Home / SANATATE / MEDICINA NATURISTA / Cele mai bune ceaiuri medicinale care scad colesterolul

Cele mai bune ceaiuri medicinale care scad colesterolul

Organismul nostru, pentru a funcţiona, are nevoie în mare parte de grăsimile din fluxul sângelui, care conţin colesterol. Dacă nivelul de colesterol „rău” creşte peste valoarea optimă, atunci există riscul apariţiei unor boli precum ateroscleroza, infarctul sau atacul vascular cerebral.

ceaiuri medicinale care scad colesterolul

Alimentele consumate, medicamentele, dar şi remediile naturiste cum sunt ceaiurile, pot controla nivelul de colesterol. Ceaiurile sunt bogate în polifenoli, substanţe care sunt considerate antioxidante, antibacteriene, anticancerigene şi antivirale.

Cele mai indicate ceaiuri care ajută la scăderea nivelului de colesterol „rău” (LDL) sunt:

  1. Ceaiul de anghinare ajută la scăderea LDL-ului şi reglează procesele chimice din interiorul organismului.
  2. Ceaiul de ghimbir, mai exact cel din rădăcina acestuia, poate reduce cantitatea nivelului de LDL din organism. Mai are rol în protejarea sistemului cardiovascular împotriva formării cheagurilor sanguine care determină atacuri cardiace.
  3. Ceaiul de păpădie scade LDL-ul şi îl creşte pe cel bun (HDL). E indicat consumul a trei căni pe zi.
  4. Ceaiul verde are acelaşi rol ca şi ceaiul de păpădie, scăzând nivelul de LDL şi crescându-l pe cel de HDL. Bea două-trei căni pe zi din acest ceai.
  5. Ceaiul din frunze de dafin scade nivelul de colesterol, dar şi pe cel al glicemiei. Dacă aveţi această problemă, este de preferat să consumaţi o cană din acest ceai după masă, timp de trei săptămâni.
  6. Ceaiul de patlagină este un adjuvant perfect pentru a reduce creşterea valorii optime a colesterolului.

Cum este exprimată hipercolesterolemia?

Nivelul de colesterol mărit nu prezintă simptome vizibile; acesta se desfăşoară lent, necesitând de obicei ani să se formeze.

Nu contează vârsta pe care o ai, putând afecta chiar şi copiii.

Controlul medical este important, vârsta nefiind un factor care te poate opri. De exemplu, au fost cazuri în care persoane cu vârsta între 30 şi 40 de ani, de obicei bărbaţi, fumători înrăiţi, cu valori destul de mici peste limita normală, dar care lucrau în condiţii de stres şi aveau sau nu istoric de boală cardiovasculară în familie, au făcut infarct, deşi aparent erau sănătoşi. Tocmai de aceea e indicat să vă consultaţi în fiecare an pentru a identifica problemele de sănătate avute. Aşa vă veţi ajuta medicul, dar mai ales, pe dvs.

Pentru a facilita identificarea nivelului de colesterol deţinut e nevoie să faceţi testele specifice, la recomandarea medicului, recoltându-vă probe de sânge. E indicat să nu consumaţi nimic după ora 20:00, cu o zi înainte de recoltarea probelor de sânge, să îi prezentaţi medicului cazurile persoanelor din familie care au suferit de boli cardiovasculare şi ceea ce consumaţi de obicei.

Ce este de făcut?

Pentru a evita instalarea colesterolului „rău” mărit faceţi mişcare zilnic (aproximativ 30 de minute de mers în pas alert); astfel, vă veţi stimula arderile din corp şi se vor îndepărta toxinele prin transpiraţie.

Trebuie să aveți o mare atenţie asupra aportului alimentar, se recomandă consumarea alimentelor proaspete, coapte, fierte ori pe grătar, iar grăsimile saturate trebuie reduse (unt, smântână, grăsimi animale, frişca etc).

Alimentele nepermise consumului dacă aveţi colesterolul mărit:

  • Cerealele: brioşele, cornurile, biscuiţii dulci, saleurile, sticks-urile.
  • Carnea: cea grasă, toate mezelurile.
  • Dulciuri: toate prăjiturile care conţin unt, smântână, ciocolata, halva.
  • Fructe şi legume: alunele, cartofii prăjiţi în grăsimi nepermise, caju, curmalele, fasolea, lintea, macul, mazărea uscată, nucile, prunele uscate, smochinele, stafidele.
  • Ouă şi lapte: gălbenuşul, iaurtul şi brânzeturile grase, smântâna, laptele integral; cel praf, nu se consumă mai mult de trei ouă pe săptămână.
  • Peşte: icrele şi tot peştele care este gătit în grăsimi interzise.

Este interzis consumul de băuturi cum sunt cele alcoolice, dar şi consumul de sare în exces şi a sosurilor pe bază de maioneză.

În cazul colesterolului mărit, printre alimentele recomandate, regăsim:

  • Cerealele: orezul, paste din făina integrală, pâinea integrală, de secară, neagră.
  • Carnea: se evită consumul pielițelor în cazul celei de pui; este de preferat cea de curcan, iepure, viţel, vânat.
  • Dulciuri: budincă de griş sau de orez, salată de fructe, şerbet, tartă cu fructe.
  • Fructe şi legume: orice tip de fructe sau legume proaspete, uscate sau conservate, dar fără zahăr, bineînţeles, cu excepţia celor interzise.
  • Ouă şi lactate: brânză de vaci dietetică, lapte degresat, albuş.
  • Peşte: orice tip de peşte doriţi, proaspăt sau conservat.
  • În cazul grăsimilor, se pot folosi cele vegetale, cum sunt uleiurile…

Pentru o bună funcţionare a metabolismului dvs. respectaţi îndrumurile oferite de medicul dvs.

Loading..