Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / 5 greseli in materie de diete

5 greseli in materie de diete

Alimente fara grasimi, diete cu alimente inghetate, cantare de alimente – arunca-le pe toate. Expertul Joel Fuhrman crede ca poti slabi daca reusesti sa-ti dai seama exact cand ti-e foame. Care e primul pas?  Uita tot ce crezi ca stii despre diete. Vezi ce greseli comiti in materie de diete, vezi care sunt semnele foamei adevarate si invata ce trebuie sa mananci ca sa scapi de kg care te deranjeaza.

5 greseli in materie de diete

Daca te-ai saturat de diete care au esuat, citeste randurile urmatoare.
Expertul in slabit sustine ca daca vrei cu adevarat sa scapi de kg in plus trebuie sa uiti tot ce stiai despre diete si sa schimbi complet felul in care mananci. Pot aceste greseli sa saboteze scaderea ta in greutate si te pot face sa pui la loc kg pe care le-ai dat jos? Iata  cateva greseli comune pe care le comitem cand tinem diete si ce poti face pentru a le repara.

Greseala 1: inceperea unei diete
In fiecare zi de luni, nenumarate femei incep sa tina o dieta. Care e problema? Primul pas ce trebuie facut in aceste diete este reducerea caloriilor si a cantitatii de mancare pe care o consumi. Rezultatul acestor diete poate fi dezastruos. Chiar daca pierzi in greutate temporar, corpul tau tot va pofti mancarea care ii lipseste. Multe femei ajung sa fie mai grase decat inainte de dieta. Cresterea in greutate dupa ce ai slabit poate face rau inimii in viitor.

Cheia unei diete eficiente este asimilarea multor nutrienti – nu mananci mai putina mancare, ci mananci mancarea potrivita. Daca mananci alimente bogate in nutrienti, iti poti modela corpul fara sa reduci numarul de calorii sau portiile pe care le consumi. Mananci cat de mult vrei, dar pentru ca organismul primeste nutrientii adecvati, nu vei simti nevoia sa exagerezi.

Greseala 2: dependenta de mancare
Cele mai populare diete sunt facute ca se te prinda in capcana: se adreseaza celor dependenti de mancare. Aceste diete te obliga sa te abtii de la anumite alimente. De aceea, de multe ori apar deficiente de nutrienti esentiali. Cu timpul, corpul tau va cere si va pofti anumite alimente. Cei mai multi oameni incep sa-si doreasca mai mult zahar si mai multa sare, si astfel castiga imediat kg de care au scapat.

Iata argumentele Dr-ului Fuhrman impotriva unora din cele mai populare diete:
–    Dieta fara gluten: persoanele cu sensibilitate la gluten si cei cu boala Celiac ar trebuie sa evite glutenul. Dar Dr. Fuhrman crede ca succesul acestei diete este supraapreciat. Multi oameni ce urmeaza aceste diete fara gluten ajung sa consume alimente cu un indice glicemic ridicat, precum faina de porumb sau de orez. Aceste alimente pompeaza zahar si insulina in sange si te fac sa te ingrasi.
–    Dieta cu multe proteine: anumite studii au relationat dietele bogate in proteine cu riscul aparitiei diabetului si a cresterii in greutate. In plus, un nivel ridicat de proteine duce la cresterea hormonului ce produce insulina si la posibilitatea aparitiei cancerului de san si colon. Prea multa proteina poate afecta si rinichii.
–    Dieta cu putini carbohidrati. O dieta cu putini carbohidrati te face sa mananci prea mult, pentru ca nu te simti niciodata satul. Renuntarea la carbohidrati poate dauna sanatatii. Pot aparea acizi in tesuturi si pot interveni modificari electrolitice in corp, toate acestea afectand inima.
–    Dieta fara grasimi: grasimile sunt esentiale pentru absorbtia nutrientilor. Daca eviti total grasimile, te poti ingrasa.
–    Dieta cu putine calorii: Dr. Fuhrman considera ca aceasta dieta garanteaza esecul. Daca renunti la calorii, pot aparea deficiente de nutrienti.

Greseala 3: numararea caloriilor
Potrivit Dr. Fuhrman, daca numeri tot timpul caloriile, vei ajunge sa ai o dieta cu putini nutrienti si vei ajunge sa consumi alimente toxice care iti provoaca pofte intense. O modalitate buna pentru a evita mancatul in exces este sa alegi alimente bogate in nutrienti si sa mananci numai cand iti e cu adevarat foame.

Greseala 4: sa mananci sase mese mici pe zi
In timp ce nutritionistii sustin aceasta tactica, Dr. Fuhrman crede ca acest fel de a manca este dezastruos. El se bazeaza pe urmatorul rationament: corpul trece prin mai multe faze in timpul si dupa ce consumi alimente. Cand mananci, corpul intra intr-o faza digestiva. Apoi intra intr-o faza catabolica, moment in care corpul se detoxifica si se purifica. Daca ai sase mese pe zi, nu vei ajunge niciodatata la faza de purificare, pentru ca atunci cand te opresti din mancat, corpul tau experimenteaza simptome asemanatoare foamei. Vei ajunge sa mananci constant si astfel te vei ingrasa.

Greseala 5: foamea toxica
Dureri de cap, crampe la stomac, ameteli, iritabilitate – acestea nu sunt semne ca ti-e foame. Potrivit lui Dr. Fuhrman, acestea sunt raspunsuri ale corpului la alimentele rele pe care le consumi. Asta se intampla cand urmezi o dieta cu alimente artificiale si sarace in nutrienti. Daca ai aceste simptome si mananci, inseamna ca suferi de foame toxica.
Foamea toxica este periculoasa, pentru ca se creeaza un cerc vicios…

Dupa ce mananci, incep sa-ti apara simptomele de mai sus, ceea ce inseamna ca organismul incearca sa repare greseala pe care ai facut-o urmand o dieta inadecvata. Daca nu mananci alimente bogate in nutrienti si antioxidanti, celulele tale nu se pot detoxifia. Cand corpul tau intra in faza de vindecare, vei incepe sa mananci din nou. Mancand, creierul primeste o doza de dopamina, ceea ce duce la dependenta de mancare. Cand suferi de foame toxica, corpul tau consuma mai multe calorii decat are nevoie.

Loading..