Dieta Scarsdale in lupta cu kilogramele in plus

144

Dieta Scarsdale te ajuta in doar doua saptamani sa slabesti pana la noua kilograme, fara sa va infometati si fara sa faceti exercitii fizice epuizante. Acest regim a fost alcatuit de catre un medic cardiologitst cu scopul de a ajuta persoanele supraponderale cu probleme cardiace si s-a dovedit a fi eficace. In prezent este folosit de catre clinicile specialziate din in treaga lume asupra pacientilor supraponderali.

Daca ati decis ca este momentul sa incepeti “lupta” cu kilogramele in plus, atunci trebuie sa stiti ca urmeaza o perioada destul de dificila, dar nu imposibila. Trebuie doar sa va inarmati cu multa rabdare, cu o vointa de fier si cu multa incredere in fortele proprii. Pentru a ajuta fiecare persoana sa slabeasca sanatos si rapid, cardiologul dieta Scarsdale

 

In ce consta dieta Scarsdale?

Dieta Scarsdale in versiunea sa originala nu mai este urmata atat de des ca pe vreumuri deoarece exista vaiante moderne care sunt mult mai nutritive. Initial, dieta Scarsdale a fost creata pentru doua saptamani in total, dupa care Dr. Tarnower, cel care a creat-o, a sugerat sa fie modificata in privinta alimentelor. Versiunea cea noua interzice multe alimente, dar este mai putin stricta decat cea originala.

Dieta Scarsdale actuala presupune consumul a mai putine calorii decat o dieta obisnuita si are la baza premisa ca organismul poate supravietui pentru una, pana la doua saptamani cu un meniu care este alcatuit din 43% proteine, 22,5% grasime si 34,5% carbohidrati.

Inainte de a incepe acest regim alimentar, cunoscut sub numele de Dieta Scarsdale, trebuie sa stiti ca urmeaza o perioada in care restrictiile culinare vor fi destul de dese, iar mesele vor fi predefinite. Insa, nu trebuie sa va ingrijorati, deoarece alimentele pe care trebuie sa le consumati se gasesc peste tot si se prepara usor.

Veti elimina totusi in aceasta perioada din alimentatie cateva categorii alimentare si veti avea un aport caloric redus, pana la 1000 de calorii in fiecare zi.

Se respecta cu strictete mesele principale ale zilei, cele trei, dar gustarile vor fi eliminate. Daca totusi doriti sa consumati ceva intre mese, puteti opta pentru morcovi sau telina, crude.

Incercati sa beti cat mai multe lichide pentru a elimina toxinele si grasimile din organism insa optati doar pentru apa plata, ceaiuri naturale si cafea (fara zahar sau doar cu indulcitori artificiali).

In fiecare zi a dietei Scarsdale veti avea voie sa consumati doar anumite alimente, nu trebuie sa le inlocuiti cu altele asemanatoare si nici sa mancati in exces. Atunci cand simtiti ca v-ati saturat, va puteti ridica de la masa, chiar daca nu ati consumat toata cantitatea recomandata. Daca simtiti totusi ca senzatia de foame persista, consumati in cantitati mai mari alimentele la care nu aveti o limita de consum.

Fiind o dieta hipocalorica, Dieta Scarsdale nu trebuie urmata mai mult de 14 zile, in caz contrar poate produce diferite dezechilibre in organism si va poate pune sanatatea in pericol. Rezultatele nu vor intarzia sa apara; astfel, la scurt timp dupa ce ati inceput dieta, va veti putea bucura de kilograme mai putine.

Trebuie totusi sa cereti sfatul unui medic de specialitate inainte de a incepe acest regim alimentar, chiar daca nu este unul periculos pentru sanatate. Exista persoane care sufera deja de diferite afectiuni si care pot fi solicitate de aceasta dieta, din acest motiv este important sa aiba parte de un consult de specialitate.

Exemplu de meniu din dieta Scarsdale

Va prezentam in continuare un exemplu de cum ar trebui sa arate meniul din dieta Scarsdale.

Micul dejun din dieta Scarsdale

  • ½ grepfrut sau, daca nu este disponibil, ½ ananas/mango/papaya/pepene galben
  • o felie de paine din faina integrala (neunsa)
  • cafea (fara zahar sau lapte)

Pranzul din dieta Scarsdale

  • ton la conserva
  • salata (precum de laptuci, rosii, castraveti si telina) fara dressing care contine ulei
  • cafea/ceai/suc dietetic/apa

Cina din dieta Scarsdale

  • friptura de miel (cu toata grasimea vizibila indepartata) sau peste/fructe de mare/pui, curcan sau legume
  • salata cu dressing de lamaie si otet
  • cafea
  • bauturi: apa plata, apa minerala, ceai, sucuri dietetice

Sportul in dieta Scarsdale

Medicul care a inventat dieta Scarsdale recomanda ca cei care o urmeaza sa parcurga trei kilometri pe jos in fiecare zi, asadar este nevoie de activitate fizica. Cu toate acestea, este foarte posibil ca o persoana sa fie capabila sa depuna atat de mult efort fizic, avand in vedere nivelul scazut de calorii din dieta Scarsdale.

Unul dintre motivele pentru care multi critici nu aproba dieta Scarsdale este tocmai acesta, ca nivelul caloriilor asimilate nu este indeajuns de mare pentru ca organismul sa functioneze optim, cu atat mai putin pentru a face posibile diverse forme de exercitii fizice.

Dupa ce finalizati Dieta Scarsdale, trebuie sa incercati sa mancati cat mai sanatos, sa evitati grasimile, prajelile, dulciurile si toate mancarurile nesanatoase. Ideal ar fi ca pentru tot restul vietii sa incercati sa adoptati o alimentatie cat mai sanatoasa, in felul acesta veti fi mai sanatoase, mai pline de energie si cu kilograme mai putine.

Alimente permise in dieta Scarsdale

Iata care sunt alimentele care nu trebuie sa va lipseasca atunci cand urmati dieta Scarsdale:

  • Legumele: broccoli, varza chinezeasca, sparanghel, conopida, spanac, mangold (sfecla elvetiana), castraveti, ardei gras, ardei chili, tigva, bama, vanata, ridiche, sfecla, cartofi dulci,  germeni de ridiche, morcov, fasole verde.
  • Fructe – papaya, mere, struguri, grepfrut, lime, lamaie, portocale, prune, pere, piersici, smochine, afine, capsuni, mar verde, pepene verde.
  • Grasimi si uleiuri – uleiul de masline si ulei de orez in cantitati minime.
  • Bauturi – Apa de nuca de cocos, zer, ceai, cafea, suc dietic, suc de fructe proaspat presat si suc de legume.
  • Ierburi si mirodenii – coriandru, oregano, marar, rozmarin, cimbru, cuisoare, scortisoara, cardamom, turmeric, nucsoara, piper negru, anason stelat, ardei cayenne, sofran, praf de chimen, pudra de coriandru, seminte de fenicul si seminte de schinduf.

Alimente de evitat

  • Legume: cartofi si dovleci.
  • Fructe: mango si jackfruit.
  • Grasimi si uleiuri: grasime animala, unt, maioneza, dressing Ranch, ulei de rapita si ulei vegetal.
  • Seminte si nuci: caju, macadamia, migdale, fistic, nuci, seminte de in, seminte de dovleac, seminte de floarea-soarelui, seminte de susan, alune de padure.
  • Bauturi: bauturile cu indulcitori artificiali, sucurile de fructe concentrate si alcoolul.

Aceasta cura a fost gandita spre a ii ajuta pe cei care o urmeaza sa piarda in greutate si este creata numai pentru doua saptamani. O mare parte din dieta se concentreaza pe consumul proteinelor si al grasimilor sanatoase. Cu toate ca majoritatea proteinelor au nevoie de mai mult timp pentru a fi digerate, iar in acest mod contribuie la pierderea in greutate si formarea masei musculare, nu ar trebui ignorate nici grasimile sanatoase si nici complexul de carbohidrati buni. Grasimile sanatoase reduc inflamatiile si, astfel, se reduce riscul obezitatii induse de acestea. Carbohidratii complecsi contin vitamine si minerale, sunt buni pentru organism si se gasesc in cereale integrale, fructe, legume, ajuta la imbunatatirea digestiei, functionarea intestinelor.

Beneficiile acestei cure:

  • Ajuta la scaderea greutatii provocate de retentia de apa.
  • Incurajeaza arderile grasimilor.
  • Contribuie la formarea muschilor si forta acestora.
  • Sprijina eliminarea toxinelor din organism.

Ca alte diete fade, si aceasta are unele dezavantaje:

  • Daca nu va hraniti mai mult de patru ore, capatati o stare de irascibilitate, iar corpul poate intra intr-o stare de foamete in care va stoca oricare alimente sub forma de grasime, in loc sa le foloseasca precum surse de energie.
  • Consumand doar aceleasi alimente timp de doua saptamani, vi s-ar putea face pofta de alimente bogate in calorii.
  • Nu este nevoie sa numarati caloriile, deoarece se indica exact ce se consuma si in ce cantitate…

In concluzie, aceasta cura se poate urma in siguranta timp de doua saptamani, nu mai mult, este eficienta si ajuta la pierderea rapida in greutate. Este un plan bun de urmat pentru a slabi inainte de un eveniment care se apropie.