Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Trucuri pentru controlul apetitului

Trucuri pentru controlul apetitului

Controlul apetitului nu trebuie sa functioneze doar cu ceaiuri de slabit sau pastile. Dar cum am putea face să nu cedăm ispitelor alimentare de tot felul, când lumea este plină de bunătăţi? Descoperiţi cauzele care duc la excesele de hrană şi însuşiţi-vă metodele cele mai simple de evitare a pericolului.

Trucuri pentru controlarea apetitului

Creierul nostru a fost astfel construit încât să poftească la mai mult decât are organismul nevoie. Cine îi putea garanta omului primitiv că următoarea masă nu va fi decât peste trei zile? Specia umană a evoluat din epocile în care mâncarea era greu de procurat. Aşa se face că suntem predispuşi în mod natural să ne alimentăm mai mult decât ne trebuie şi să conservăm surplusul de calorii sub forma grăsimilor. Dar, ca o ironie a sortii, societatea de astăzi ştie perfect să speculeze slăbiciunea umană: varietatea şi abundenta produselor de pe rafturile magazinelor nu ar putea lăsa indiferent nici măcar un ascet! Suntem mereu ispitiți să cumpărăm alimente având cele mai apetisante forme, culori şi arome.

În aceste condiții, mai este de mirare că din ce în ce mai mulți oameni devin supraponderali?

Poate că, în viitor, se va putea influența genetic pofta de mâncare, iar atunci problema obezității va fi rezolvată. Dar până atunci nu ne rămâne decât să conştientizăm acest cerc vicios al abundenței şi al apetitului exagerat şi să încercăm să ieşim din el. Dacă reuşiti să identificați din timp factorii care vă declanşează pofta de mâncare, veti putea aplica soluții simple şi naturale pentru a gestiona momentele „critice”. Iată cele mai frecvente situații în care, cu siguranță, veti reuşi să vă țineți sub control apetitul:

Lipsa voinţei in controlul apetitului

Să fim serioşi, o persoană pofticioasa este aproape imposibil să se disciplineze astfel încât să nu mai cedeze tentațiilor. Foamea este atât de adânc înrădăcinată în ființa umană, încât cei mai mulți dintre noi nu reuşesc să o controleze prin simpla voință. Dar cum putem face să nu cădem pradă ispitei?

Soluţii:

• Ascundeți alimentele tentante sau, dacă nu puteţi rezista nici aşa, scăpaţi de ele — aruncaţi-le direct la coş sau dați-le cuiva nevoiaș. Când un aliment ispititor vă este la îndemână, cu greu veţi putea rezista să nu-l „gustaţi”. Este mult mai ușor să vă abțineţi atunci când nu vedeţi.

• Umpleți frigiderul sau cămara cu alimente naturale, nu cu prăjituri, fursecuri sau bomboane, şi vă veţi uşura mult situaţia.

• Schimbați postul de televiziune în timpul reclamelor la mâncare. În acest fel, veţi elimina toate mesajele care vă încurajează să mâncaţi.

• Nu mergeţi la cumpărături când vă este foame, iar la supermarket evitaţi rafturile cu napolitane, biscuiţi, ciocolată sau alte asemenea „gustări”, tocmai pentru a fi mai siguri pe dvs.

Scădeţi porţiile de mâncare cu un sfert. Specialiştii au arătat că oamenii au tendinţa de a mânca cu 25% mai mult decât le trebuie. Trei sferturi din porția obişnuită reprezintă o cantitate mai mult decât satisfăcătoare pentru organismul dvs. Dacă veţi umple farfuria până la refuz, atât veţi mânca.

Ronțăitul nervos

Stresul este un mare duşman al cumpătării. Adesea, în situaţii de încordare psihică, oamenii reacţionează prin a mânca tocmai ca să contrabalanseze senzaţia de insecuritate pe care o au. Mâncatul devine practic o modalitate de a ne calma şi de a ne abate atenţia de la sursa reală a anxietăţii noastre.

Soluţii:
• Nu negociați cu stresul prin intermediul mâncării, ci mergeți direct la originea lui. Altfel spus, trataţi cauza și va dispărea efectul. Întocmiţi rapid o listă cu ceea ce vă deranjează şi luaţi imediat măsuri de eliminare a factorilor pe care îi puteţi controla.
• Când vă simțiți „sub presiune” faceti altceva decât să mâncați. O plimbare scurtă, un telefon, un duş, puţină muzică… există o mulţime de alte moduri de a face faţă stresului, în afară de mâncare.

Gustările luate pe fugă

Astăzi nimeni nu mai are timp; toată lumea are obligaţii şi drumuri de făcut, astfel încât, frecvent, suntem nevoiţi să mâncăm pateuri, hot dogs, hamburgeri sau orice ne iese în cale şi să ne urmăm goana. Dar aceste alimente sunt pline de grăsimi şi de calorii, fiind totodată prea sărace în elemente nutritive. Înfulecate într-un minut, ele nu-i dau stomacului timp să vă semnaleze că aţi mâncat destul, deoarece acest lucru se întâmplă abia după 10 sau 15 minute. Mâncând prea repede, aproape sigur veţi consuma mai mult decât aveţi nevoie cu adevărat. Aşadar, o condiţie necesară pentru a vă controla apetitul este răgazul acordat luării mesei.

Soluţii pentru controlul apetitului:
• Nu vă grăbiții. De acord, este mult mai uşor de zis decât de făcut, dar este un efort pe care merită să-l depuneţi dacă vreţi să vă ţineţi greutatea sub control.

• Mâncati inteligent. Chiar dacă sunteţi pe fugă, este important să vă luaţi răgazul de a mesteca bine şi de a savura mâncarea…

Eliminați alte activităţi care v-ar putea distrage atenţia, cum ar fi privitul la televizor sau ascultatul radioului. Încercaţi să vă „rupeţi” de mediu şi să vă concentraţi numai asupra calităţilor senzoriale ale mâncării pe care o consumaţi: gustul, textura, aroma. Mestecaţi suficient de mult pentru a avea o digestie bună şi oferiți-i corpului dvs. şansa de a vă transmite faptul că aţi mâncat destul.

Save

Loading..