

Ochi-obosiți

  1. Ochi obosiți

Atunci când stați prea mult cu ochii în monitor, inevitabil veți avea dureri de cap și o privire încețoșată. Poziția optimă a monitorului este la o distanță de 50 de centimetri de față. Monitorul nu trebuie să se afle niciodată lângă o fereastră și nici reglat la o luminozitate maximă. Este indicat să purtați ochelari speciali de fiecare dată când stați la computer.

Citește și:

YVE.ro foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Accept Cookies