Inovația a doi tineri români: produc și comercializează ceasuri de mână făcute din lemn! – Vezi imaginile!

Share

Inițiată în iarna anului 2012, povestea Noah a luat naștere datorită ideii care le-a venit unor tineri, Iosif Harasemiuc şi Ruben Perju, când aceștia și-au dat seama, în urma realizării unei cercetări de piață, că oamenii caută accesorii care să nu fie așa comune, aceștia gândindu-se la ceasuri realizate din lemn.

Inovația a doi tineri români

Iată ce a declarat tânărul Ruben Perju: „Momentul în care am decis să fim parteneri a fost primul pas din această călătorie frumoasă, dar totodată plină de peripeții. Am avut visul de a dezvolta un brand de ceasuri de mână care să creeze produse excepționale atât din punct de vedere funcţional, cât şi estetic. Doream un brand al cărui nume să aibă rezonanţă şi impact din punct de vedere vizual”.

Pentru unii poate era destul de evident, numele Noah fiind asociat personajului biblic Noe (Noah). Tinerii spun că „Noe a avut nebunia de a construi ceva unic, nemaiîntalnit. La fel ca el, și noi avem un concept diferit care stă la baza fiecărui model de ceas”. Așadar, tinerii asociază numele brandului lor cu arca făcută de Noe („realizată din lemn, inginerie avansată, inspiraţie divină, rezistenţă şi durabilitate, inovaţie”).

Însă, de ce au ales tinerii ca material de producție, pentru ceasuri de mână, tocmai lemnul?

Ruben, fondatorul Noah Watch, spune că „Era metalelor începe să apună, iar lemnul este unul dintre materialele care par să capete o valoare tot mai mare în ochii societăţii. Chiar dacă aurul are o valoare net superioară din punct de vedere valoric, tot mai mulţi oameni renunţă la bijuteriile şi accesoriile din metale reci şi le aleg pe cele din lemn, mult mai apropiate de natură”.

În zilele actuale, Noah deține pe piață o singură gamă de ceasuri, care poartă denumirea de „Feather Light” și a căror greutate nu reușește să depășească 50 de grame. Prețul acestui ceas este situat între 989 şi 1.600 de lei, depinzând de materialele pe care le alege clientul pentru realizarea ceasului. Mare parte din produsele lui Noah se vând pe piața românească (în proporție de 85%), restul fiind comercializate pe piețe internaționale. În perioada vară-iarnă a anului 2015, Noah a vândut 305 ceasuri, iar pe zi vinde 2,5 unități, cifra de afaceri a companiei fiind de 52.000 de euro în cursul anului trecut.

Pentru realizarea unui ceas Noah, este nevoie de 15 zile lucrătoare pentru execuție și livrare, iar acesta poate fi făcut după cerințele clientului, el putând alege mărimea, esența carcasei exterioare a ceasului, cea a cadranului, modelul curelei și textul sau imaginea ce sunt gravate pe dosul ceasului dar și pe cutia în care este ambalat.

Ceasurile sunt realizate la sediul companiei, care se află în Cluj-Napoca, nefiind produse în serie sau pe stocuri. Ruben afirmă că „Lemnul pe care-l folosim este colectat din toate colţurile lumii: Brazilia, America de Sud, Africa, Madagascar etc. Toate esenţele sunt exotice şi au o duritate care depăşeşte 2.000 de unităţi pe scara Janka – n.r. scară de duritate”. Ulterior, lemnul suferă un proces de stabilizare și uscare, acest lucru oferindu-i o duritate mai mare, cu aproximativ 40% mai mult. Antreprenorul spune că „Am testat ceasurile Noah timp de patru ani şi nu prezintă semne de uzură sau de deteriorare majore”. Investiția financiară care s-a făcut în companie se înalță la suma de 40.000 de euro, iar pentru anul acesta cei doi plănuiesc să investească o sumă mai mare de bani în utilaje și tehnologii care sunt de ultimă generație.

Dacă la început de drum erau doar cei doi, Iosif Harasemiuc şi Ruben Perju, în 2016 li s-au alăturat și Cătălin Chiş şi Erik Barna, care sunt responsabili de partea strategică și de dezvoltare a afacerii.

Pentru anul acesta, antreprenorii de la Noah vor să crească și să își internaționalizeze marca, propunându-și un target care presupune o cifră de afaceri de 500.000 de euro…

Începutul însă nu a fost unul ușor, Ruben afirmând faptul că „Din momentul în care am avut pentru prima dată ideea unor ceasuri din lemn şi până în momentul lansării brandului au fost aproape doi ani şi jumătate de muncă asiduă fără să culegem roade”. Acesta mai adaugă și faptul că „În acest timp am studiat foarte multe modele de ceasuri, am făcut sute de teste, am stricat zeci de ceasuri, am căutat cele mai subțiri mecanisme care totodată să fie de top, am discutat cu mai mulți ceasornicari, am studiat cele mai dure esențe lemnoase din lume, am proiectat și reproiectat fiecare element al ceasului până am reușit să le asamblăm și să fim mulțumiți de rezultatul final”.


Share
Abonează-te pe:Yve.ro news