Home / SANATATE / MEDICINA PREVENTIVA / Care sunt cele mai importante ore la care trebuie să dormim

Care sunt cele mai importante ore la care trebuie să dormim

Potrivit studiilor, cele mai importante ore de somn sunt cuprinse între intrevalul orar 22:00 și 02:00 fiind nevoie de aproximativ  sase-opt ore de somn pentru a ne simți complet odihniți și capabili de a începe activitatea zilnică.

cele mai importante ore la care trebuie să dormim

Dormiți între orele 22:00 și 02:00

Mealtonina mai este denumită și hormonul somnului, deoarece este responsabilă cu instalarea stării de somnolență. Acest hormon este secretat începând de la ora 18:00, iar senzația de oboseală apare tocmai  de la ora 20:00 și apoi din două în două ore: 22:00, 24:00 și 02:00.

Potrivit studiilor, hormonul de creștere este secretat în cantități foarte mari în cazul în care ne odihnim foarte bine în acest interval orar, ceea ce confirmă faptul că acestă perioadă este benefică refacerii în urma oboselii acumulate în timpul zilei la nivel neuronal.

Păstrați aceeași oră de culcare

Ar fi nemaipomenit de bine să ne păstrăm aceeași oră de somn, deoarece obișnuinta de a ne culca în fiecare seară la aceeași oră ne ajută să adormim mult mai ușor și să avem parte de o odihnă mai bună în timpul somnului, iar organismul este mai bine pregătit pentru aceasta.

Ritualurile legate de somn cum sunt demachiatul, spălatul pe dinți sunt foarte importante, deoarece creierul nostru asociază cu somnul diferite activități pe care le facem înainte de culcare. Jocurile pe calculator sau filmele de acțiune sunt considerate o acțiune care ne împiedică să avem un somn liniștit, pe când cititul sau muzica relaxantă ne face să dormim liniștiți.

Femeile au somnul mai sensibil

Trebuie ținut cont de faptul că femeile au nevoie de mai mult somn decât bărbații și se trezesc mult mai ușor la diferite zgomote. Acestă sensibilitate poate fi cauzată de tulburările hormonale, starea emoțională sau diverse probleme de sănătate. Bărbații nu au somn doar atunci când au probleme de serviciu sau cu banii.

O singură noapte nedormită produce un dezechilibru un corpul nostru

Prea puțină odihnă aduce oboseală psihică si fizică, iar urmările sunt grave asupra sănătății noastre, chiar dacă noi nu conștientizăm acest lucru. Deși nu îi dăm o mare importanță, chiar și o singură noapte nedormită, afectează sistemul imunitar, organismul fiind dispus chiar și la cea mai minoră infecție și crește riscul de moarte prematură.

 Prea mult somn ne lasă fără energie

Somnul în exces duce la lipsa de energie și oboseală, diminuând capacitatea de concentrare. Nu de multe ori, atunci când dormim prea mult, crezând că o să fim odihniți și plini de energie, se întâmplă invers. Cu cât dormim mai mult, cu atât suntem mai obosiți…

Somnul este un element indispensabil din viața noastră, necesar pentru a avea un organism sănătos și o minte limpede, pregătită de activitate, așa că nu neglijați programul de somn, pentru a avea o viață sănătoasă!

Studio-Play

Diete-Sanatoase

Bebee.ro