Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Dieta ce da imunitate corpului, a Dr. Joel Fuhrman

Dieta ce da imunitate corpului, a Dr. Joel Fuhrman

Dr. Joel Fuhrman, autorul „Dietei pentru imunitate” ne arata o formula stiintifica de nutritie care iti intareste imunitatea, te ajuta sa slabesti si iti da energia necesara ca sa nu te mai imbolnavesti niciodata.

Dieta ce da imunitate corpului a Dr. Joel Fuhrman

Dr. Joel Fuhrman, un cunoscut medic si cercetator in nutritie, a aratat feluri in care te poti proteja de orice fel de boli – de la raceli comune, la cancer – doar modificand ceea ce mananci. Cartea lui, „Dieta pentru imunitate”, este bazata pe parerea lui: mancarea e medicament. Cartea respectiva se bazeaza pe promovarea alimentelor cu cei mai multi nutrienti pe calorie.

Potivit dr. Fuhrman, sistemul imunitar al oamenilor functioneaza doar in proportie de 50 %. Studiile stiintifice au aratat ca alimentele bogate in nutrienti si pline de antioxidanti au puterea de a dubla functiile sistemului imunitar. Astfel, bolile sunt tinute la distanta.

Pe masura ce inaintam in varsta, toxinele (atat din mancare, cat si din mediul inconjurator) se aduna in corp. Astfel, cand ajungem la 40 de ani, stresul zilnic, hormonii si toxinele adunate de-a lungul anilor ne pot slabi si ne pot imbolnavi mai usor si mai des.

Dr. Fuhrman crede ca dieta lui poate intari sistemul imunitar si il poate face sa functioneze 100%. Consumand alimente cu multi nutrienti, vei distruge toxinele care produc bolile si vei activa autocuratarea organismului. Vei avea din nou energie, vei slabi si nu te vei mai imbolnavi asa usor. Dr. Fuhrman crede ca, intarind sistemul imunitar, barbatii pot ajunge sa traiasca pana la 95 ani, iar femeile pana la 100.

Dr. Fuhrman a studiat obiceiurile in ceea ce priveste mancarea celor care traiesc mult si a aflat ca toti acesti oameni au un singur lucru in comun: consuma alimente foarte bogate in nutrienti.

Iata cele 4 reguli ale lu Dr. Fuhrman:

1.    Consuma alimente bogate in fitonutrienti.
Aceste alimente contin cele mai multe vitamine, minerale si fitochimicale (compusi organici, precum antioxidantii care contin beta carotenul, vitamina c, acidul folic, vitamina E) si cele mai putine calorii. Alimentele bgate in fitonutrienti includ fructe si legume colorate, precum legume cu frunze, rosii, ardei, fructe de padure. Legumele inchise la culoare cu frunze contin limfocite care ajuta digestia. Fructele de padure contin antociani si bioflavonoide care protejeaza inima si apara corpul de cancer.

2.    Consuma alimente care se digera incet
Evita alimentele ce contin ingrediente care se digera repede, precum grasimile saturate, zaharul sau faina alba. Aceste ingrediente cresc glicemia, pompeaza insulina in corp. Astfel grasimea se pastreaza in corp, sistemul imunitar se slabeste si creste riscul aparitiei cancerului. Consumand alimente care se digera incet, corpul tau poate aborbi nutrientii si ii poate folosi pentru a lupta impotiva bolilor. Astfel de alimente sunt nucile, semintele si boabele (fasole, mazare, linte, naut). Sterolii si stanolii din nuci si seminte ajuta la eliminarea grasimii rele din corp si au un rol important in buna functionare a creierului.

3.    Foloseste carnea precum condiment
O dieta buna pentru organism se bazeaza pe consumarea alimentelor ce contin plante. Daca introduci in dieta ta prea multe alimente ce contin carne, va creste nivelul hormonului IGF-1. Acesta actioneaza ca insulina, adica depoziteaza grasimea rea. Dieta ta trebuie sa contina numai 10 % carne. Foloseste carnea doar pe post de condiment sau ca sa dea aroma mancarii.

4. Mesteca de inca 10 ori fiecare bucata de mancare.
Mestecatul mancarii ajuta la eliberarea in corp a nutrientilor si a enzimelor care protejeaza celulele. O persoana mesteca fiecare bucata de 15 ori, conform cercetatorilor. Mai adauga 10 mestecaturi. Studiile au aratat ca oamenii care mesteca mai mult consuma cu 10% mai putina mancare.

Dieta pentru imunitate
Dr. Fuhrman crede ca, daca tii aceasta dieta, iti vei intari de 10 ori sistemul imunitar in 2 luni.

Incepe cu un mic dejun fierbinte: terci de ovaz.
Ovazul se digera incet si imbunatateste sanatatea tractului digestiv. Adauga seminte de floarea-soarelui si fructe precum afine (sunt bogate in fitonutrienti) pentru a imbunatati sistemul imunitar. Consuma acest terci caldut pentru o senzatie de bine in corp. Te vei simti satul mai mult timp decat daca ai manca cereale pline de carbohidrati care iti intra prea repede in sange.

Pranzul ar trebui sa fie intotdeauna format dintr-o salata: salata Caesar.
Masa ta principala ar trebui sa fie o salata. Incepe cu o salata din legume inchise la culoare, cu frunze (cu cat sunt mai inchise la culoare cu atat mai bine). Incearca o salata bogata in phytonutrienti precum cea de varza kale sau de spanac. Ca dressing incearca un sos bazat de nuci care faciliteaza absorbtia de fitochimicale ce lupta impotriva cancerului si intaresc sistemul imunitar.

La cina, incearca o tocana.
O tocana de legume, cu boabe si cu verdeturi bogate in fitonutrienti este o cina satioasa si usor de preparat. Poti face mai multa ca sa ai pentru mai multe zile. Tocana de chili si fructe goji a dr. Fuhrman este plina de fasole rosie, neagra, pinto, fructe goji bogate in antioxidanti, condimente iuti si ierburi aromate. Nu e nevoie sa adaugi zahar sau sare.

Prajitura cu ciocolata a lui dr. Fuhrman care nu iti dauneaza:
Dr. Fuhrman recomanda o prajitura delicioasa preparata din fructe si legume. Consuma acest tip de prajitura de cateva ori pe saptamana…

Save

Loading..