Dieta cu cereale – slabesti sanatos si armonios


617
loading...

Dieta cu cereale este una dintre cele mai sanatoase diete de slabit. Te ajuta sa slabesti si sa-ti tonifiezi corpul intr-un mod sanatos.

Dieta cu cereale

Dieta cu cereale este o alternativa potrivita pentru cei ce vor sa tina o dieta echilibrata, dar se confrunta adesea cu senzatia de foame.

Pe langa continutul lor nutritiv extraordinar de benefic, cerealele sunt unele dintre acele alimente care asigura o senzatie de satietate reala, de lunga durata. Astfel, foamea si pofta sunt combatute, fiind mult mai usor sa se respecte un program adecvat de hranire.

Dieta cu cereale este pe cat de benefica, pe atat de simplu de tinut, secretul fiind atentia sporita fata de modul si timpul in care se realizeaza hranirea. Pentru ca efectele acestei diete sa fie vizibile intr-un timp scurt este esential sa nu se faca niciun fel de excese alimentare.

Daca esti in cautarea unei diete foarte bune in a da startul luptei cu greutatea, dieta cu cereale este cea mai potrivita, fiind slaba in grasimi, are putine calorii si este cea care iti ofera efecte pe termen lung chiar daca administrarea ei este pe termen scurt.

Citeste mai departe pentru a invata cum poti ajunge la dimensiunile dorite sau cum poti doar sa iti ajustezi imaginea cu ajutorul acestei diete cu cereale.

Principiile dietei cu cereale

Avand la baza niste alimente atat de populare si de accesibile, dieta cu cereale poate fi tinuta in multe circumstante, fara a fi un regim de slabire pretentios. Este foarte important ca dieta sa se tina conform principiilor sale de baza, pentru a se evita, astfel, efectul invers, si anume cel de ingrasare. Principiile de baza pentru o dieta cu cereale corecta sunt:

  • Alimentatie variata – dieta cu cereale nu inseamna rezumarea alimentatiei la cereale integrale si atat. Dimpotriva, cerealele sunt un aliment atat de adaptabil, incat isi pot gasi cu usurinta locul in feluri principale, in gustari si chiar deserturi. Dieta cu cereale mizeaza pe varietate, mai ales ca cerealele pot fi combinate cu lactate, fructe si legume, cu anumite tipuri de carne sau chiar cu produse care nu au o provenienta animala.
  • Activitate fizica – consumul de cereale completat de o rutina de exercitii fizice poate avea un impact extraordinar asupra masei musculare. Dieta cu cereale, tinuta in mod corespunzator, alaturi de exercitiile fizice potrivite, reprezinta combinatia perfecta pentru tonifierea si dezvoltarea armonioasa a masei musculare. In acest mod, este foarte usor ca depozitele de grasime acumulate in zonele problematice sa fie eliminate si inlocuite cu tesut muscular.
  • Alegerea cerealelor potrivite – succesul dietei cu cereale este asigurat de calitatea cerealelor consumate, mai ales ca in comert exista foarte multe tipuri de cereale care contin indulcitori, coloranti si alti aditivi alimentari. Pentru a tine aceasta dieta este nevoie de cereale de foarte buna calitate, cat mai naturale si cat mai putin rafinate. De asemenea, cerealele trebuie consumate in combinatiile potrivite, astfel incat continutul lor nutritiv sa nu fie afectat.
  • Respectarea meselor – mesele luate la ore fixe, respectarea numarului lor si a numarului de gustari reprezinta un pas foarte important in dieta cu cereale. Alimentul de baza al dietei trebuie consumat frecvent, dar nu in mod exclusiv, astfel ca la mesele principale ale zilei se poate jongla cu preparatele, iar la gustari se poate miza pe combinatii de cereale cu alimente usoare, cu un continut caloric scazut.

    Alimente de care aveti nevoie in dieta cu cereale: legume, fructe si cereale speciale pentru micul dejun.

    Instructiuni in dieta cu cereale:

  1. Mananca o cereala sanatoasa in fiecare zi, la micul dejun, o gustare de aproximativ ¾ pahar cu cereale cu lapte pasteurizat si adauga si cateva fructe precum capsuni, banane sau coacaze.
  2. Este necesar sa mananci o gustare dupa micul dejun alcatuita dintr-o bucata de fruct, legume sau un baton cu cereale.
  3. Masa ta de pranz sa fie alcatuita dintr-un bol cu cerale, acelasi tip ca si la micul dejun sau poti alege alt fel. Adauga lapte si fructe, pentru a mentine bolul cat mai interesant si colorat.
  4. Mananca fructe sau legume drept gustare intre masa de pranz si cina, pentru a evita senzatia de foame si a nu avea tendinta de a trisa. Cateva sugestii: fructe, un cocktail de fructe, legume cu un dressing slab sau o suta de grame dintr-un baton cu cereale neindulcite.
  5. Bucura-te de o cina usoara. Datorita faptului ca in decursul zilei ai mentinut la minimum consumul de calorii, la cina te poti bucura de absolut orice doresti, fara exceptii. Proteinele animale sunt o idee foarte buna pentru aceasta masa, pentru ca o portie mare din alt fel de mancare iti va aduce un aport mai mare de carbohidrati. Mananca o portie decenta, cat sa te saturi si sa te bucuri de ceea ce ai consumat.
  6. Seara, consuma o gustare alcatuita din fructe, legume sau un baton cu cereale sau chiar un bol cu lapte daca iti este foarte foame.
  7. Urmeaza dieta cu cereale pentru doua saptamani si apoi adu-i mai multa diversitate dietei in functie de consumul zilnic indicat de carnuri, fructe, legume, paine si cereale si alte alimente pentru a te asigura ca ai parte de nutritia adecvata.

Cum se pot manca cerealele?

Desi la prima vedere dieta cu cereale pare destul de restrictiva din punctul de vedere al combinatiilor culinare, aceasta este chiar foarte adaptabila. Cerealele se pot manca intr-o multime de feluri, important fiind doar continutul lor nutritiv care trebuie sa ramana neschimbat. De asemenea, cerealele nu trebuie consumate impreuna cu alimente asemanatoare din punctul de vedere al nutrientilor:

  • Simple – consumate ca atare, cerealele combat senzatia de foame intr-un timp foarte scurt. De asemenea, acestea mentin senzatia de satietate pentru mai multe ore, motiv pentru care sunt ideale la micul dejunn sau ca gustare. 50-100 de grame de cereale integrale simple, consumate ca atare sunt suficiente pentru a-i asigura organismului necesarul de vitamine, proteine, minerale si carbohidrati, cel putin pentru cateva ore.
  • Cu lactate – fie ca sunt consumate cu lapte sau cu iaurt degresat, cerealele merg foarte bine in astfel de combinatii. Pe langa faptul ca sunt foarte satioase, aceste combinatii sunt si foarte gustoase, si foarte sanatoase. Ideale pentru un mic dejun copios, cerealele combinate cu diverse tipuri de lactate asigura buna functionare a organismului pentru perioada urmatoare.
  • Cu fructe – 35 de grame de cereale adaugate intr-o salata de fructe neindulcita reprezinta un fel principal ideal pentru pranz sau, daca se diminueaza putin cantitatile, pentru gustare. In combinatie cu fructe, cerealele fac minuni asupra tranzitului intestinal si a resurselor de energie.
  • Cu legume – desi aici intervine si problema gustului, caci combinatia dintre legume si cereale se poate plia pe gusturile culinare ale unui numar restrans de persoane, in dieta cu cereale o astfel de combinatie nu trebuie sa lipseasca. Asezonate corespunzator, aceste feluri de mancare sunt ideale pentru eliminarea reziduurilor de grasime si optimizarea functiilor metabolismului.
  • Cu nuci si seminte – aceste combinatii dintre cereale, nuci si seminte sunt foarte bogate in nutrienti si substante hranitoare, astfel ca trebuie consumate, in principiu, in prima parte a zilei, dar si destul de rar, acest lucru insemnand cam de doua ori pe saptamana.
  • In shake-uri si smoothieuri – acest gen de preparate sunt potrivite pentru cei ce vor sa se bucure de proprietatile cerealelor fara a le consuma ca atare, ci in bauturi gustoase si colorate. De asemenea, astfel de preparate scot dieta cu cereale din monotonie.

Beneficiile dietei cu cereale 

Dieta cu cereale are numeroase beneficii, majoritatea dintre acestea tinand de starea de sanatate a organismului. Avand multi nutrienti esentiali in compozitie, cerealele au un impact semnificativ asupra mai multor aspecte ale metabolismului, printre care:

  • Slabirea eficienta – multumita continutului lor nutritiv, dar si timpului util in care acesta este asimilat, cerealele sunt un ajutor de nadejde in procesul de slabire. Dieta cu cereale este recunoscuta pentru slabirea sanatoasa si eficienta pe care o favorizeaza, dar si pentru usurinta cu care rezultatele obtinute sunt mentinute in timp. Eficienta dietei se reflecta in numarul de kilograme pierdute, acesta fiind cuprins intre sapte si cincisprezece, in functie de metabolism.
  • Sanatatea aparatului digestiv – dieta cu cereale este foarte potrivita pentru persoanele care se confrunta cu digestie lenta sau cu probleme ale tractului digestiv. Cerealele ajuta foarte mult la reglarea digestiei si actioneaza ca un scut fata de toate reziduurile care apar la acest nivel.
  • Cresterea masei musculare – dieta cu cereale poate fi completata cu succes de catre un program de antrenamente fizice multumita caruia muschii se vor dezvolta armonios. De asemenea, este bine cunoscuta proprietatea cerealelor de a asigura energia necesara pentru antrenamente fizice sustinute.

Sfaturi si avertizari in dieta cu cereale

Daca simti nevoia unei schimbari in dieta cu cereale, poti incepe prin consumul acestora in loc de mic dejun si cina, in unele zile, in loc de mic dejun si pranz, sau se poate si doar pranz si cina. Diversificarea va face aceasta dieta mult mai usor de indurat.

Incepe sa iei multivitamine pentru a primi nutritia adecvata in timp ce tii dieta cu cereale, deoarece reduci numarul de calorii, dar si pe cel de proteine si fibre.

Consuma foarte multe lichide in timpul dietei cu cereale, pentru a fi foarte bine hidratata, mai ales daca te gandesti sa incorporezi si sportul in aceste doua saptamani…

    Daca suferi de vreo afectiune sau te stii suferinda de diferite boli, este bine sa iti consulti medicul specialist; si, chiar daca iti recomanda si pierzi in greutate, se recomanda sa nu continui pentru o perioada indelungata, pentru ca ajungi la lipsa unor nutrienti vitali care atrag dupa ei numeroase probleme.

loading...