Home / DIETE & FITNESS / CUM SA SLABESTI RAPID / Detoxifierea simpla si sigura

Detoxifierea simpla si sigura

Cand corpurile noastre devin „toxice” inseamna ca mijloacele noastre naturale de a lupta impotriva deseurilor metabolice sunt total depasite. Cu aceasta incarcatura toxica, toate sistemele din corp pot fi afectate. Din cap pana in picioare… toxicitatea ne face rau.

Detoxifierea simpla si sigura

Cum iti dai seama ca esti „toxic” si ai nevoie de detoxifiere:

In general, sunt o multitudine de probleme care te ajuta sa-ti dai seama daca esti sau nu „toxic” si ce trebuie facut pentru a te purifica. Iata cateva exemple:
–    Constipatie;
–    Dureri de cap persistente, dureri si oboseala musculara;
–    Consumul excesiv de ton, de peste sabie sau de carne de rechin;
–    Plombe dentare de mercur;
–    Alergii la anumite alimente;
–    Scadere in greutate;
–    Dezechilibre hormonale sau folosirea anticonceptionalelor ori a cremelor precum progesteronul;
–    Folosirea ibuprofenului;
–    Anormalitati ale pielii precum acneea sau anumite eczeme.

Cat trebuie sa dureze detoxifierea simpla:

Detoxifierile tipice care indeparteaza deseurile si le filtreaza sunt blande si deci pot fi tinute perioade mai lungi de timp. O detoxifiere sigura este aceea care nu presupune infometare, pastile sau bauturi scumpe.

Organismul tau face ce vrea in mod natural. Asta cu putin ajutor prin sfaturi despre mancatul sanatos, cu suplimente si cu schimbarea stilului de viata. O detoxifiere ar trebuie sa dureze intre sapte zile si sase saptamani, poate chiar mai mult, in functie de nevoile specifice fiecarui om.

Cum sa te pregatesti pentru o detoxifiere:

Trebuie sa te pregatesti si sa iti stabilesti anumite teluri cand te hotarasti sa faci o detoxifiere. Si trebuie sa fii pregatit pentru anumite situatii neasteptate ce ar putea aparea. Cum putem sa ne pregatim pentru o detoxifiere?
Trebuie sa te masori inainte de  incepe pentru a-ti putea monitoriza progresul. De exemplu, daca telul tau este scaderea in greutate, trebuie sa-ti masori talia, soldurile si trebuie sa te cantaresti. Daca problema ta sunt migrenele, incearca sa determini durata, intensitatea si frecventa cu care apar. Tine un jurnal.
–    Fa liste. Organizeaza-ti camara, arunca gunoiul, ordoneaza recipientele, creeaza meniuri saptamanale, fa liste de cumparaturi care sa includa alimente sanatoase.
–    Scrie in jurnal de-a lungul detoxifierii pentru a-ti purifica interiorul si pentru a scapa de stresul mental si emotional.
–    Ia si suplimente, dar doar cele prescrise de medic.
–    Fa exerciti fizice care sa ajute la indeplinirea scopurilor detoxifierii.
–    Detoxifierea necesita relaxare. Asa ca acorda-ti timp pentru tine.
De multe ori, pot aparea si efecte adverse in faza initiala a detoxifierii. Iata doua dintre ele:
–    Constipatia: ajuta intestinele. Bea multa apa filtrata. Incearca sa bei apa calduta cu lamaie dimineata cand te trezesti. Sau poti incerca sare de baie sau 300 mg de citrat de magneziu.
–    Alergii sau sensibilitate la anumite mancaruri: acestea pot fi evidente sau nu. Dar, pe masura ce corpul tau scapa de deseurile toxice, iti vei da sema mai usor daca ai anumite reactii la gluten, lactate, soia etc.

Simptome comune ale renuntarii la un stil de viata toxic

Urmatoarele simptome apar des la inceputul programului de detoxifiere si de obicei dispar in cateva zile. Nu te ingrijora. Aceste simptome sunt semne ca organismul tau incepe sa se curete de toxine.
–    Respiratie urat mirositoare;
–    Constipatie;
–    Sentiment de raceala sau gripa;
–    Oboseala;
–    Dureri de cap;
–    Foame;
–    Iritabilitate;
–    Greata;
–    Mancarimi ale pielii;
–    Un miros corporal urat;
–    Dificultati in a dormi.

Aceste simptome apar din diverse motive. In primul rand, eliminarea alergiilor la mancare si o dieta sanatoasa pot da anumite reactii adverse asemanatoare cu cele simtite la renuntarea la cafeina, alcool, nicotina, cocaina si heroina. Suntem, de obicei, mai dependenti de mancarurile la care suntem alergici. Cand scapam de acesti alergeni, putem avea cateva zile simptome ca de gripa. Toxinele din tractul digestiv ne pot face rau daca nu le eliminam repede. Urmeaza recomandarile daca vrei sa scapi de aceste simptome.

Cei care consuma cafeina, alcool si zahar si cei care au anumite alergii la mancare se descurca cel mai greu la inceput. Simptomele dispar dupa trei sau patru zile. Este bine sa reduci consumul de cafeina, alcool, zahar, faina alba si anumite medicamente cu o saptamana sau doua inainte de detoxifiere.
–    Ai grija sa bei intre sase si opt pahare de apa filtrata in fiecare zi.
–    Pentru a scapa de durerile de cap, ai grija ca intestinele sa-ti fie curate.
–    Oboseala este normala in timpul detoxifierii, asa ca trebuie sa ai destul timp la dispozitie sa te relaxezi si sa te odihnesti. Pentru un plus de energie, fa exercitii 30 minute in fiecare zi. Se recomanda sa te plimbi prin aer curat.
–    Ia 1000 mg de vitamina C la micul dejun si la cina si 300 mg de magneziu in timpul cinei.
–    Nu manca doar atunci cand nu mai poti de foame. Consuma alimente si gustari bogate in proteine pentru a-ti echilibra insulina la fiecare trei sau patru ore. Surse bune de proteine sunt: pestele fiert sau inabusit, carnea de pasare si legumele precum fasolea negra.
–    Caldura este buna pentru detoxifierea organismului. Incearca sa faci sauna sau sa faci o baie calda cu saruri timp de 20 minute, de cateva ori pe saptamana.
Desi sunt sigure, aceste detoxifieri pot stresa corpul si mintea. Asa ca nu uita sa te relaxezi. Incearca sa meditezi, sa respiri adanc sau sa ai activitati care te calmeaza.

Elimina din dieta ta zaharurile rafinate, faina, cafeina, alcoolul, lactatele, gutenul si alte substante care dau dependenta. Daca nu le elimini, corpul tau va fi tot timpul intr-un cerc vicios.
Tine un jurnal pentru a verifica simptomele. Te vei simti mai bine in trei, pana la sapte zile. Daca nu te simti mai bine, ar trebui sa vorbesti cu medicul tau.

O detoxifiere este o calatorie minunata, care te ajuta sa inveti sa-ti asculti corpul si nevoile lui…

Save