Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Dieta Scarsdale – cat slabesti si cum te mentii

Dieta Scarsdale – cat slabesti si cum te mentii

Dieta Scarsdale a fost creata in anii ’70 de catre dr. Herman Tarnower si este numita dupa orasul in care acesta practica medicina. Criticii recunosc ca aceasta dieta ofera rezultate rapinde, insa considera ca pierderea in greutate se datoreaza asimilarii reduse de calorii si a retinerii de apa, care se pot recastiga in scurt timp.

Dieta Scarsdale

Dieta Scarsdale este structurata pe 14 zile si se bazeaza in jurul ideii de a manca 43% proteine, 34,5% carbohidrati si 22,5% grasimi. In momentul de fata, este una dintre cele mai urmate diete din toate timpurile. Initial, riscul de a folosi o dieta cu nivel ridicat de proteine nu era cunoscut si de aceea nu se recomanda depasirea termenului de 14 zile, deoarece cauza presiune pe genunchi si exista posibilitatea de a duce la osteoporoza.

Cercetatorii sustin ca regimul Scarsdale ofera femeilor posibilitatea de a scadea in greutate in medie cam 1,4 kg pe zi, dar cu toate ca este un obiectiv optimist si in acelasi timp, nesanatos. Pe langa dieta Scarsdale, medicii recomanda si mersul a cate 3 km in fiecare zi, asadar este necesar si sportul, insa este putin probabil sa fii apta de activitate fizica avand in vedere nivelul redus de calorii pe care il introduci in organism. De fapt, nivelul redus al caloriilor este principalul motiv pentru care dieta este criticata, pentru ca nu este indeajuns de ridicat incat sa asigure functionarea optima in practicarea exercitiilor fizice.

Dieta Scarsdale presupune in general consumarea fructelor proaspete, a legumelor si a carnii slabe, pe baza a numai 3 mese zilnic – fara aperitive sau gustari intre ele (altele decat cele specificate in meniu). Fructele si legumele, precum si anumite parti din meniu, pot fi mancate oricat se doreste.

Meniul strict de mancaruri consta in alegeri care nu sunt atat de atragatoare si gustoase pentru majoritatea femeilor (desi nivelul ridicat al proteinelor ofera senzatia de satietate si satisfactie), dar, cu toate acestea, principalul motiv pentru care dieta este considerata dificila este acela ca, la fel ca multe alte diete, se concentreaza predominant asupra restrictiilor culinare si nu prea tine cont de savoare. La aproape fiecare masa, timp de o saptamana, se recomanda cafeaua sau ceaiul, probabil datorita cafeinei care contribuie la intarirea temporara a metabolismului (facand abstractie, desigur, de efectele negative asociate cafeinei).

Dieta Scarsdale recomanda, de asemenea, sa se bea cel putin 4 pahare de apa pe zi, ceea ce reprezinta cantitatea minima de apa pe care ar trebui sa o consume fiecare persoana. Nu este un secret ca apa este benefica prin faptul ca ajuta la detoxifierea organismului si in general sprijina pierderea greutatii. Nu se recomanda sa fie reluata, din cauza riscului ca organismul sa devina prea slabit. Daca te hotarasti sa urmezi aceasta dieta, consulta mai intai un medic sau un nutritionist.

Meniul pentru dieta Scarsdale:

Micul dejun (care este acelasi pentru toate zilele):

½ grapefruit sau alt fruct de sezon

o felie de paine prajita cu proteine si cu gem sau jeleu, dupa preferinta

ceai sau cafea (fara lapte, crema sau zahar)

Luni

Pranz:

supa de nasturel sau broccoli

cartof copt cu branza degresata si whiskey SAU 25 gr boabe de soia nepreparate ori 1 kg coapte

3 bucati de alune de padure sau nuci

un mar copt

– ceai sau cafea

Cina:

– 2 bucati de branza si laptuci

– tocana Ratatouille

– miez de anghinare (fara ulei), castraveti, ridichi

– o felie de paine prajita cu proteine

– cantalup sau alt tip de pepene ori portocala

– ceai sau cafea

Marti

Pranz:

– salata de fructe (oricare fructe doresti) cu laptuci si telina

– o felie de paine prajita cu proteine si cu gem sau jeleu, dupa preferinta

– ceai sau cafea

Cina:

Ghinde zdrobite cu mere coapte

legume crude sau gatite, conopida, morcovi, rosii, dupa cum doresti

4 masline

ceai sau cafea

Miercuri

Pranz:

rosii umplute cu branza

ciuperci fierte, dovlecel si morcovi

o felie de paine prajita cu proteine

ceai sau cafea

Cina:

 Sparanghel (sau conopida ori broccoli) gratinat

ananas si nuci zdrobite

salata verde si rosii

o felie de paine prajita cu proteine

ceai sau cafea

Joi

Pranz:

Branza degresata cu arpagic, ridichi, castraveti

masline

o felie de paine prajita cu proteine SAU 25 gr boabe de soia nepreparate ori 1 kg coapte

un mar

ceai sau cafea

Cina:

– vanata coapta, cascaval si sos de tomate

– salata verde cu unul din dressing-urile permise de dieta Scarsdale

– o cana de fructe proaspete stropite cu lamaie sau lime, frunze de menta maruntite

– ceai sau cafea

Vineri

Pranz:

bucati de branza de dimensiuni potrivite

spanac

o felie de paine prajita cu proteine

o piersica sau o para

ceai ori cafea

Cina:

Bulion de ceapa cu crutoane slabe in grasimi

legume fierte usor

sos de mere fara zahar si 6 alune sau nuci

ceai sau cafea

Sambata

Pranz:

salata de fructe de orice tip, cu bucati de branza degresata sau de vaca, laptuci sau alte verdeturi

o felie de paine prajita cu proteine

ceai sau cafea

Cina:

o felie de paine prajita cu proteine

o caserola de branza vegetala servita cu ½ ceasca de sos de mere si o lingurita de stafide

o rosie si laptuca + otet si dressing de lamaie ori alt tip de dressing permis de dieta Scarsdale

ceai sau cafea

Duminica

Pranz:

rosii umplute cu branza

cartof fiert sau zdrobit (fara unt) cu o lingurita de smantana si whiskey SAU 25 gr boabe de soia nepreparate ori 1 kg coapte

fructe fierte usor (foloseste substituiti pentru zahar, daca doresti)

ceai sau cafea

Cina:

Chow mein vegetarian cu orez (reprezinta un fel de mancare ce are la baza taitei preparati in stilul stir-fry)

salata de laptuci si rosii

compot de ananas

ceai sau cafea

Reguli cu privire la dieta Scarsdale:

– Nu te atinge de alcool. Nu este necesar sa il bei in viata de zi cu zi si ti-ar incetini rezultatele.

– Morcovii cruzi si telina sunt esentiale; pe acestea le poti manca in orice cantitate doresti, fara probleme. Sunt singurele permise intre mese. In rest, nu trebuie sub nicio forma sa mananci si altceva pe langa acestea si pe langa cele specificate in meniuri.

– Cand mananci legume, nu trebuie sa folosesti niciun tip de grasime: adica fara margarina si unt. Dupa o vreme te vei invata cu gustul cel nou.

– Dressing-urile permise sunt otetul si lamaile; mai poti folosi si mustar, insa maioneza este strict interzisa.

– Poti bea orice in afara de bauturile cu zahar. Asadar cauta-le intotdeauna pe cele dietetice. Spre deosebire de alte diete, regimul Scarsdale permite consumarea ceaiului neindulcit si a cafelei (insa fara zahar sau lapte).

– Cand prepari carnea, ai grija sa fie pe cat posibil de slaba, Elimina-i pielitile si grasimea inainte de a o gati.

– Nu trebuie inlocuite mancarurile din meniu. Poate ca nu iti plac toate, insa nu le substitui. Poti manca mai mult alte alimente din lista, insa nu incerca sa te abati de la reguli.

– Mananca alimentele din meniu in functie de cat are nevoie organismul tau, nu te indopa doar pentru ca iti place sa mananci sau ca sa iti omori timpul.

– Dieta Scarsdale este pentru 14 zile. Daca o tii mai mult timp, poate dauna sanatatii tale.

– Ai voie sa adaugi oricare dintre aceste condimente: sare, piper, mirodenii (de exemplu oregano), otet, sos soia, sos Worcestershire, ketchup si mustar.

– Legume nepermise in dieta Scarsdale: boabele uscate (fasole, linte, naut – de toate tipurile) si cartofii dulci.

– Legume permise pentru substituire: 1 kg boabe de soia coapte; un singur cartof copt cu sare; ½ ceasca orez fiert care poate inlocui cartoful; o felie de paine prajita cu proteine,cu gem sau jeleu fara zahar; salate, dar cu lamaie sau otet ori alte dressing-uri fara grasimi.

– Nu se sare peste micul dejun.

– Din cauza ca este o dieta foarte stricta, vei simti mereu ca iti este foame, insa nu trebuie sa te abati de la meniu.

– Meniul din prima saptamana se aplica si pentru urmatoarea…

Loading..