Home / SANATATE / MEDICINA NATURISTA / 7 alimente pe care trebuie să le consumi săptămânal ca să previi cancerul

7 alimente pe care trebuie să le consumi săptămânal ca să previi cancerul

Statisticile referitoare la numărul de cazuri ce prezintă aceste tumori maligne sunt din ce în ce mai îngrijorătoare, aproximativ 6 000 000 de persoane mor anual din cauza acestor afecţiuni. Cu toţii cunoaştem pe cineva care prezintă această boală și ştim cât de atroce poate fi, de aceea este necesar să prevenim apariţia ei.

7 alimente care trebuie să le consumi săptămânal ca să previi cancerul

Pentru ca această boală să nu apară este nevoie de o grijă mai aprofundată în ceea ce priveşte sănătatea dumneavoastră. Aşa că încercaţi să vă alimentaţi cât mai sănătos şi să faceţi cât mai multă mişcare.

Pentru a preveni cancerul vă recomandăm consumul următoarelor alimente, care ar trebui făcut cel puţin o dată pe săptămână:

  1. Ardeii galbeni şi cei roşii conţin vitamina C, care întăreşte sistemul imunitar şi distruge toxinele. La fel e şi în cazul fructelor de pădure, a cireşelor, a citricelor.
  2. Broccoli conţine o mare cantitate de fibre care te vor ajuta la eliminarea toxinelor, cum de altfel o au toate cruciferele precum varza, cea de Bruxelles. Aceste fibre sunt bogate în galactoză, care se leagă de agenţii ce distrug intestinul pentru a îi neutraliza. Broccoli este preferat de flora intestinală bună. Aceste bacterii bune mai preferă ceapa, cicoarea, merele şi morcovii.
  3. Legumele cu frunze verzi prezintă mari cantităţi de acid folic, care va ajuta replicarea corectă a ADN-ului şi îl va proteja în timpul radioterapiei. Printre alte alimente ce conţin acid folic regăsim avocado, caisele, gălbenuşul de ou, fasolea şi morcovii. O dietă bogată cu aceste legume vă va alcaliniza corpul şi vă va ajuta în distrugerea metastazelor. Aceste legume mai conţin sulforafane, ce ajută în prelungirea vieţii în cazul cancerului colorectal.
  4. Morcovii – prezintă carotenoizi anticancer de tipul celor β-caroten, care se transformă în vitamina A atunci când corpul o cere. Alte alimente care conţin aceşti carotenoizi sunt caisele, ardeii, dovlecii, Chlorella. Morcovii cruzi prezintă numeroase pectine necesare florei intestinale.
  5. Nucile – doar 6 nuci pe zi vă asigură necesarul de seleniu. Acesta este un agent ce luptă împotriva radicalilor liberi, respectiv a formării de celule canceroase. Printre alte alimente ce mai conţin seleniu regăsim: broccoli, ceapa, cerealele (germenii de grâu, orez brun, orz) ciupercile, roşiile, ouăle, tonul.
  6. Seminţele de floarea-soarelui prezintă cantităţi mari de zinc şi de vitamina E. Zincul ajută vitamina C să acţioneze, dar şi accelerează procesul de vindecare. Aceste seminţe mai prezintă şi seleniu, care este un antioxidant puternic. Consumul de lapte poate bloca absorbţia de zinc.

 Seminţele de dovleac – consumul a 5 linguri de astfel de seminţe vă asigură o cantitate de 20 mg de vitamina E, ce protejează celulele de radicalii liberi şi nu perminte dezvoltarea celulelelor canceroase.

  1. Peştele gras – conţine vitamina A, importantă în lupta împotriva cancerului. Printre peştii graşi cei mai indicaţi sunt heringul, macroul si somonul. Uleiul de peşte ajută în prevenirea apariţiei cancerului de prostată, de sân sau de colon. Mai conţine şi vitamina D, care ajută şi ea în combaterea formării celulelor canceroase. Omega 3 prezent în peşte ajută la oxigenerea ţesuturilor şi oferă unele fibre esenţiale.

Ciupercile, roşiile, sfecla roşie şi usturoiul sunt şi ele recomandate în evitarea formării celulelor canceroase. Acestea apără sistemul imunitar şi luptă împotriva radicalilor liberi, datorită proprietăţilor pe care le au.

Acest articol nu este un substitut al consultului medicului. Dacă sunteţi sceptici, mergeţi la medicii de specialitate pentru a vă îndruma ce este de făcut în cazul apariţiei acestei tumori.