HomeStiri Mondene Gandirea pozitiva VS Gandirea negativa

Gandirea pozitiva VS Gandirea negativa

autor Elena Yvette
Data publicării: Data actualizării: 2,2K views
Gandirea-pozitiva-Gandirea-negativa in Stiri Mondene

Gândirea pozitivă te va ajuta să duci o viață liniștita și plină de bucurii. Tot ce trebuie să faci este sa te „lupți” cu gândirea negativă și să o alungi din viața ta.

Omul este o ființă care se ghidează, de cele mai multe ori, după sentimente și emoții. De-a lungul vieții, oamenii experimentează tot felul de trăiri, de la fericire până la ură, mânie, extaz, supărare și așa mai departe, ajungând să se confrunte chiar cu depresie sau anxietate.

Gandirea pozitiva vs. Gandirea negativa

Gândirea pozitivă si Gândirea negativă creează reacții distincte în corpul nostru. În funcție de emoțiile pe care le resimte, organismul nostru eliberează o serie de substanțe chimice. De exemplu, atunci când ești fericit, organismul tău eliberează serotonină, dopamină sau oxitocină, iar când ești stresat, acesta eliberează cortizol.

Ce se întâmplă când gândim mereu pozitiv și suntem fericiți? Dar atunci când gândim mereu negativ și suntem stresați? Dar atunci când nu ne afectează nimic, când nu ne este trezită nicio emoție, iar prin noi nu trece niciun fel de energie?

Creierul nostru este un mecanism foarte puternic și inteligent, ce are capacitatea de a distinge diferența dintre bine și rău, dintre pozitiv și negativ. Totuși, lucrurile sunt numai pozitive sau numai negative? Nu au ele de obicei aspecte de ambele feluri? Este de dorit să gândim pozitiv, dar în unele situații optimismul exagerat se întoarce împotriva noastră.

Cum devine gândirea pozitivă o capcană

În cultura noastră, mulți oameni se simt chiar vinovați dacă nu gândesc pozitiv. Chiar și celor care apelează la psihoterapie le este jenă de gândurile și emoțiile lor negative.

Cu toate astea, studiile recente arată că furia și tristețea sunt o parte importantă a vieții noastre și că ar trebui să le acceptăm și să învățăm să trăim cu ele, nu să le băgăm sub preș. Cei de la New York University au descoperit că, dintre oamenii care făceau psihoterapie, cei care simțeau, în același timp, emoții mixte (gen bucurie și amărăciune) înregistrau mai multe progrese în următoarele două săptămâni de terapie.

Alte studii realizate pe niște oameni bulimici au relevat faptul că cei care încercau să își suprime emoțiile (gen supărare sau agitație) erau mai predispuși să mănânce excesiv, comparativ cu cei care recunoșteau că trăiesc aceste stări.

Potrivit psihologilor de la Universitatea Waterloo, remarci vesele menite să readucă starea pozitivă, precum „Viaţa mea este plină de bucurie” sau „Sunt minunat” au efectul opus, în realitate. Asemenea declaraţii fac persoanele cu încredere în sine scăzută să se simtă şi mai rău, pentru faptul că şi repetarea a cât sunt de minunaţi poate provoca o stare de contradicţie prin care să-şi dea seama că nu sunt.

Sfatul este ca, în loc să suprimăm aceste gânduri și emoții negative, să le acceptăm. Viața înseamnă și trăirea conflictelor și a eșecurilor, evitarea completă a emoțiilor negative fiind imposibilă.

Reunță la percepții

Dacă te gândești mai bine, vei conștientiza că nu există doar gândire pozitivă sau gândire negativă, ci mai degrabă o combinație a lor. Astfel, trebuie să tragi o concluzie în funcție de situația în care ne aflăm și felul în care ne simțim atunci când se petrece o anumită acțiune. Important este să nu tragem concluzii pripite, să nu ne lăsăm mintea pe “pilot automat” și să ne permitem nouă să trăim mai multe tipuri de reacții. Este foarte important să renunțam la a-i mai judeca pe alții și să înțelegem cum izvorăsc anumite sentimente, deoarece acestea ne pot afecta sănătatea…

“Dacă vrem să fim sănătoși, trebuie să ne dorim cu toată tăria asta și să aflăm care este cauza bolii. Abia apoi ne putem vindeca! ” ~ Hippocrates

Abonează-te pe:Yve.ro news
Loading RSS Feed