Home / SANATATE / Cardiologie / Hipercolesterolemia – dieta pentru inima

Hipercolesterolemia – dieta pentru inima

Dieta pentru inima are rolul de a preveni afectiunile cardiace precum ateroscleroza. Chiar daca ingustarea arterelor inimii s-a produs, dieta sanatoasa are puterea de a salva pacientul, incetinind stenozarea arterelor inimii.

Hipercolesterolemia - dieta pentru inima

Dieta pentru inima este recomandata in mod special si de urgenta pacientilor care au fost victimile infarctului miocardic sau pacientilor care au optat pentru o interventie spre a restabili fluxul sangvin in arterele coronare, interventii ca angiplastia sau bypass-ul, dar este extrem de importanta si pentru persoanele care prezinta un risc ridicat pentru bolile cardiovasculare.

Ce presupune dieta pentru inima?

O alimentatie sanatoasa pentru inima presupune reducerea sau chiar eliminarea factorilor de risc ai pacientului spre bolile cardiovasculare. Aceasta dieta sanatoasa pentru inima trebuie sa poata reduce colesterolul, tensiunea arteriala, nivelul glucozei din sange, respectiv greutatea corporala.

Alimentatia sanatoasa pentru inima se va baza pe produsele care sunt recomandate pentru o inima sanatoasa si nu pe produsele nepermise.

Alimentele recomandate pentru a reduce colesterolul si, in mod special, spre a reduce riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare, sunt urmatoarele:

  • Se recomanda consumul in cantitati semnificative de legume si fructe, respectiv de cereale integrale.
  • Consumul redus de unturi, sosuri pentru salate si, mai ales, de dulciuri.
  • inlocuirea grasimilor saturate cu cele mononesaturate precum uleiul de masline si alunele.
  • Consumul de proteine care nu mai trebuie extrase din carne si lactate, ci din legume si peste.
  • Consumul de colesterol trebuie limitat prin cosumul de paste, paine din faina integrala si orez brun, si prin evitarea la sucurile acidulate si la dulciuri.
  • Un aspect foarte important in atingerea succesului unei diete sanatoase pentru inima il reprezinta respectarea programului meselor.

Ce alte strategii nutritionale functioneaza?

  • Renuntarea la sare, pentru a putea controla tensiunea arteriala.
  • Efectuarea de exercitii fizice in mod regulat spre a intari muschiul inimii, spre a avea beneficii asupra fluxului sangvin, spre a reduce hipertensiunea arteriala si a ajuta controlarea glucozie sangvine, dar si spre a mentine greutatea corporala la nivelul cuvenit.
  • Consumul de apa este un alt aspect extreme de important pentru o dieta sanatoasa pentru inima, fiind recomandat consumul zilnic de doi litri de apa pe zi.

Ce trebuie sa stiu despre gustari?

In cazul unei alimentatii sanatoase pentru inima, persoana in cauza trebuie sa stie ce cantitate din fiecare produs alimentar poate din consumata. Trebuie calculate si cantitatile de grasimi care sunt adaugate in timpul prepararii alimentelor: ulei sau unt.