Pregătiți-vă de plajă cu vitamine și minerale protectoare


345

O serie de substanțe nutritive, vitamine şi oligoelemente fac pielea mai rezistentă la acțiunea soarelui, acționând împotriva radicalilor liberi. De aceea, este bine să le integrăm în dieta de vacantă prin consumul alimentelor care le conțin, sub formă de suplimente (gelule, capsule).

Pregătiți-vă de plajă cu vitamine și minerale protectoare

SELENIUL – este un oligoelement care se găseşte în special în carne, fructe de mare, legume, brânzeturi şi în alte alimente proteinice. Seleniul protejează pielea împotriva arsurilor solare, favorizează bronzajul uniform şi încetineşte îmbătrânirea cutanată. Pentru ca acțiunea sa să fie realmente eficientă, trebuie consumat din abundentă (echivalentul a 200 g legume verzi pe zi). Majoritatea adultilor și în special fumătorii manifestă o carență de seleniu pe care este bine să o compenseze fie prin alimente, fie prin intermediul suplimentelor vitaminice şi minerale.

BETACAROTENUL – carotenoizii sunt niște pigmenți naturali prezenți în fructe şi legume. Aceştia favorizează producerea de melanină, acționează împotriva radicalilor liberi, întăresc imunitatea generală a organismului și contribuie la procesele de reînnoire a celulelor. În plus, betacarotenul împiedică formarea colagenazei, o enzimă care distruge structurile pielii şi este un precursor al vitaminei A (retinol). Morcovii, spanacul, grepfrutul şi caisele sunt câteva alimente bogate în betacaroten.

VITAMINA A – acesteia i se atribuie rolul de prevenire împotriva cancerelor cutanate, favorizează cicatrizarea țesuturilor şi contribuie la regenerarea celulelor pielii. Se găseşte în toate produsele de origine animală (carne, lactate, ouă).

VITAMINA C – este benefică în tratamentul preventiv al îmbătrânirii pielii. Se găseşte în principal în legume și fructe, fiind prezentă în cantităti mari în spanac, varză, citrice, mere, piersici, roşii…

VITAMINA E – previne îmbătrinirea celulară şi ameliorează toleranța pielii la soare. Acționează în sinergie cu seleniul şi vitamina C prevenind degradarea acizilor graşi esentiali. Nucile, alunele, germenii de cereale, legumele verzi, gălbenuşul şi untul sunt surse excelente de vitamina E.