Greseli frecvente in dieta care nu te lasa sa slabesti

310

Greșelile în dietă apar cel mai frecvent din cauza unor mituri foarte populare care, se presupune, ne-ar ușura regimul alimentar.

Greseli frecvente in dieta

De fapt, aceste greșeli reprezintă combinarea în mod eronat a unor alimente, consumarea unor produse bogate caloric sau a produselor dăunătoare organismului. Greșelile frecvente în dietă afectează rezultatele regimului alimentar, adaugă kilograme nedorite și afectează starea generală a organismului. Acesta este motivul pentru care este bine să manifestăm o atenție sporită față de ceea ce consumăm în cadrul unei diete.

Dietele nu sunt simplu de urmat. Chiar dacă ai cele mai bune intenții, e foarte ușor să devii victima unor mituri în ceea ce privește dietele. Iată patru greșeli frecvente în dietă care împiedică succesul:

 

Fără gluten înseamnă foarte puține calorii

Elimini cerealele precum grâul din alimentele pe care le consumi, dar în locul lor adaugi zaharuri pline de calorii și uleiuri. Dacă alegi produse procesate fără gluten, asigura-te că au în compoziția lor elemente nutritive.

E mai bine sa consumi produse fără gluten, dar naturale. Sunt multe produse naturale fără gluten, precum: quinoa, stir, hrișcă și cereale africane.

Exagerezi cu fructele

Fructele sunt alegerea perfectă când vine vorba de diete. Cele mai multe fructe au un indice glicemic scăzut, datorită conținutului ridicat de fibre. Dar sunt fructe care pot creste glicemia și pot duce la apariția unei rezistențe la insulină. Astfel de fructe pot deregla hormonul foamei.

Trebuie să te asiguri că mănânci numai fructe cu un indice glicemic scăzut, precum merele și perele, și trebuie să limitezi consumul fructelor cu un indice glicemic mare, precum pepenii, ananasul și fructele uscate.

Te încrezi prea mult în batoanele proteice

Cei mai mulți dintre noi consumăm mai multe calorii decât trebuie. Așa că nu are rost să mâncam și batoane proteice care ne dau doar zahăr și calorii.

În loc să te umfli cu batoane proteice, mai bine consumă chipsuri (naturale) cu puține calorii și zahăr. Acestea sunt pline de fibre.

Sucuri

E ceva obișnuit să consumăm sucuri în timp ce urmam diete. Problema e că și sucurile de fructe, chiar dacă sunt bune pentru a înlocui sucurile acidulate, conțin foarte mult zahăr. De cele mai multe ori consumăm mai multe sucuri decât e indicat (240 ml/porție) și ne facem rău.

O alternativă bună ar fi să bem apă cu felii de fructe în ea. În acest fel, ne bucurăm de aroma fructelor fără să exagerăm în privința caloriilor.

5 dintre cele mai frecvente greșeli din dietă

  • Nu citim eticheta produsului de la raft – în comerț există foarte multe produse tentante care promit o serie de beneficii ce țin de dietă. De cele mai multe ori nu analizăm cu atenție lista de ingrediente și nu ne documentăm riguros cu privire la ingredientele necunoscute. Aceasta este una dintre cele mai frecvente greșeli.
  • Nu ne calculăm numărul optim de calorii pentru o întreagă zi – chiar dacă este neplăcut să calculăm caloriile pentru fiecare aliment ingerat în decursul unei zile, se recomandă să ținem sub control aceste cifre. De asemenea, numărul de calorii poate varia în funcție de vârstă, indice de masă corporală, activități zilnice și alți factori externi.
  • Combinăm greșit alimentele – este o greșeală foarte frecventă pentru că obișnuim să ținem cont, în mod exclusiv, de gusturi atunci când combinăm alimentele. În cadrul dietei trebuie să ținem cont de conținutul de substanțe nutritive. De asemenea, trebuie să consumăm alimente complementare, din care să extragem vitamine, antioxidanți, minerale și alți nutrienți esențiali.
  • Nu avem un program zilnic al meselor și gustărilor – este o greșeală foarte frecventă în diete, iar aceasta poate fi corectată cu greu. Dacă aveți un program haotic și imprevizibil va fi dificil să vă stabiliți un orar al meselor zilnice. Acestea trebuie luate în fiecare zi la aceeași oră sau în intervale de timp asemănătoare. Completările de peste zi pot fi mai dăunătoare decât o masă principală sărită.
  • Nu consumăm suficientă apă – lichidele, în general, favorizează apariția greșelilor în dietă. Apa este cea mai indicată pentru consum atunci când urmăm un regim alimentar echilibrat. Greșeala survine atunci când apa este înlocuită cu sucuri, cafea, ceaiuri sau alte lichide. Deși unele dintre acestea au proprietăți benefice organismului, este indicat să consumăm apă pură, neîndulcită și fără alte combinații de arome. Evitați, pe cât posibil, băuturile acidulate și extrem de dulci.

Cum corectăm greșelile din dietă?

Există mai multe metode prin care evităm greșelile ce țin de dietă și cu ajutorul acestora se pot demonta cele mai populare mituri în materie de alimentație.

  • Alegerea dietei potrivite – greșeala frecventă este că ne lăsăm cu ușurință influențați de popularitatea unei anumite diete. Dacă un regim alimentar a dat rezultate mulțumitoare într-un timp scurt pentru o persoană, acest lucru nu înseamnă că și în cazul nostru va fi la fel. Fiecare organism are caracteristicile sale proprii și asimilează nutrienții în perioade și modalități diferite. Dacă ne documentăm riguros și alegem o dietă potrivită, vom evita numeroase greșeli ce țin de alimentație și vom demonta un mit foarte popular.
  • Consumul echilibrat de alimente – mitul meselor dese și reduse cantitativ sau cel al consumului de alimente preferate în cantități mici dau naștere unor greșeli foarte frecvente. În cadrul unui regim alimentar trebuie să mâncăm echilibrat, să fim atenți la conținutul nutritiv și caloric al produsului ingerat. Și cantitatea are un rol important, dar nu este corect să ne rezumăm doar la aceasta…
  • Stil de viață sănătos – greșelile frecvente din dietă și miturile legate de alimentație pot fi evitate dacă punem bazele unui stil de viață sănătos. Nu este suficient doar să ne hrănim corect. Avem nevoie de ore de odihnă, de relaxare și de activitate fizică. Sedentarismul este un factor decisiv în cadrul dietei și poate afecta serios rezultatele acesteia.